Cheval Liberté trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 16:23

Hallo allemaal,

Op het moment op zoek naar een jong tweedehandse trailer. Het liefste volledig alu wanden en vloer, aangezien de trailer buiten komt te staan en het dan volgensmij zo onderhoudsvrij als mogelijk is.

Nu een CL Gold Aluline uit 2019 op het oog. Ik lees hier goede dingen over, met name van de fabrikant. Daarnaast zijn ze super positief over de pullman vering.

Zijn hier mensen met deze trailer die hun ervaringen met me willen delen? Qua kwaliteit door de jaren heen en ook qua hoe comfortabel het is voor de paarden? Evt tips voor een ander soort trailer zijn ook zeker welkom wel zit het budget echt onder de €8000.

Alvast bedankt.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:26

Mijn ervaring met deze trailers is dat ze "goedkoop" zijn. Je merkt het aan de kwaliteit. Ik vind ze rammel. Hangen ook totaal niet fijn achter de auto. Ik zou zelf nooit zo'n trailer kopen. Mijn paard wou overigens ook echt totaal niet de trailer op, daar waar ze normaal ontzettend makkelijk te laden is.
Ik hoor dit overigens van meer mensen

Ik ben enorm tevreden met onze westfalia

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 16:29

Kabayo schreef:
Mijn ervaring met deze trailers is dat ze "goedkoop" zijn. Je merkt het aan de kwaliteit. Ik vind ze rammel. Hangen ook totaal niet fijn achter de auto. Ik zou zelf nooit zo'n trailer kopen. Mijn paard wou overigens ook echt totaal niet de trailer op, daar waar ze normaal ontzettend makkelijk te laden is.
Ik hoor dit overigens van meer mensen

Ik ben enorm tevreden met onze westfalia


Wat jammer zeg. En wat voor Westfalia heb je? En hoe is dat qua onderhoud, met een houten bodem e.d.?

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:35

Vrienden van mij hebben een cl 2 paards met vooruitloop, zijn daar heel tevreden over. Die trailer is nu 2 jaar oud, en wordt bijna wekelijks gebruikt. Zij zijn er tevreden over, de paarden reizen comfortabel, te zien op de camera :)

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:35

Deze westfalia. Is een "oudje" maar niet stuk te krijgen.
Afbeelding
Hij had een nieuwe bodem gekregen toen wij hem hadden gekocht en een nieuwe klep.
Verder weinig onderhoud. Trailer blijft heel goed en netjes! Wordt 1 a 2x per jaar schoongespoten. Verder staat hij wel altijd droog binnen.
Ligt heel fijn achter de auto. Je merkt de trailer niet eens. Een erg ruime deur waar het paard gewoon naar buiten kan kijken. Zomers geen snikhete trailer maaar juist lekker luchtig. Zou er zo weer een kopen :j

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:35

Ik heb al ruim 10 jaar een CL 2-paards GoldLine. De afwerking is wat slordig in de zin dat het netter was geweest RVS boutjes en hang- en sluitwerk ed te gebruiken, maar hij bevalt prima. Ligt ook prima achter de auto, paarden laden ook goed. Voor de prijs is het prima kwaliteit.
Mijn trailer staat vrijwel altijd binnen, ziet er dus ook nog prima uit. Hoe dat is als je 'm altijd buiten zou moeten stallen weet ik niet.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:38

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Zelf heb ik een Humbaur en dat is net een tank. Een aantal vriendinnen hebben een CL en die heb ik ook wel achter de auto gehad. Prima trailer en heel compleet geleverd (mijn Humbaur was echt kaal vergeleken met de CL) . Omdat de trailer laag is gaan de meeste paarden er makkelijk in. De ervaring van Kabayo herken ik dus niet, die van mij liep net zo makkelijk in de Humbaur als de CL. (edit, nu ik haar trailer zie, het is ook wel appels met peren vergelijken, de prijssegmenten waarin deze trailers vallen zijn totaal verschillend, Westfalia is topsegment)

Enig nadeel is dat de kap relatief snel zijn glans verliest en een matte uitstraling krijgt. Voor de rest zien ze er na een jaar of 5 - 6 nog prima uit en die trailers worden best vaak gebruikt.

