Trailer wat een kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 14:47

Dat ik 0 verstand van trailers had is wel duidelijk maar nu...
In 2021 een Atec Starline 1,5 paards trailer gekocht *bij iemand die inkoopt, opknapt en verkoopt*

Ik wilde graag een extra stang omdat mijn pony denkt dat hij zich kan dubbelvouwen en omdraaien.

Afbeelding

Bij die trailerboer bleek dat er 3 zachte plekken in de bodem zaten..
Dus naar een andere trailerboer en nieuwe houten bodem er in.

Later 2022 wilde ik graag een zadelkamer dus heb ik het deurtje (die had wat plekjes dus dacht is die maar nieuw)

Afbeelding

Nu is 1 kant zacht aan het worden dus dacht ij als ik alle wanden vervang en de klep (- het deurtje) heb ik de trailer opnieuw opgebouwd en kan ik weer jaren voort

Toen kwam de prijs en schrok ik me kapot en kreeg ik ook advies om een nieuwe te kopen.

(Ik wil geen troep verkopen en een trailer met zachte plekken wat krijg ik daar nog voor)
Als ik investeer in nieuwe opbouw ben ik net zoveel kwijt als een nieuwe.

Mijn wens is aluminium maar als ik hout nieuw opbouw hoeveel jaar kan hij dan weer vooruit...

Ik ben toch ook wel trots op mijn eerste eigen trailer en zorg er graag goed voor maar waar ik nu verstandig aan doe


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:53

Ik heb de mijne net ingeruild voor aluminium precies om dezelfde kwalen als jij nu hebt ik kreeg er maar 1200 e voor terug trailer is 7 jaar oud! Maar ik ben er helemaal klaar mee met een houten blijf je ellende hebben van rottende delen. Mijn remmen waren ook aan het piepen en waarschijnlijk binnen nu en 3 jaar ook nieuwe banden dus heb mijn verlies gepakt!

Kirrietje
Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:56

En deze inruilen bij een dealer/handelaar? Wellicht dat die er nog wat voor wilt geven, zij kunnen deze natuurlijk opknappen en weer verkopen.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:02

Ik ken het trotse gevoel van je eerste eigen trailer. <3
Wij hebben volgens mij 4-5 jaar met onze tweedehands trailer gereden. En hem daarna ingeruild. Van die eerste trailer hebben wij zoveel geleerd. En zo moet je het ook zien!
Nu alsnog een houten bodem, maar wel eentje die er pas net in was gelegd en voorlopig nog mee kan. Mochten wij merken dat er plekjes komen, ruilen we opnieuw in. Aluminium hoeft van ons niet. Maar wat je zelf niet kan en moet uitbesteden is gewoon duur. Dus dan is inruilen met bijbetalen een goede optie.

Marije_jiplover

Berichten: 25330
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:21

Ik heb een houten trailer gekocht in 2017, die net was voorzien van nieuwe bodem (hout) met rubber gietvloer.

Heel fijn ding, met veel plezier mee gereden.
Zelf eens de kitranden vervangen en de houten wanden jaarlijks in de olie gezet.

Ik was afhankelijk van een lichte trailer, i.v.m. weinig invloed op het trekvermogen van mijn lease-auto (geen vrije autokeuze).

Inmiddels is de lease auto volledig elektrisch en hebben we privé de panda ingeruild voor een Volkswagen kampeerbus.

Toen maakte gewicht niet meer uit en had ik inmiddels flink gespaard, toen heb ik mijn houten trailer ingeruild voor een nieuwe aluminium Sirius trailer met zadelkamer, want naar paarden zweet stinkende dekjes en dekens wil ik niet graag in m'n kampeerbus hebben liggen.
Dat is nu 1,5 jaar geleden.
Geen moment spijt van gehad.
Kreeg voor mijn oude trailer, die inmiddels in de zijwanden een paar kleine zachte plekjes begon te vertonen, nog een heel behoorlijk bedrag terug, bijna vergelijkbaar als wat ik er voor betaald had, ruim 4,5 jaar daarvoor.

Dus dat was ook echt heel netjes.

Zelf wanden vervangen zag ik mezelf niet doen (alleen al de ruimte niet voor om m ergens te laten). Laten doen kost idd behoorlijk wat.
Nu echt heel blij met mijn aluminium trailer.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:23

Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.

pillow
Berichten: 7817
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:08

Cioccolato schreef:
Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.

De mijne van hout is al 22 jaar oud en nog prima.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:13

Had voor onze ifor ook een aten starline.
Stond altijd binnen en vloer was gegoten, kon zogezegd niet rotten, maar na X-aantal jaren keeeg hij vooraan aan de zijkant ook zachte plekken, idem met achteraan.

Ik heb hem eerlijk verkocht aan een particulier(dus duidelijk de plekken getoond)

DuoPenotti

Berichten: 29636
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:19

Natuurlijk kan dat rotten.

Onze toen nieuw gekochte atec uit 1998 heeft nu zijn 2e bodem. En 1 zijwand.

