Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 18:44

Weet iemand of er kunststof 'schoentjes' bestaan die je op de trailer om de voorvoeten doet, zodat de trailer/vrachtwagen niet gesloopt wordt bij schrapen met ijzers?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:46

Ik ken ze niet met als doel trailer beschermen. Maar de soft ride schoenen (wel prijzig helaas) kun je over beslagen hoeven doen. Die schoenen zijn geschikt voor op de trailer en bedoeld om je paard meer comfort te geven

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:58

Gaat het om de bodem of de wand? Je kunt namelijk ook een rubberen mat op de bodem leggen

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 19:20


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:08

Als je ijzers met stiftgaten hebt zou je Studshus kunnen overwegen...

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:10

FCSA schreef:
Het gaat om de bodem, maar meer specifiek om de wielkast van een vrachtwagentje, dat is denk ik iets lastiger te bekleden met rubber.

Edit: misschien is zoiets wel een optie https://www.ej.nl/medical-hoof-boot_bla ... PUQAvD_BwE


Goed dat je er op let, maar blijf uitkijken. Ik ken ze die finaal de wielkasten hebben vernield en / of los geslagen. Daar gaat een schoentje niet bij helpen, de kracht blijft er achter zitten. Die dingen zitten bij een 2 paards wagentje gewoon op een rot plek.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:21

FCSA schreef:
Het gaat om de bodem, maar meer specifiek om de wielkast van een vrachtwagentje, dat is denk ik iets lastiger te bekleden met rubber.

Edit: misschien is zoiets wel een optie https://www.ej.nl/medical-hoof-boot_bla ... PUQAvD_BwE

Ik denk dat je bij iedere rit nieuwe kunt kopen. Dit is niet heel sterk.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:26

Dat klopt, dit is vergelijkbaar met een gymschoen van de mens qua sterkte.

Is het vrachtwagentje van jezelf?
Dan zou je kunnen overwegen om de wielkast te beschermen met rubber stroken.
Heb je er een foto van?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 20:44

capopjekop schreef:
Ik ken ze niet met als doel trailer beschermen. Maar de soft ride schoenen (wel prijzig helaas) kun je over beslagen hoeven doen. Die schoenen zijn geschikt voor op de trailer en bedoeld om je paard meer comfort te geven

Inderdaad prijzig, maar ik hou ze in gedachten :)


ElSea schreef:
Als je ijzers met stiftgaten hebt zou je Studshus kunnen overwegen...

Ik heb stiftgaten, maar zou het liefst geen stiften hoeven draaien elke keer voor vervoer.. ik hou ze als backup!


Shirley schreef:
Dat klopt, dit is vergelijkbaar met een gymschoen van de mens qua sterkte.
Is het vrachtwagentje van jezelf? Dan zou je kunnen overwegen om de wielkast te beschermen met rubber stroken. Heb je er een foto van?

Ik zal morgen even een foto maken. Het is mijn eigen wagentje. Probleem is dat hij met beide voorbenen schraapt, dus ook op het deel naast de wielkast. Maar de wielkast vangt de grootste 'klappen' op / loopt de meeste schade op. In plaats van het halve wagentje zou ik het liefst z'n voeten inpakken.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:06

Misschien een heel rare gedachte en waarschijnlijk gruwelijk lastig, maar heb je al eens geprobeerd hem achterstevoren te zetten? Wordt wsl even fors trainen en eventueel een verhoogde afscheiding waar hij dan met zijn neus staat, maar het zou kunnen helpen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 21:17

Taucha schreef:
Misschien een heel rare gedachte en waarschijnlijk gruwelijk lastig, maar heb je al eens geprobeerd hem achterstevoren te zetten? Wordt wsl even fors trainen en eventueel een verhoogde afscheiding waar hij dan met zijn neus staat, maar het zou kunnen helpen.


Hij doet het zowel op de trailer als op een vrachtwagentje, dus in beide richtingen.
Hij schraapt overigens alleen de laatste kilometers naar huis, een soort we-zijn-bijna-thuis opwinding, maar het is genoeg om de boel te slopen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:20

FCSA schreef:
Taucha schreef:
Misschien een heel rare gedachte en waarschijnlijk gruwelijk lastig, maar heb je al eens geprobeerd hem achterstevoren te zetten? Wordt wsl even fors trainen en eventueel een verhoogde afscheiding waar hij dan met zijn neus staat, maar het zou kunnen helpen.


