Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:48

oji schreef:
Kan me bijna niet voorstellen dat een geschil om een pony van ca 1meter voor welzijnswerk en die nog onbeleerd is, het uurloon van de inzet van advocaten kan rechtvaardigen....dat lijkt me nou net de allerduurste oplossing. Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak meer van.


Nee en het is ook zeker niet duidelijk wie er gaat "winnen".

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 17:50

isamelle schreef:
En ze wou geen 50/50?


Ik kan hier helaas niet op ingaan op een openbaar forum, maar verkoper was niet bereid een fatsoenlijk deel terug te betalen indien de pony retour zou gaan, helaas.

Koper eist niet (alleen als het juridisch opgelost gaat worden) het volledige aankoopbedrag terug en zelfs niet de kosten die gemaakt zijn om de pony te laten checken en behandelen voor iets medisch waarvoor koper niet aansprakelijk bleek (tenzij juridisch, dan eist koper alle gemaakte/te maken kosten rondom de pony logischerwijs terug) én niet van op de hoogte was bij aankoop/ophalen.

Nogmaals; Verkoper was begaan met pony, contact was heel goed en verkoper is geen “verkeerde” partij. Voordat Bokt flipt op wat ik net typ.

Geen verwijten vanuit de koper over de verzorging of wat richting verkoper; dat accepteer ik ook niet in dit topic van Bokkers richting de verkoper, want die was erg begaan met het dier, maar dit is gewoon een eerlijke uitleg.

isamelle
Berichten: 43
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:50

MarjanB schreef:
Maar ff serieus, ik kocht een paar maanden terug een pony. 1 jaar oud, ruin. Super super mak eigenlijk iets te mak. Lang verhaal kort, pony had veel geleden, zat vol zand en had gewoon geen energie om z’n karakter te tonen. En nu }:) t is echt en kleine boef, maar wel 1 met respect voor mij. Gelijk opgevoed en dan is het ook gewoon klaar. Mensen vergeten wel eens dat die kleine dingen karakter kunnen hebben voor een grote van 1.70. Wij grappen hier regelmatig dat het maar goed is dat het zo’n kleine pony is.

Dus tja, ligt dit aan verkoper? Nee, waarschijnlijk was het bij andere mensen misschien wel van kwaad tot erger gegaan maar is het dan nog iets wat aan een verkoper ligt?

En waarom moet verkoper verlies nemen? Als die pony daar echt braaf was en nú wellicht niet meer door wat voor een reden dan ook. Hoe moet verkoper dan zo’n “verpeste” pony weer verkopen?


ja precies. dat is denk ik ook de twijfel misschien bij de verkoopster.

Lieser
Berichten: 1558
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:50

Begin februari vroeg TS nog om advies voor een gehuurde wei waar haar nieuwe mini pony (jaarling) en een maatje (maximaal maat Shetlander) op zouden komen te staan ...

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 17:51

oji schreef:
Kan me bijna niet voorstellen dat een geschil om een pony van ca 1meter voor welzijnswerk en die nog onbeleerd is, het uurloon van de inzet van advocaten kan rechtvaardigen....dat lijkt me nou net de allerduurste oplossing. Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak meer van.



Fijn die ongezouten mening van een buitenstaander die niet alle ins en outs kent. Dank je wel; voegt echt iets toe! +:)+

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:53

Je kunt wel blijven sneren maar wie koopt er nu een 1 jarige hengst die in deze tijd volop in de hormonen zit en dan mak gedrag verwacht. Het is een hengst, het is voorjaar , bij minder kundige mensen kan ook zo’n kleintje te pittig zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-04-24 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 17:53

Lieser schreef:
Begin februari vroeg TS nog om advies voor een gehuurde wei waar haar nieuwe mini pony (jaarling) en een maatje (maximaal maat Shetlander) op zouden komen te staan ...


Dank voor het uitpluizen van mijn berichten. Applaus!
Helaas gaat het niet om dit paardje.

isamelle
Berichten: 43
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:54

AppleSter schreef:
isamelle schreef:
En ze wou geen 50/50?


Ik kan hier helaas niet op ingaan op een openbaar forum, maar verkoper was niet bereid een fatsoenlijk deel terug te betalen indien de pony retour zou gaan, helaas.

