Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Chantalla schreef:Ook niet helemaal om de hoek want alleen Brouwer in Steenwijk verkoopt ze, maar als dit type je aanspreekt kan je ook kijken naar Bonilla trailers. Die hebben meer laadvermogen. Alleen volgens mij wel alleen met inloop aan de achterkant en vooruitloop ipv via de zijkant.
Jet schreef:Ja, dan snap ik de overweging wel als je een auto hebt die het kan en mag trekken. Of als je haar alleen vervoert.
Unravelation, hoe heb jij dat dan met een gewone trailer met de zadelkast? Die zitten toch ook voorin en zijn meestal toch ook alleen van buitenaf bereikbaar?
Jet schreef:Ja, dat van het kwarttarief is we heel jammer!
Fijn dat je 2.500 kg. mag trekken, dan kan je inderdaad wel verder kijken naar die Equitrek.
Unravelation schreef:Steinberger heeft vergelijkbare trailers, misschien wel wat duurder. Er zijn volgens mij meerdere verkopers daarvan in Nederland. Ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke trailer, maar heb mij er wel iets in verdiepd. Ik vind het jammer dat de zadelkamer aan de voorzijde van de trailer zit, dat maakt het opzadelen in de trailer niet makkelijker naar mijn mening.
Balou_k schreef:Unravelation schreef:Steinberger heeft vergelijkbare trailers, misschien wel wat duurder. Er zijn volgens mij meerdere verkopers daarvan in Nederland. Ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke trailer, maar heb mij er wel iets in verdiepd. Ik vind het jammer dat de zadelkamer aan de voorzijde van de trailer zit, dat maakt het opzadelen in de trailer niet makkelijker naar mijn mening.
Ik kan verder niet veel vinden over de Steinberger, dat vond mijn man zelf geen prettig idee.
Jet schreef:Ik kan verder niet veel vinden over de Steinberger, dat vond mijn man zelf geen prettig idee.
Jet schreef:Ja, dan snap ik de overweging wel als je een auto hebt die het kan en mag trekken. Of als je haar alleen vervoert.
Unravelation, hoe heb jij dat dan met een gewone trailer met de zadelkast? Die zitten toch ook voorin en zijn meestal toch ook alleen van buitenaf bereikbaar?
Unravelation schreef:Jet schreef:Ja, dan snap ik de overweging wel als je een auto hebt die het kan en mag trekken. Of als je haar alleen vervoert.
Unravelation, hoe heb jij dat dan met een gewone trailer met de zadelkast? Die zitten toch ook voorin en zijn meestal toch ook alleen van buitenaf bereikbaar?
Klopt, en ik vond het altijd vreselijk om met slecht weer binnen op te zadelen! Met je zadel door dat kleine deurtje, onder de stang door...
Daarnaast heb ik nu een jong paard die ik zelf goed wil kunnen laden en opzadelen. In een 2-paardsauto is dat ideaal. Maarja, daar hangt ook een prijskaartje aan. Dus ik ben aan het kijken waar ik makkelijk alleen mee in- en uit kan laden en binnen kan opzadelen. Dan vind ik een conventionele trailer niet altijd even makkelijk. Als je hulp hebt dan gaat dat vaak prima, als je paard ervaren is ook. Maar met een groen paard in mijn eentje op pad vind ik het niet heel fijn.
Balou_k schreef:Een B vrachtwagentje bedoel je Unravelation?
Dat wouden wij eerst ook, maar vanwege de belastingen daarvan kijken wij nu toch uit naar een trailer.
Jet schreef:Wat is dan het verschil met de tweepaardswagen qua opzadelen binnen? Geen idee hoor, maar mij lijkt de ruimte waar het paard staat niet veel breder dan die in een trailer. Het tussenschot schuin als het paard nog vast staat lijkt me ook niet veilig...
Unravelation schreef:Jet schreef:Wat is dan het verschil met de tweepaardswagen qua opzadelen binnen? Geen idee hoor, maar mij lijkt de ruimte waar het paard staat niet veel breder dan die in een trailer. Het tussenschot schuin als het paard nog vast staat lijkt me ook niet veilig...
In een 2-paardsauto kan je juist makkelijk het schot opzij zetten aangezien het schot bij het hoofd opent. Ze kunnen dan wel wat zijwaarts bewegen, maar aangezien het schot bij de achterhand vast zit blijven ze juist wel netjes staan. Dan kan je langs het schot naar je paard lopen. Vaak zit er ook nog een klein zij-schot zodat het paard aardig recht blijft staan.
In een 2-paardstrailer kan ik niet alleen de klep naar beneden doen en het schot opzij zetten. Dan moet ik eerst opzadelen, dan het schot weer terugzetten en de stang vastmaken, paard weer vastzetten, klep naar beneden en dan paard weer losmaken en stang losmaken. Met een groen paard vind ik dat best een ding hoor. Als je iemand mee hebt dan is het een heel ander verhaal, maar alleen… best onhandig met een jonkie waar je tussen de achterhand en de klep moet gaan knoeien met een stang terwijl het paard het nog best spannend vindt.
_Snow_White schreef:Een vriendin heeft deze trailer en hij trekt echt als een droom. Heel stabiel (zelfs in slecht weer) en de paarden lopen/staan er graag op
Dit is trouwens ook waarom we in Noord-Amerika allemaal grote auto's hebben want Equi-Trek is zo ongeveer het lichtste trailermerk die we hier kunnen krijgen