Hij doet het zowel op de trailer als op een vrachtwagentje, dus in beide richtingen.
Hij schraapt overigens alleen de laatste kilometers naar huis, een soort we-zijn-bijna-thuis opwinding, maar het is genoeg om de boel te slopen.

Geen verschillende routes om thuis te komen?

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:09

Haddy deed dat ook zo vreselijk.. altijd laatste kwartier enorm schrapen en onrustig. Tot het zo erg werd en echt bokken en de veiligheid in het geding kwam heb ik hem gekluisterd. Geen ideale of hele paard vriendelijke oplossing maar het hielp bij hem wel :x Na paar keer om gehad te hebben stopte hij er wel grotendeels mee.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:10

Ik zou doodsbang zijn dat 'ie om zou vallen...

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:11

En twee paar springschoenen over elkaar aan?

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:28

Shirley schreef:
Ik zou doodsbang zijn dat 'ie om zou vallen...


Ze kunnen nog prima verstappen, zelfs er een beetje mee lopen. Maar ze kunnen niet meer zo ver rondslaan met hun voorbenen.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:36


snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:47

Overleg met je trailerboer. Of vraag er een om raad roelofsen of zo

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:02

FCSA schreef:
Het gaat om de bodem, maar meer specifiek om de wielkast van een vrachtwagentje, dat is denk ik iets lastiger te bekleden met rubber.

Edit: misschien is zoiets wel een optie https://www.ej.nl/medical-hoof-boot_bla ... PUQAvD_BwE


Dan kan je beter naar een stel equine fusions kijken. Evt. een maat groter als hij ijzers heeft.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:10

Ik zou ook eerder kijken naar een gewone hoefschoen in een of twee maten groter zodat ze over de ijzers passen.
Die met gaithers zouden dan wel moeten blijven zitten.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kunststof 'schoentjes' voor op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:25

United heeft ook een paar keer mijn wielkast beschadigd en zelfs een keer een gat er in geschopt :')
Uiteindelijk heb ik er een extra kastje omheen laten zetten met dik rubber er op, toen was het te hoog om zijn voet er langs te laten schrapen en als hij het toch vanaf hoger deed beschermde het rubber goed.

Kabayo

Berichten: 13986
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:27

En als je je rijstijl wat aanpast? Wat sportiever rijdt? Dat heeft hier geholpen

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 09:28

Zouden hoefschoenen van hard plastic niet dezelfde soort schade veroorzaken..?


c_alsemgeest schreef:
United heeft ook een paar keer mijn wielkast beschadigd en zelfs een keer een gat er in geschopt :')
Uiteindelijk heb ik er een extra kastje omheen laten zetten met dik rubber er op, toen was het te hoog om zijn voet er langs te laten schrapen en als hij het toch vanaf hoger deed beschermde het rubber goed.


Goede optie, hou ik in gedachten!


Kabayo schreef:
En als je je rijstijl wat aanpast? Wat sportiever rijdt? Dat heeft hier geholpen


Daardoor schraapt hij juist meer heb ik het idee..

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:34

Bij de mijne maakte het ook niet uit wie, hoe of waarin je reed. Tijd was het enige euvel. Alle ritten tm 30 minuten waren prima.
Met een ander paard er naast was het ook prima... maar lange ritten alleen ging hij klieren. Het was bij hem ook geen angst meer verveling, had nooit een druppen zweet oid. Bij de vorige eigenaar zelfs een keer door de wand van de trailer heen getrapt. Hij deed ook alleen schrapen of schoppen en bijten in de muur. Geen rare fratsen zoals ergens overheen proberen te klimmen oid. Was je eenmaal op wedstrijd en zette je de zijkant open zodat hij afleiding had, kon hij bij wijze van spreken weer uren laten staan.

Overal had ik extra rubber op en bij lange ritten zorgde ik altijd dat er een paard bij stond of deed ik tussendoor even een pauze dat hij eraf kon... je kon met hem makkelijk langs de A20 gaan staan grazen, beest was nergens van onder de indruk en kon je altijd simpel alleen laden (als ik het touw over zij nek gooide liep hij er zelf in). Maar geduld had hij niet... ook met andere zaken niet :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 18:37

Hierbij een aantal foto’s van de schade (na iets van 5 ritten):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding