Zadelkamer/tuigkast in/aan trailer bouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniie

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Lunteren

Zadelkamer/tuigkast in/aan trailer bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 00:31

Hi allemaal,

Na een zoektocht kwam ik alleen maar oude topics tegen over het zelf maken van een zadelkamer in een trailer. Ik heb nu een ifor williams verplaatsbare zadelkamer in mijn trailer staan maar vind het eigenlijk maar niks. Ik mis echt een vaste (iets ruimere) zadelkamer...
Nu kun je zeggen koop een trailer met zadelkamer, maar ik heb een trailer met koetsenframe en hier is niet mega veel keuze in met zadelkamer erbij :')

Hebben jullie hier tips?? Eventueel voorbeelden? En daarmaast, ik kan zelf wel iets maar het ergens laten doen zou ik ook niet erg vinden.

Dan een 2de punt ik zou het liefst aan de zijkant een tuigkast hebben hangen... tuig meeslepen elke keer, de menners zullen het misschien wel beamen, is gewoon een gedoe.

In de zoektocht naar het geniale idee hiervoor kwam ik wel het volgende tegen op de bokt mart van 2007:

Afbeelding

Afbeelding

Dit lijkt mij dus echt perfect! Maar hoe en waar zou je dit kunnen laten maken? Of raden jullie het af? Of heb je een ander top idee??

Ik hoor het graag *\o/*

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Zadelkamer/tuigkast in/aan trailer bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:40

Heb je een brede auto die goed om de trailer heen kan kijken? Ik heb alleen maar een wiel op mijn wielkast staan maar daardoor zie ik dus oprecht minder goed aan 1 zijde. Gelukkig zit deze rechts en heb ik met invoegen links dus extra goed zicht en kan ik er goed veilig mee rijden, maar optisch mis ik de ruimte om langs de spijlen van de trailer te kijken wel een klein beetje. Het is niet gevaarlijk ofzo, maar toch iets hinferend. Dus wat dat betreft zou ik het afraden of in ieder geval aanbevelen om dit te doen met een brede auto en/of extra brede opzet spiegels en het sowieso aan de rechter zijde van de trailer te maken vanwege het invoegen op de snelweg. :j

Ibbel

Berichten: 49138
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:00

Ik denk zelfs dat je verplicht met caravanspiegels zult moeten rijden als je de trailer op deze wijze verbreed.
Je hangt met zo'n kast (deze is van traanplaat gemaakt zo te zien) ook zo te zien ook snel een 100 kilo vrij hoog aan de zijkant van je trailer. Meer leeggewicht, maar mogelijk (leeg) ook wat onbalans qua gewicht.

Ik heb mijn tuig in een tuigentas, die gooi ik in de zadelkamer, maar kan ook prima in de kofferbak van de auto. Geen enkel probleem mee. Alles zit altijd bij elkaar, maar nooit door elkaar, ik vergeet nooit iets, en mocht het vies zijn dan is dat ook geen probleem, ook niet als ik het in de auto gooi.

Dus ik zou voor een paar goede tuigentassen gaan.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: Zadelkamer/tuigkast in/aan trailer bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:50

Ik heb hiervoor een mooie grote kist gekocht, plusminus 120cm bij 60?cm. Deze kan ik in de kofferbak doen en alle spullen heb ik zo bij de hand! Ik zal zien of ik een foto kan vindenAfbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Zadelkamer/tuigkast in/aan trailer bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:34

Als je zoiets wil laten bouwen, zou ik een carrosserie bouwer in je omgeving vragen of die er iets mee kan. Mijn man is carrosserie bouwer en die heeft ook wel eens trailers en paardenwagens verbouwd. Zo'n kast erop of een zadelkast erin moet niet heel ingewikkeld zijn, schat ik zo in.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 06:46

Afbeelding

Ik heb deze zadelkamer laten toevoegen, jammer alleen dat bij mij het zadel niet past :(