Wat dat gekost heeft kan ik geen alu trailer van kopen.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:44

Ik heb mijn 20 jaar oude Atec Technoline helemaal opgeknapt en alle houten onderdelen vervangen. Onwijze klus, zelf gedaan en zowat enige keer dat vriendlief en ik ruzie kregen. Daarna nog poosje mee gereden maar toch een nieuwe aluminium gekocht. Inruilen kreeg ik er niks voor. Particulier wel goed kunnen verkopen..Er is echt een goede markt voor, ook voor opknappers.

Als ik alles van tevoren had geweten had ik meteen nieuw gekocht en niet opgeknapt.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 22:50

Als ik alles had geweten had ik sowieso nieuw gekocht.
En met alle kosten heb ik het gevoel dat ik beter door kan gaan dan heb ik volgend jaar een nieuw opgebouwde trailer waar ik nog wat jaren mee door kan en intussen kan sparen voor een nieuwe aluminium.

Nieuw kan ik nu niet aanschaffen en 2e hands weet je niet altijd wat je koopt en nu weet ik precies wat ik heb en wat ik nog moet/wil doen

De kosten die ik er nu aan heb gehad
Aanschaf 3000
Nieuwe bodem compleet 900
Stang extra, zadelkamer en nieuw deurtje 1500

Volgende word omlijsting deur en 1 zijwand kosten 1100

Volgend jaar de andere zijkant en dan is hij binnen 5 jaar zo goed als nieuw opgebouwd

Vind het ook lastig om mijn 1e half opgeknapte trailer weg te doen want nieuw kan ik nu niet kopen en 2e hands wat krijg ik dan weer...

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:48

pillow schreef:
Cioccolato schreef:
Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.

De mijne van hout is al 22 jaar oud en nog prima.


Mooi voor je trailer.
Desondanks altijd voor aluminium gaan als het kan :j

Wintu

Berichten: 2997
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 23:59

GekOpFjorden schreef:
Als ik alles had geweten had ik sowieso nieuw gekocht.
En met alle kosten heb ik het gevoel dat ik beter door kan gaan dan heb ik volgend jaar een nieuw opgebouwde trailer waar ik nog wat jaren mee door kan en intussen kan sparen voor een nieuwe aluminium.

Nieuw kan ik nu niet aanschaffen en 2e hands weet je niet altijd wat je koopt en nu weet ik precies wat ik heb en wat ik nog moet/wil doen

De kosten die ik er nu aan heb gehad
Aanschaf 3000
Nieuwe bodem compleet 900
Stang extra, zadelkamer en nieuw deurtje 1500

Volgende word omlijsting deur en 1 zijwand kosten 1100

Volgend jaar de andere zijkant en dan is hij binnen 5 jaar zo goed als nieuw opgebouwd

Vind het ook lastig om mijn 1e half opgeknapte trailer weg te doen want nieuw kan ik nu niet kopen en 2e hands wat krijg ik dan weer...


Wat kost een middenmoot alu trailer dan eigenlijk tweedehands?

Ik vind aanhangwagens sowieso erg prijzig, wij hebben een nieuwe surf trailer met rekken er in, extra deur en poten, kaching 6000 euro. Dus kan me nu ineens niet bedenken wat een alu paardentrailer dan wel niet moet kosten :')

dierenfan
Berichten: 9624
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 03:21

Wij hebben een aluminium trailer humbaur merk. In aanschaf prijzig maar al jarenlang enorm tevreden. Gezien er met regelmaat 1700 kg paard in staat willen wij echt niet terug naar hout. Deze trailer heeft mijn man al jaren. Voor alle zekerheid vorig jaar laten keuren en waren enkel nieuwe banden nodig. Daarnaast alles opnieuw laten kitten. Staat altijd buiten.
https://nl.humbaur.com/nl/aanhangwagens/paardentrailers

Onlangs met een ifor wiliams gereden maar ons grootste paard was net een ingeblikt sardientje in die trailer :D qua zijn lengte. Trailer was extra verhoogd. Dat werd hem dus niet.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:13

Idd, mss uitkijken naar een alu 2de hands?

Padoertje
Berichten: 1544
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:32

GekOpFjorden schreef:
Als ik alles had geweten had ik sowieso nieuw gekocht.
En met alle kosten heb ik het gevoel dat ik beter door kan gaan dan heb ik volgend jaar een nieuw opgebouwde trailer waar ik nog wat jaren mee door kan en intussen kan sparen voor een nieuwe aluminium.

Nieuw kan ik nu niet aanschaffen en 2e hands weet je niet altijd wat je koopt en nu weet ik precies wat ik heb en wat ik nog moet/wil doen

De kosten die ik er nu aan heb gehad
Aanschaf 3000
Nieuwe bodem compleet 900
Stang extra, zadelkamer en nieuw deurtje 1500

Volgende word omlijsting deur en 1 zijwand kosten 1100

Volgend jaar de andere zijkant en dan is hij binnen 5 jaar zo goed als nieuw opgebouwd

Vind het ook lastig om mijn 1e half opgeknapte trailer weg te doen want nieuw kan ik nu niet kopen en 2e hands wat krijg ik dan weer...


