Nieuwe bil en borststang ophanging monteren in polyester trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_B1998
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-08-23

Nieuwe bil en borststang ophanging monteren in polyester trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 11:00

Hallo!

Wij hebben een polyester trailer aangeschaft, nu heb ik een kleinere pony en zitten de bil en borststang voor hem te hoog. Ik wil dus een schuine stang ophanging erin monteren zodat we verschillende hoogtes kunnen instellen.

Maaaarr nu kan ik nergens vinden of je wel in polyester kunt boren, is dat stevig genoeg? Iemand tips of is het verstandiger om dit door een bedrijf te laten doen?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:51

Rianne_Bos schreef:
Hallo!

Wij hebben een polyester trailer aangeschaft, nu heb ik een kleinere pony en zitten de bil en borststang voor hem te hoog. Ik wil dus een schuine stang ophanging erin monteren zodat we verschillende hoogtes kunnen instellen.

Maaaarr nu kan ik nergens vinden of je wel in polyester kunt boren, is dat stevig genoeg? Iemand tips of is het verstandiger om dit door een bedrijf te laten doen?


Ja hoor gewoon gat boren en goed bevestigen, wij hebben ook pony’s dus moeten ook altijd als we andere trailer kopen aanpassen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Nieuwe bil en borststang ophanging monteren in polyester trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:57

Ik neem aan dat de hoge stangen ook gewoon vast geboord zitten? Waarom zou je dat dan een cm of 20 lager niet kunnen?

Ibbel

Berichten: 49134
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:02

Ladygiroc schreef:
Ik neem aan dat de hoge stangen ook gewoon vast geboord zitten? Waarom zou je dat dan een cm of 20 lager niet kunnen?


Omdat ter plekke van de originele ophanging versteviging in het polyester zou kunnen zitten?

TS: is het polyester met een houten kern? Dan kan je wel boren, maar moet je het boorgat wel goed sealen zodat het hout niet kan rotten.
Is het vol polyester, dan zou ik even navragen of er geen versterking nodig is op een lagere plek dan origineel.

R_B1998
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 21:20

Ibbel schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik neem aan dat de hoge stangen ook gewoon vast geboord zitten? Waarom zou je dat dan een cm of 20 lager niet kunnen?


Omdat ter plekke van de originele ophanging versteviging in het polyester zou kunnen zitten?

TS: is het polyester met een houten kern? Dan kan je wel boren, maar moet je het boorgat wel goed sealen zodat het hout niet kan rotten.
Is het vol polyester, dan zou ik even navragen of er geen versterking nodig is op een lagere plek dan origineel.


Euhm ja dat is een goede vraag. Dat weet ik niet. Enig idee hoe ik hier achter kom? Haha

In ieder geval fijn voor de antwoorden daar kan ik al wel wat mee!!