Koper eist niet (alleen als het juridisch opgelost gaat worden) het volledige aankoopbedrag terug en zelfs niet de kosten die gemaakt zijn om de pony te laten checken en behandelen voor iets medisch waarvoor koper niet aansprakelijk bleek (tenzij juridisch, dan eist koper alle gemaakte/te maken kosten rondom de pony logischerwijs terug) én niet van op de hoogte was bij aankoop/ophalen.

Nogmaals; Verkoper was begaan met pony, contact was heel goed en verkoper is geen “verkeerde” partij. Voordat Bokt flipt op wat ik net typ.

Geen verwijten vanuit de koper over de verzorging of wat richting verkoper; dat accepteer ik ook niet in dit topic van Bokkers richting de verkoper, want die was erg begaan met het dier, maar dit is gewoon een eerlijke uitleg.


Maar waarom moet de verkoopster verlies draaien op jullie miskoop? dat is niet reeel de pony was gewoon goed en lief.

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:55

Dat kan ik me goed voorstellen dat het dier lief was, nog geen voorjaar dus geen hengstige merries in de buurt.

oji

Berichten: 4282
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:02

Graag gedaan hoor :D

Maar eerlijk gezegd TS, je hele verhaal komt op mij totaal niet geloofwaardig over. Als alles wel zou kloppen, dan bewijs je de koper/jouw vriendin nl een bijzonder slechte dienst door zo uit te pakken op Bokt. Als dit werkelijk in een juridisch traject getrokken zou worden, zou de koper jou echt wel je mond inmiddels gesnoerd hebben, want alles wat je hier zegt, en ondanks dat jij denkt van niet, is dat toch echt wel heel veel in het geval van een juridisch conflict. Alles wat je al verteld hebt over de omgang met de verkoper, is gewoon not done om op internet te zetten in het geval van een juridisch conflict. Als ik de koper was geweest en er inderdaad een advocaat op had gezet, had deze jou allang de mond gesnoerd in dit topic, want je verzwakt haar positie met bijna elke post die je doet.
Is geen mening, is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:07

isamelle schreef:
Maar waarom moet de verkoopster verlies draaien op jullie miskoop? dat is niet reeel de pony was gewoon goed en lief.


Verkoopster hoeft geen verlies te draaien, maar zou net als koper wat water bij de wijn kunnen doen ipv een totaal niet reeel bedrag te noemen. De pony is voor een veel hoger bedrag aangekocht en (omdat hij met een medische klacht was gekomen) nagekeken door een veearts op kosten van koper.

Maar goed, genoeg dwaling weer. Zoals gezegd laten we het hier even bezinken wat betreft Bokt.
Koper staat nog open voor een onderlinge oplossing en gaat anders verder zoals aangegeven.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:10

oji schreef:
Graag gedaan hoor :D

Maar eerlijk gezegd TS, je hele verhaal komt op mij totaal niet geloofwaardig over. Als alles wel zou kloppen, dan bewijs je de koper/jouw vriendin nl een bijzonder slechte dienst door zo uit te pakken op Bokt. Als dit werkelijk in een juridisch traject getrokken zou worden, zou de koper jou echt wel je mond inmiddels gesnoerd hebben, want alles wat je hier zegt, en ondanks dat jij denkt van niet, is dat toch echt wel heel veel in het geval van een juridisch conflict. Alles wat je al verteld hebt over de omgang met de verkoper, is gewoon not done om op internet te zetten in het geval van een juridisch conflict. Als ik de koper was geweest en er inderdaad een advocaat op had gezet, had deze jou allang de mond gesnoerd in dit topic, want je verzwakt haar positie met bijna elke post die je doet.
Is geen mening, is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken.


Denk wat je wil denken, maar tot nog toe heb ik alles zo discreet mogelijk neergezet. Dus prima: maar dit voegt niets toe.

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:12

Je hebt blijkbaar niet in de gaten dat jij nu steeds degene bent die de kolen op het vuur blijft gooien.

Wees de wijste hier en ontstip je eigen topic.

