Welke aansprakelijkheidsverzekering heb jij voor je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Welke aansprakelijkheidsverzekering heb jij voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 18:46

De titel van dit topic zegt genoeg: welke aansprakelijkheidsverzekering heb jij?

Ik wil graag overstappen naar een andere verzekeraar, omdat mijn huidige echt belachelijk weinig dekt (National Academic). Ze vergoeden namelijk niet het volgende:

- schade die mijn paard aanricht aan het paard/dekens/halsters e.d. van anderen want: diegene kiest er zelf voor om diens paard bij andere paarden in de wei te plaatsen, en dus is het risico niet voor mijn verzekering maar voor diegene zelf (dit is gelukkig nog niet voorgekomen, maar ik heb er naar geïnformeerd voor het geval dat en dit was de uitkomst)

- schade aan materiaal/hekwerk/stallen e.d., vanwege een hele geniepige clausule in het polisblad: er wordt geen schade vergoed aan zaken die worden gebruikt onder een huurovereenkomst. Dit geldt ook voor een stalhuurovereenkomst. Mijn paard heeft helaas, samen met een ander paard, het gloednieuwe hekwerk van de rijbak kapot gebeten. De eigenaar van het andere paard en ik zijn hiervoor aansprakelijk gesteld. Ook al vind ik dat de staleigenaar het hekwerk beter had moeten beschermen, heb ik toch contact opgenomen met mijn verzekering. De uitkomst: ze keren niet uit, want het hekwerk valt onder de huurovereenkomst -O-

Ik haal mijn paard nooit van het stalterrein aangezien het trailerladen nog een heel issue is, en we wandelen of rijden (nog) niet buiten. Kortom: mijn verzekering zou eigenlijk alleen uitkeren wanneer mijn paard toevallig schade aanricht aan een persoon of voertuig (personenauto bijv.) die niet onder de huurovereenkomst vallen. :+ Nooit tot zelden dus. Terwijl schade aan materiaal op stal of aan een ander paard veel eerder voor kan komen.

Bestaat er überhaupt een verzekeraar die zulke schade wel vergoed? Welke aansprakelijkheidsverzekering raadt Bokt aan in dit geval? Of bestaat er niet zoiets, en is het een kwestie van genoeg centen op de bank hebben voor het geval ik schade moet vergoeden?

Alvast bedankt :D

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:56

Univé heeft voor mij een kapot getrapte auto a 1500 uitgekeerd aan de eigenaar van de auto, een kapotgetrokken deken vergoed en een kapot getrapt hekwerk van de stal betaald. En nog wat andere kleine dingen. Ik ga echt niet meer weg bij Univé. Tot 250 euro keren ze eigenlijk zonder vragen uit. De 1500 euro kwestie moest natuurlijk wel een factuur tegenover staan, maar dat hebben ze allemaal geregeld met de eigenaren van de auto. Die overigens vooral heel bezorgd waren om m’n paard, en eerst heel erg schrokken van een paard dat bijna in hun huis stond toen ik aanbelde dat m’n paard schrok en uithaalde en hun hele dure Audi nu iets minder strak in de lak zat.

Oh ook een keer een paar laarzen die ik van iemand leende om te helpen de paarden uit de drek te halen. Daar liet de zool los door zuigmodder. Hadden ze zelfs bekeken dat dat model nu duurder was, dus kreeg het geld om een paar nieuwe inmiddels duurdere laarzen te kunnen kopen voor mn stalgenootje.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:40

Ik zit ook bij unive en heb 2x iets uitbetaald gekregen. Werd ook niet moeilijk over gedaan.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:06

Hier ook altijd Univé gehad, ben er nog steeds verzekerd maar ik heb inmiddels geen paard meer. Ze hebben ook de gordijnen van de buren vergoed toen mijn kat daar in geklommen was.