Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 09:56

Ik ben een beetje verdrietig |(
2 jaar geleden een polyester mentrailer (toeran) gekocht bij een bedrijf, trailer zag er prima uit, heb 'm helemaal nagekeken, niks mis mee. Bedrijf bestaat inmiddels niet meer. Ik heb m'n trailer voor onderhoud van de week naar een trailerbedrijf hier in de buurt gebracht, er is voor 500 euro aan onderhoud gepleegd en hij zei dat er een nieuwe bodem in moet. Is ook zo ik zie ook een rot plekje aan de achterkant. Hij zei je kan ook voor een nieuwe gaan en gaf me meteen allemaal boekjes. Een prijs voor nieuwe bodem kon hij niet direct zeggen.

Nou wil ik absoluut geen nieuwe trailer, deze is kwa gewicht, indeling en doeleinden precies wat ik wil. Ik vertrouw het bedrijf waar ik ben geweest nu iets minder omdat hij me meteen een nieuwe wil aansmeren.

Mijn vraag is wat het ongeveer kost om een nieuwe aluminium bodem inclusief rubber te laten plaatsen door een gemiddeld bedrijf? Ik heb nu een houten, de rest van m'n trailer is van polyester. Mocht iemand een goed bedrijf/handige klusser weten in Gelderland/noord limburg/noord Brabant hoor ik het ook graag;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 09-03-24 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:59

Ik heb gekeken naar een nieuwe alu bodem voor in mijn houten trailer. De prijsindicatie die ik kreeg was rond de 2400,- daarbij moet je er rekening mee houden dat je Ali bodem je trailer een stuk zwaarder maakt. Ik ga dit jaar mijn trailer opnieuw opbouwen in hout. De kosten en het gemak staan niet in verhouding vind ik.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:05

Ik weet de prijzen niet want ik heb het samen met mijn vader zelf gedaan maar als ik terug kijk naar hoe vreselijk zwaar het was om die (grotendeels goede maar net op de randen toch rotte) bodem eruit te krijgen kan ik me voorstellen dat het niet goedkoop is. Vooral die verlijmde rubber plaat en dan dat hout dat overal vast zat. Mijn vader is geweldig handig en heeft al het materiaal wat je kunt bedenken om te klussen en zelfs hij zei dat ie dit nooit meer ging doen en we beter een nieuwe trailer hadden kunnen kopen ipv deze opknapper.

Wij hebben er overigens gewoon nieuw hout en nieuw rubber in gegooid.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:06

Misschien ook een (aankoop) keuring laten doen bij een andere trailerboer.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:22


kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:33

Wij zijn nu een 2 paards trailer aan het opknappen. Maar in het verleden ook mijn anderhalf paards zelf gedaan ( oke met mijn man samen).

Prima zelf te doen als je handig bent en het juiste gereedschap hebt.

Via bedrijven laten doen word door het uurloon echt wel prijzig.
Bij mijn vorige trailer aan het shoppen geweest voor plaatmateriaal. Dat scheelt echt enorm van bedrijf en bedrijf.
Plaat via een trailerboer was qua kosten het dubbele dan bij een houtboer.
Scheelde iets van €300 op puur alleen de losse bodemplaat.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:35

Inderdaad ik heb me ingelezen voor een bodem. Scheelde heel erg veel. Ik ben alleen op zoek naar de wanden. Mijn trailer is zwart maar de binnenkant wit. Tweekleurige platen heb ik nog niet gevonden.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 17:31

Oke, ik denk dat ik de trailer voor een second opinion nog even ergens anders op de brug laat zetten. Misschien is een houten bodem inderdaad net zo handig, scheelt ook weer 1000 euro. Een aluminium bodem gaat langer mee maarja dan moet de rest van de trailer natuurlijk ook weer langer mee kunnen en dat weet ik ook niet van te voren.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:37

Ik heb laatst een nieuwe aluminium bodem plus rubber in mijn mentrailer laten zetten. Dat kostte 1250,- exclusief btw.
Nb. Hout scheelde maar 250 euro, dus daarom ben ik voor aluminium gegaan.

Excalibur

Berichten: 261
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:42

Ik ben in oktober bij Brouwer in Steenwijk wezen kijken voor een trailer. Heb toen ook gevraagd of in iedere een aluminium bodem kan en wat de kosten zouden zijn. Hij had het toen over €1.500.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailerbodem laten vervangen door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:56

Bel Zuidzijde Trailers in Goudriaan en vraag Martin. Hij bouwt zeer regelmatig nieuwe alu bodems in bestaande trailers. Goede service!