Equitrek Day Treka

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unravelation
Berichten: 304
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Equitrek Day Treka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:34


Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 18:49

As we speak zijn we onderweg naar een dealer!
Als dit toch niet is wat wij voor ogen hebben, lijkt mij de Faustra ook interessant.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:09

Spannend! Ik ben heel benieuwd!

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:10

Fautras is wel een heel ander soort trailer volgens mij, maar wie weet voegt dat ook wel.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Equitrek Day Treka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 22:41

Heel mooie trailer, groter dan ik gedacht heb. :+

Het gewicht heb ik meerdere keren nagevraagd en die zou zoals die staat (basis model, wel met camera) 1095kg zou wegen.

Mijn man is wel al om. Maar zelf wil ik er ook mee (durven) :+ rijden. Dus ik slaap er even een nachtje over. Hij is echt wel erg groot, zowel lang als hoog.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Equitrek Day Treka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 22:43


webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Equitrek Day Treka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:57

Ik heb zelf een Equitrek show treka gehad.
Ik heb er paarden in staan gehad die altijd braaf waren en niet stampten. Toch was de trailer snel versleten. Is eerder “goedkoop” gemaakt, vandaar de betaalbare prijzen.
Ik ben terug gegaan naar de traditionele Humbaur. Geen equitrek meer voor mij!

Vb: trailer was 5maanden oud, mijn paard schraapte niet, maar durfde wel eens een voorbeen heffen en weer neer zetten. Na 5maanden, was op die plaats een deuk in de vloerplaat. Weliswaar vriendelijk opgelost, maar toch

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:36

Met de Fautras trailers heb je inderdaad een lage instap. Ik denk wel dat een paard dat een trailer met klep gewend is er erg aan moet wennen als die klep er ineens niet meer is. En ik vraag me af hoe laag hij op de weg ligt en hoe je dan met hobbels en verkeersdrempels zit. Ik denk dat ik dat spannender vind dan lang en hoog en breed als je auto mag trekken wat je er achter hangt.

Fautras heeft wel de naam sterke trailers te leveren, als dat met die Equitrek minder goed zit heb je weer een dilemma. Lastig hoor!

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 09:47

webster543 schreef:
Ik heb zelf een Equitrek show treka gehad.
Ik heb er paarden in staan gehad die altijd braaf waren en niet stampten. Toch was de trailer snel versleten. Is eerder “goedkoop” gemaakt, vandaar de betaalbare prijzen.
Ik ben terug gegaan naar de traditionele Humbaur. Geen equitrek meer voor mij!

Vb: trailer was 5maanden oud, mijn paard schraapte niet, maar durfde wel eens een voorbeen heffen en weer neer zetten. Na 5maanden, was op die plaats een deuk in de vloerplaat. Weliswaar vriendelijk opgelost, maar toch


Betaalbaar? Het goedkoopste model, met een paar opties is €21500,00.

Bovenstaande schrikt me dan zeker af, want dan kijk ik echt liever verder. :+

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equitrek Day Treka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:34

Om daar even tegengewicht aan te geven, ik rij al een jaar of 10 rond met een Equitrek vrachtwagentje, meerdere malen Frankrijk en NL doorkruist (ik woon in Belgie) met 2 paarden en de garage waar hij onlangs naartoe ging voor een nieuwe rubber was echt onder de indruk hoe goed die nog was. En ik ben niet de meest zorgzame persoon voor mijn producten :+ Over de degelijkheid kan ik eigenlijk echt niets verkeerd zeggen. Wij hebben ook overwogen om een Treka erbij te kopen maar op die moment stopte ik noodgedwongen met internationale wedstrijden en is dat plan niet doorgegaan.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:23

Balou_k schreef:
webster543 schreef:
Ik heb zelf een Equitrek show treka gehad.
Ik heb er paarden in staan gehad die altijd braaf waren en niet stampten. Toch was de trailer snel versleten. Is eerder “goedkoop” gemaakt, vandaar de betaalbare prijzen.
Ik ben terug gegaan naar de traditionele Humbaur. Geen equitrek meer voor mij!

Vb: trailer was 5maanden oud, mijn paard schraapte niet, maar durfde wel eens een voorbeen heffen en weer neer zetten. Na 5maanden, was op die plaats een deuk in de vloerplaat. Weliswaar vriendelijk opgelost, maar toch


Betaalbaar? Het goedkoopste model, met een paar opties is €21500,00.

Bovenstaande schrikt me dan zeker af, want dan kijk ik echt liever verder. :+


Ik spreek van rond 2010. Toen betaalde ik rond de 11.000 euro voor een treka.

Ze zijn misschien ondertussen geëvolueerd.
Wat ook een puntje was, maar daar heb je met dit model geen last van, was dat de binnenafwerking van de woongedeelte in hout was afgewerkt. Maar mijn trailer staat altijd buiten en is natuurlijk niet verwarmd.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 14:58

Ik zit enorm in dubio, ik heb nu dus de Fautras ook bekeken en nu weet ik het allemaal niet meer. :+

Fautras lijken mij meer degelijk, maar goed. Neem ik dan een diagonale of een ‘normale’. Ik hou niet van luxe problemen.

Iemand ervaring met de Oblic+ 2?

Unravelation
Berichten: 304
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Balou_k schreef:
Ik zit enorm in dubio, ik heb nu dus de Fautras ook bekeken en nu weet ik het allemaal niet meer. :+

Fautras lijken mij meer degelijk, maar goed. Neem ik dan een diagonale of een ‘normale’. Ik hou niet van luxe problemen.

Iemand ervaring met de Oblic+ 2?


Hoe staat het met je zoektocht? Wat vond je van de scheidingswanden in de Fautras?