Spoed traces nummer durf te vragen…

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiviostinus
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-02-24

Spoed traces nummer durf te vragen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 22:28

Goedendag,

Ik ga maandag een paard op halen in Oostenrijk, privé, echter vandaag kreeg ik van de persoon die de traces regelt de vraag om een transporteur nummer, deze schijn je privé ook nodig te hebben.
Afgelopen dinsdag heb ik mijn veulen welke uit Texas kwam vanaf vliegveld Frankfurt opgehaald keurig netjes met traces maar daar had ik dit nummer niet voor nodig.
Afijn vandaag een nummer aangevraagd online bij nvwa, deze waren uiteraard vandaag niet bereikbaar ivm een overleg, maar dat nummer kan tot 8 weken duren. En dat paard wil ik toch echt maandag op de trailer hebben. Is er iemand die zo’n nummer heeft en mij kan helpen?

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Spoed traces nummer durf te vragen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:31

Je moet ze bellen en zeggen dat je dat maandag nodig hebt.

Tiviostinus
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-02-24

Re: Spoed traces nummer durf te vragen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 22:36

Ik ga morgenochtend ook meteen weer bellen, maar net wat ik aangaf vandaag was er niemand beschikbaar bij nvwa

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:23

Doe even een PB aan Marije_jiplover memberlist.php?mode=viewprofile&u=2598

Zij werkt bij de NVWA en kan je vertellen of je idd een transporteurnummer nodig hebt als privépersoon.
Als jij vanuit Frankfurt er 1 hebt opgehaald zonder nummer, kan ik me niet voorstellen dat je vanuit Oostenrijk er wel 1 nodig hebt. Iets met vrije grenzen en de EU en zo.
Dus of in Frankfurt is een fout gemaakt, of de mensen in Oostenrijk hebben het mis.

Als je iemand anders' privé traces nummer wilt 'lenen' dan zal die ook moeten rijden. Want bij controle zal je wel moeten aantonen dat jij hoort bij dat nummer.

Tiviostinus
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-02-24

Re: Spoed traces nummer durf te vragen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 10:25

Ben inmiddels weer aan het bellen en mailen, maar geen gehoor bij de nvwa