Cheval Liberté trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:09

Klopt anssems is idd vergelijkbaar. Ik heb geen ervaring met de trailers qua rijden.
wel met de gewone aanhangers van hun en die zijn prima qua prijs/kwaliteit verhouding.
Persoonlijk puur afgaande op afwerking zou ik eerder een anssems pakken dan een CL maar beide vallen in hetzelfde segment

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 13:12

cp112 schreef:
Klopt anssems is idd vergelijkbaar. Ik heb geen ervaring met de trailers qua rijden.
wel met de gewone aanhangers van hun en die zijn prima qua prijs/kwaliteit verhouding.
Persoonlijk puur afgaande op afwerking zou ik eerder een anssems pakken dan een CL maar beide vallen in hetzelfde segment


Bedankt voor de toelichting! En weet je misschien ook hoe het tegenwoordig zit met polyester vs aluminium als er schade aan komt? Ik las rare dingen over polyester..

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:23

Nee dat zou ik niet precies weten. Alleen is mijn persoonlijke voorkeur aluminium. Voelt toch een stuk degelijker aan.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:33

cp112 schreef:
Even een aanvulling nog op mijn reactie hierboven. Als je niet veel km maakt en geen lompe hork in de trailer hebt dan kan een CL best een uitkomst zijn zeker gezien de prijs.
Ga je echter wel echt veel op pad dan zijn ze daar toch echt minder geschikt voor cq ze zijn sneller “op”.



Ik gebruik juist wel vaak, kampeer er zelf ook nog eens in.. maar heb geen horken van paarden en mijn trailer ziet er na 6 jaar nog top uit.
Ik onderhoud hm wel goed, maak hm regelmatig schoon zeker nadat m’n paard er in geplast heeft. Maar dat moet je eigenlijk met iedere trailer.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 04:30

Ik heb de... touring country, zo uit mn hoofd gezegd, met vooruitloop iig. Heb hem nu anderhalf jaar, en denk wel dat ik kan zeggen dat ik hem vrij intensief gebruik, 3-5x per week naar les/wedstrijd/strand/clinics etc. Ook regelmatig grotere afstanden.
Ik vind het een fijne trailer. Ja, je merkt dat de afwerking iets goedkoper is, maar je hebt echt wel een hele complete trailer voor het geld. Achter de trekauto's die ik gebruik ligt hij ook gewoon heel fijn en stabiel. Verder kan mijn pony echt wel eens rauwdauwen, maar daar kan de trailer prima tegen.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:42

Cheval liberté zou ik zelf ook niet kopen. Je merkt idd dat ze wat gammel zijn zeg maar.

In dezelfde prijsklasse vind ik Humbaur een stuk beter. Een jonge Ifor williams zou echter nog altijd voorkeur hebben.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Ik ben sinds kort ook een CL gold one met zadelkamer maar eigenlijks past mijn veelzijdigheidszadel er niet eens in..... hoe is jullie ervaring daarmee?

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Mijn dresuurzadel (18 inch) past op de bovenste stang al is dat niet royaal. De onderste stang gebruik ik voor het dekje en de singel.. zie me daar geen zadel aan hangen.

Je moet de stang wel naar voren schuiven anders lukt het niet, hè

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Ik
Had eerst een 1,5 CL van 2020. Nu een 2 paards van 2021. Wij gebruiken hem meerdere keren per week bij vind het een fijne trailer. Maar moet eerlijk zeggen dat een Sirius fijner is. Ik had laatst de trailer van een stalgenootje mee ikndacht echt. Wow, wat ligt de trailer fijn achter de auto. Ik hoorde hem ook bijna niet. Ik had dit overigens ook bij een Bockmann trailer die ik kreeg als leen trailer. Ook super fijn en stil achter de auto.
Dus ondanks ik mijn CL erg fijn vindt. Zou ik de volgende x voor een andere kiezen.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Eerst jaren een 1.5 paards gehad en nu sinds een jaar de 2 paards.
Super tevreden mee wordt bijna dagelijks gebruikt. Geen problemen mee.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

SjonnieZ schreef:
Mijn dresuurzadel (18 inch) past op de bovenste stang al is dat niet royaal. De onderste stang gebruik ik voor het dekje en de singel.. zie me daar geen zadel aan hangen.

Je moet de stang wel naar voren schuiven anders lukt het niet, hè


Ja ik leg hem er dan ook op druk hem dan naar binnen, maar dan schiet hij wel langs de wand vd zadelkamer

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Hier ook alleen positieve ervaringen. Totaal geen slap ding. Dan zou die echt de weg niet op mogen, dus dat is echt een kul reden :')
Hier wordt die ook veel gebruikt met paarden, ook jonge paarden die onrustiger staan.
Wij hebben nooit hele oude trailers, dat dan wel.

Met gemak ook twee zadels in de zadelkamer. Dressuur en spring. Nu maar 1 zadel en veel opslag :+

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45

Getup schreef:
Ook hier al 8 jaar tevreden met m'n CL .
Herken helemaal niet dat ze " goedkoop " zijn en slecht achter de auto liggen.

Ik gebruik m echt heel veel. Hier in de buurt ( België/ Luxemburg) zie je ze ook veel.



cp112 schreef:
Even een aanvulling nog op mijn reactie hierboven. Als je niet veel km maakt en geen lompe hork in de trailer hebt dan kan een CL best een uitkomst zijn zeker gezien de prijs.
Ga je echter wel echt veel op pad dan zijn ze daar toch echt minder geschikt voor cq ze zijn sneller “op”.


Getup rijdt er heel veel km mee, ik denk meer dan de gemiddelde Nederlander om op wedstrijd te gaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Kwa zadelkamer is de Sirius imo absoluut beter.
Ik heb om die reden o.a. een Sirius gekocht.
De zadelkamer van de CL van mijn stalgenoot was zo ontzettend klein.
Sirius zet een bredere en langere neus op de S45 met xadelkamer t.o.v. de S45 zonder.
Mijn zadelkamer in de 1,5 paards is groter dan de zadelkamer van de tweepaards trailer van een vriendin van mij (weet niet welk merk trailer zij precies heeft), dat vond ik echt een plus van de Sirius t.o.v. de CL. en veel andere 1,5 paardstrailers.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

bobomelo schreef:
SjonnieZ schreef:
Mijn dresuurzadel (18 inch) past op de bovenste stang al is dat niet royaal. De onderste stang gebruik ik voor het dekje en de singel.. zie me daar geen zadel aan hangen.

Je moet de stang wel naar voren schuiven anders lukt het niet, hè


Ja ik leg hem er dan ook op druk hem dan naar binnen, maar dan schiet hij wel langs de wand vd zadelkamer


Dat klopt maar stoort mij persoonlijk niet. Je krijgt er handigheid in om het zo aan te pakken dat niks dubbel klapt aan het zadel.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

2 jaar terug gekeken naar een nieuwe CL, vond t een complete trailer voor net geld, maar vond t allemaal net niet, mega lichte klep etc. Heb uiteindelijk voor een nieuwe Humbauer single gekozen, deed qua prijs weinig verschil met de CL en voor mijn gevoel net wat meer trailer dan de CL. Ik ben met de Humbauer heel tevreden.