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:12

Ik zou 50/50 redelijk vinden. Pony heeft wel slechte gewoontes geleerd. Krijg het er maar weer uit.

isamelle
Berichten: 43
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:19

imaudy schreef:
Ik zou 50/50 redelijk vinden. Pony heeft wel slechte gewoontes geleerd. Krijg het er maar weer uit.

Ja daarom ik denk dat de verkoopster dat wel wil.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:24

Onali schreef:
Je hebt blijkbaar niet in de gaten dat jij nu steeds degene bent die de kolen op het vuur blijft gooien.

Wees de wijste hier en ontstip je eigen topic.


Dat bepaal ik zelf

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:27

isamelle schreef:
imaudy schreef:
Ik zou 50/50 redelijk vinden. Pony heeft wel slechte gewoontes geleerd. Krijg het er maar weer uit.

Ja daarom ik denk dat de verkoopster dat wel wil.


Laat de verkoper maar contact opnemen met de koper, als je verkoper denkt te kennen. Er kan dan worden gesproken over het retourbedrag van de pony worden gesproken en wellicht over de gemaakte veearts kosten.
Bokt is hier niet de juiste plek voor. Dit betreft een privé geschil.
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 05-04-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:28

AppleSter schreef:
Popstra schreef:
Het klikt niet, u moet hem terug nemen


Jammer dit… Is dat nou nodig? Wat wil je hiermee bereiken? Iemand wegzetten? Sensatie zoeken? Iemand de grond in stampen? Of verveel je je?

Gaan we net de goede kant op in reacties, komt er weer zo’n onzinnige reactie.
Logisch dat steeds meer mensen Bokt vaarwel zeggen.


Tis toch uiteindelijk de waarheid of niet dan!?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:30

Popstra schreef:
Tis toch uiteindelijk de waarheid of niet dan!?


Nee, dit is pestgedrag

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:32

Oh wacht wij snappen het niet, in een dag is alles ineens helder en opgelost en komt het tot een juridische zaak. En ja daar ga je lekker over op bokt banketstaaf terwijl het je eigen beest niet is. Je weet alle ins en outs ineens en alles is kraakhelder geworden. Dromenland.

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:35

Ja en nu had die ook nog weer iets " medisch" en moesten ze kosten maken..

Het word steeds ingewikkelder

tengeltje11
Berichten: 7167
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:35

‘Gemaakte medische kosten’… jeetje…
Als ik een paard koop,laat ik die ook vaak eens nakijken door de DA bij aankomst.
Ook al een een schimmel, luizen,extra wormkuur,… moeten geven. Dat is geen verborgen gebrek waarvoor een pony terug kan en ik veronderstel dat het zo’n prul is, anders had je van in het begin al gesproken over een gebrek.

Neem je verlies en ga verder ipv te dreigen met advocaten enzo die nergens zullen raken.

Eerst beweer je dat juristen er veel in zien en nu ga je pas verder als de verkoper geen oplossing biedt?

Je geloofwaardigheid zakt met elk bericht, want een hengsten jaarling is niet duur, daar gaat niemand het risico voor nemen in zo’n zaak die je 99% zeker verliest, om er een paar 1000 euro aan gerechtskosten tegen te gooien.

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:35

Oh ja en voor een shetlander ga je een zaak aanspannen...nog meer dromenland.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:37

Ga lekker zo door mensen. Ik zeg niets inhoudelijks meer, dus de popcorn kan weer in de kast.
Zolang je inhoudelijk niets weet behalve wat hier discreet gedeeld is mag je ervan denken wat je wil.

Wat een bagger weer hier, oh ja; dit is Bokt!

Nogmaals; juridische vraag is beantwoord en loopt dus reacties die niets toevoegen on topic mogen uitblijven.
Reacties die wel wat toevoegen prima; al ben ik voorzien met mijn vraag.
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 05-04-24 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:38

AppleSter schreef:
Ga lekker zo door mensen. Ik zeg niets inhoudelijks meer, dus de popcorn kan weer in de kast.
Wat een bagger weer hier


Lees je eigen berichten met: bepaal ik zelf wel en de toon die je aanslaat. Er is heel veel inhoudelijks gezegd maar je ontwijkt elke vraag en je verhaal wordt met het ene na het andere bericht gekker.