Wij hadden onze Starline een aantal jaren geleden ook volledig opnieuw opgebouwd. Schoonvader was timmerman, dus dat scheelde wel. Alle moeren en bouten vervangen, alle wanden en remwerk etc. vernieuwd. Heeft me in totaal nog geen 1500,- gekost. Wel wat uurtjes vloekwerk en een etentje voor schoonpa :P

Al je een handig iemand in de familie hebt, dan kun je de zijwanden echt zelf wel vervangen. Wij hebben de betonplexplaten hier gehaald: https://www.jongeneel.nl/vestiging/jongeneel-woerden
En verder niet beknibbelen op goede kit.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:38

Maar als je hem hebt opgeknapt en buiten stalt dan zal hij weer slechter worden binnen een paar jaar. Met de hoge drukspuit moet je ook oppassen voor de kit. Nieuwe trailers worden ook wel eens in de lease te koop aangeboden.

Ibbel

Berichten: 49186
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:38

Ik zie volgens mij een foto van je trailer in een schoonmaakbox/hogedrukbox.
Nóóit doen met (houten) trailers. Je spuit de kitranden op den duur kapot, en dan kan je wachten op rotten.
Dus daar is in ieder geval winst te behalen als je je trailer gaat renoveren. Hou 'm dan heel door 'm niet meer met (professionele) hogedruk uit te spuiten.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:18

Ibbel schreef:
Ik zie volgens mij een foto van je trailer in een schoonmaakbox/hogedrukbox.
Nóóit doen met (houten) trailers. Je spuit de kitranden op den duur kapot, en dan kan je wachten op rotten.
Dus daar is in ieder geval winst te behalen als je je trailer gaat renoveren. Hou 'm dan heel door 'm niet meer met (professionele) hogedruk uit te spuiten.


Hij is voor het eerst in 3 jaar met de hand gewassen (in een wasbox) zonder hogedruk :)

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:32

SARINO schreef:
Maar als je hem hebt opgeknapt en buiten stalt dan zal hij weer slechter worden binnen een paar jaar. Met de hoge drukspuit moet je ook oppassen voor de kit. Nieuwe trailers worden ook wel eens in de lease te koop aangeboden.


Klopt maar binnen die paar jaar kan ik wel mijn spaarpot vullen

baudyh

Berichten: 4286
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:40

pillow schreef:
Cioccolato schreef:
Hout is troep voor een trailer. Als het kan zou ik inwisselen voor aluminium.

De mijne van hout is al 22 jaar oud en nog prima.


Dat kan alleen als hij altijd binnen heeft gestaan

Ik vind hout ook niet meer gewenst als ze buiten moeten staan. Vroeg of laat ben je altijd de pineut.
Maar ja aluminium , ze zijn wel duur.

In 2022 eentje gekocht van 2021. De kop er af dus. Dat scheelt al heel veel. Nieuw gewoon 12.000 euro. Wij hebben bockmann. Vind ik de degelijkste trailers

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:39

Ik heb ook deze trailer en inderdaad al jaren, ooit gloedjenieuw gekocht en wat was ik trots!
Mijn trailer staat altijd buiten (helaas). De mankementen die jij beschrijft heb ik ook gehad op een gegeven moment. Mij heeft het 3 jaar geleden 1000 gekost om dit te laten maken: nieuwe vloer, nieuwe wand (gedeelte) en nu kan hij weer jaren vooruit.

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:44

Die plekken kwamen overigens bij mij doordat er water in bleef staan als het hard regende (trailer stond scheef met voorkant een helling af). Nu ook een nieuw neuswiel waardoor hij hoger kan en dus recht kan staan.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:41

Ik heb een vermoede waardoor een plek aan de binnenkant is gekomen alleen degene die mijn trailer doet zegt dat t absoluut niet kan.

Na de zadelkamer en nieuwe deurtje gaat mijn deur aan de onderkant niet meer netjes dicht ik heb van de week gevraagd van goh zou het kunnen dat er teveel water is binnengekomen via die kier en het daarom zo nat is en zacht geworden
Maar nee volgens degene is door de zwaarte van de zadelkamer de deur op een kier en hoort dat

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Trailer wat een kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:06

Ik heb 7,5 jaar geleden een nieuwe trailer gekocht, alu bodem, de rest hout.
Met bijna 4 jaar kon je een paar hele kleine plekjes spotten(trailer-boer zou ze de volgende beurt uitkrabben en vullen), met bijna 5 jaar zaten er plekken in (die niet meer netjes uit te krabben, maar nog veilig genoeg tot de volgende beurt) en na bijna 6 jaar heb ik een half jaar gewacht op een offerte voor nieuwe wanden.....

Toen naar een ander gegaan en hem volledig in aluminium op laten bouwen.

Ik rij met een 2-pony's tandem-asser trailer met koetsframe, dus ff een ander aanschaffen is bijna onmogelijk omdat ze er simpelweg niet zijn.
Koste een klap geld (maar nog altijd flink minder dan een nieuwe), maar ik rij wel de komende 10/15 jaar nu zorgeloos is het plan.