Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Miriam91 schreef:Wij hebben een DS 5 die 1400 kg mag trekken. Er ligt een combinatie achter die 1350 weegt. Tijdens het rijden trekt ie het prima, maar meestal krijg ik op de terugweg of de volgende dag melding van service. Soms is dit niks, maar laatst zat een van de injectoren verstopt. De garage adviseert 98 te gaan tanken om de motor schoner te houden en de tank niet meer ver leeg te rijden. Verder denken zij niet dat het door de trailer komt. Toch is het wel frappant dat het vrijwel na elk trailer ritje is. Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
Roulette_ schreef:Wat vreemd, ik heb dezelfde combinatie als jij (DS 5 met 1350 kg erachter) en heb dit nog nooit gehad. Wat voor storing geeft de auto aan?
Kaitlyn schreef:Ik heb inderdaad ook altijd geleerd om pas later te gaan schakelen met de trailer erachter.
Dan maar wat minder zuinig
Rex_Rolfo schreef:Roulette_ schreef:Wat vreemd, ik heb dezelfde combinatie als jij (DS 5 met 1350 kg erachter) en heb dit nog nooit gehad. Wat voor storing geeft de auto aan?
Roulette_ schreef:Heel nieuwsgierig waar jij überhaupt hebt zien staan wat voor motorblok erin zit?
Kaitlyn schreef:Niet als een gek tekeer gaan nu hè?
Ja je moet voorzichtig zijn, maar je mag je auto wel hoger in toeren laten komen. Daar merken die paarden niks van.
Miriam91 schreef:Kaitlyn schreef:Niet als een gek tekeer gaan nu hè?
Ja je moet voorzichtig zijn, maar je mag je auto wel hoger in toeren laten komen. Daar merken die paarden niks van.
Haha paard weet niet wat hem overkomt de volgende keer
@Roulette: hij geeft melding service. Soms gaat dat vanzelf weer weg. Maar laatst dus een verstopte injector waardoor we met maximaal 30 km/h naar de garage konden rijden omdat hij dan in een soort veiligheidsmodus gaat. Ben bang dat dat een keer gebeurd met de trailer erachter en dan sta ik mooi te kijken.
Volgens mij hebben we een 1.6 benzine
Buxy schreef:Ik ga ook even mee lezen als jullie het goed vinden.
Wij zoeken ook een auto om voor de trailer te zetten, trekgewicht minimaal 1500 kilo wat ons betreft.
MarjanB schreef:Hier gaat de auto ook zelf in aanhanger modus. Werkt prima, heb 160pk en hij trekt t makkelijk ook als ik aan de kilo’s zit.
Aatrox schreef:MarjanB schreef:Hier gaat de auto ook zelf in aanhanger modus. Werkt prima, heb 160pk en hij trekt t makkelijk ook als ik aan de kilo’s zit.
Heb ik volgens mij ook, maar als ik eenmaal op de snelweg rijd gaat hij rustig 90 op 1100-1200 touren rijden. Maar trekken we op gooit die hem ook rustig even naar 2000-2500 toe.
Heerlijk een automaat met genoeg vermogen (koppel) en die zelf niet op tijd terug schakelt als we een heuveltje is opgaan of optrekken.
ikke schreef:Heb je een Diesel of benzine?
Diesels kunnen nog wel wat hebben maar een benzine op 1200 toeren met een aanhanger is een no-go.
Begin in dat geval maar alvast te sparen voor een revisie.....
Aatrox schreef:Ik heb een heerlijke diesel met 630 koppel die gewoon als ik stabiel op de 90 zit rustig terug schakelt, gaan we iets omhoog schakelt die weer bij. Rijd perfect, niks mis met mijn motorblok hoor .
pillow schreef:ikke schreef:Heb je een Diesel of benzine?
Diesels kunnen nog wel wat hebben maar een benzine op 1200 toeren met een aanhanger is een no-go.
Begin in dat geval maar alvast te sparen voor een revisie.....
Dat lijkt me nogal onzin. Het is een automaat dus die zal het wel goed "aanvoelen". De mijne doet dat ook, niet helemaal op 1200 iets hoger denk ik, maar hij loopt met 90 op de snelweg heel rustig.