Het is een trailer uit het goedkopere segment, maar wel een van de betere. Persoonlijk vind ik dat je heel veel trailer krijgt voor dat geld.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:47

Ik heb mijn CL al bijna 10 jaar en ben er nog steeds heel blij mee! Mijn paard laad er ook prima op trouwens en ligt goed achter de auto.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:49

Dit zijn inderdaad goedkopere trailers, gammeler, gaan minder lang mee, de afwerking is niet zo secuur. Ziet er op het oog leuk uit maar op lange termijn is het niks. Ik heb er vroeger ook naar gekeken en ben voor een THIEL trailer gegaan, prijstechnisch/kwaliteit goed.

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:53

Eens met een voorganger heel veel trailer voor een aantrekkelijke prijs. Heb de mijn trailer sinds 2016 en hij ziet er nog prima uit.
Oké de afwerking had degelijker gekund maar als je geen trailer sloper hebt, heb je daar ook geen last van.
Behalve een paar nieuwe banden en wat kleine dingen is ie nog in nieuw staat.
Enige nadeel is idd de doffe kap, maar dat is puur esthetisch en na 8 jaar mag dat ook wel.
Ik vind deze trailer ook heel prettig achter de auto liggen zowel met als paard erin.

Fika
Berichten: 189
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:56

Ik heb een CL trailer uit 2023 en deze vind ik in vergelijking met mijn CL trailer van een paar jaar eerder echt een verbetering.
Hij ligt perfect achter de auto en de paarden in de trailer hebben een betere vering dan ik in de auto. :D
Nog steeds niet te vergelijken met bijv. Ifor maar absoluut wel veilig en echt geen rammelbak.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:01

Fika schreef:
Ik heb een CL trailer uit 2023 en deze vind ik in vergelijking met mijn CL trailer van een paar jaar eerder echt een verbetering.
Hij ligt perfect achter de auto en de paarden in de trailer hebben een betere vering dan ik in de auto. :D
Nog steeds niet te vergelijken met bijv. Ifor maar absoluut wel veilig en echt geen rammelbak.


Precies dit! Wij hadden eerst een anderhalfpaards en nu een 2 paards en ben er echt heel tevreden over. Fijne trailer, en ook mogelijkheid tot laden met een deur is heel fijn.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:01

Ik heb de CL touring country nou zo'n 5 jaar en ben echt fan! Je leest veel wisselende ervaringen, negatieve gaan veelal over de "oude" opbouw. De nieuwe varianten zijn super stabiel, er rammelt niks. De country heeft ook een volledig alu frame onder de kap lopen waardoor ze super stevig zijn. Heb hem achter meerdere auto's gehangen en overal even stabiel. Paard staat er ook fijn ontspannen op.

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 17:15

Fika schreef:
Ik heb een CL trailer uit 2023 en deze vind ik in vergelijking met mijn CL trailer van een paar jaar eerder echt een verbetering.
Hij ligt perfect achter de auto en de paarden in de trailer hebben een betere vering dan ik in de auto. :D
Nog steeds niet te vergelijken met bijv. Ifor maar absoluut wel veilig en echt geen rammelbak.



Klinkt positief!! En uit welk jaar kwam je vorige CL trailer?

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 17:17

Connaisseur schreef:
Ik heb de CL touring country nou zo'n 5 jaar en ben echt fan! Je leest veel wisselende ervaringen, negatieve gaan veelal over de "oude" opbouw. De nieuwe varianten zijn super stabiel, er rammelt niks. De country heeft ook een volledig alu frame onder de kap lopen waardoor ze super stevig zijn. Heb hem achter meerdere auto's gehangen en overal even stabiel. Paard staat er ook fijn ontspannen op.


Fijn om te lezen!! En vanaf welk jaar is echt de verbetering te merken ten opzichte van de "oude opbouw"? De trailer die we op het oog hebben heeft als bouwjr 2019. Neem aan dat die al verder door ontwikkeld zou zijn?

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:43

Heb zelf geen ervaring net de oude. Maar de mijne is geloof ik uit 2018 of 2019 en die voldoet dus prima. Hiervoor een westfalia gehad maar deze bevalt beter. Je krijgt meer luxe tov een ifor, vandaar de keuze voor mij. Was minder prijsgerelateerd.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:07

Ik heb vorig jaar een 2e hands CL gekocht en het is een hele nette trailer die ook fijn ligt achter de auto. Mijn trailer is ook redelijk jong nog.

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 20:02

MarloesHJ schreef:
Ik heb vorig jaar een 2e hands CL gekocht en het is een hele nette trailer die ook fijn ligt achter de auto. Mijn trailer is ook redelijk jong nog.


Goed om te horen! Welk bouwjaar heeft jou CL?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:10

LesHorse schreef:
MarloesHJ schreef:
Ik heb vorig jaar een 2e hands CL gekocht en het is een hele nette trailer die ook fijn ligt achter de auto. Mijn trailer is ook redelijk jong nog.


Goed om te horen! Welk bouwjaar heeft jou CL?


Weet ik niet precies uit mijn hoofd en heb het kentekenbewijs niet bij de hand.

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:58

Ook hier al 8 jaar tevreden met m'n CL .
Herken helemaal niet dat ze " goedkoop " zijn en slecht achter de auto liggen.

Ik gebruik m echt heel veel. Hier in de buurt ( België/ Luxemburg) zie je ze ook veel.

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:14

Wij hebben een aluminium trailer Böckmann, van een stalgenootje overgenomen.
Top weg ligging en prima met laden. Ook zeer fijne klep met rubber ribbels en dan extra hoge voor meer grip. Wij hebben ook een I for Williams gehad maar deze bevalt ook beter in geluid in de trailer en weinig onderhoud omdat hij volledig aluminium is. Kap is licht en nog mooi.

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 12:18

Ik waardeer al jullie reacties, bedankt voor de onderbouwde meningen. Fijn om ook toch nog merendeel positieve ervaringen te lezen over de CL's! Bedankt.

Als er verder nog tips betreft trailers zijn, zijn die altijd welkom

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Cheval Liberté trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:59

Hier ook de ervaring met CL trailers dat het een goedkoper segment trailers is en dat echt te merken is aan de afwerking. Ik vind ze allemaal “net niet”. Als mijn zware cobs of jong spul er in tekeer gaat blijft er weinig van over. Mn Ifor HBX daarentegen is toch een heel stuk robuuster.

De CL vond ik ook niet prettig achter een wat bredere auto.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:02

Even een aanvulling nog op mijn reactie hierboven. Als je niet veel km maakt en geen lompe hork in de trailer hebt dan kan een CL best een uitkomst zijn zeker gezien de prijs.
Ga je echter wel echt veel op pad dan zijn ze daar toch echt minder geschikt voor cq ze zijn sneller “op”.

LesHorse
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 13:06

cp112 schreef:
Even een aanvulling nog op mijn reactie hierboven. Als je niet veel km maakt en geen lompe hork in de trailer hebt dan kan een CL best een uitkomst zijn zeker gezien de prijs.
Ga je echter wel echt veel op pad dan zijn ze daar toch echt minder geschikt voor cq ze zijn sneller “op”.


Bedankt! We zouden 'm niet super vaak gebruiken, gewoon recreatief zeg maar.

Een dealer zei dat in vergelijking de Anssems trailers beter zijn.. Dus ik doe daar nu ook onderzoek naar

Hier ook ervaring mee ?