Heja 5 sterren trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_B1998
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-08-23

Heja 5 sterren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 18:04

Hé hallo!

Wij hebben recent een oudere heja 5 sterren trailer anderhalfpaards trailer overgekocht uit 1998. Nu is dit een polyester trailer. Maar ik weet eigenlijk niet of dit een volpolyester trailer is of met een houten kern. Is er iemand die dit weet? En hoe kan je dan zien of de houten kern rot is? Merk je dat ergens aan of niet.

Ben benieuwd of iemand kan helpen! :D

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Heja 5 sterren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:25

Ik heb ook een heja, de bodem van de mijne is van hout met een gietvloer en rubberen mat erop, de rest is polyester.
Ik laat mijne af en toe controleren bij de garage (Bovag) en vraag of zij dan ook goed naar de houten bodem willen kijken

Ibbel

Berichten: 49183
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:26

Bij mijn weten (en ik ken Henk en Jaap van HeJa - daarom heten die trailers zo - al een jaar of 40) zijn hun trailers nooit volpolyester geweest.

R_B1998
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:20

LiannePuthzy schreef:
Ik heb ook een heja, de bodem van de mijne is van hout met een gietvloer en rubberen mat erop, de rest is polyester.
Ik laat mijne af en toe controleren bij de garage (Bovag) en vraag of zij dan ook goed naar de houten bodem willen kijken


Ja mijn bodem is ook van hout die is nog goed, gaat me echt om de wanden.

ikke

Berichten: 37573
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:10

Ibbel schreef:
Bij mijn weten (en ik ken Henk en Jaap van HeJa - daarom heten die trailers zo - al een jaar of 40) zijn hun trailers nooit volpolyester geweest.

Ik zal morgen eens kijken maar volgens mij is de wand van de Heja van kennissen niet zo dik dat er een houten kern in past en het dus vol polyester zou moeten zijn.

boemel

Berichten: 8417
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Heja 5 sterren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:32

Houten kern.

Bij mijn trailer is de houten kern gaan rotten en de trailer werd instabiel. Bodem zat ook rot in, dus t werd sloop.

R_B1998
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 16:55

boemel schreef:
Houten kern.

Bij mijn trailer is de houten kern gaan rotten en de trailer werd instabiel. Bodem zat ook rot in, dus t werd sloop.

Bedankt voor je berichtje! Maar hoe kan ik zien/merken dat het rot word? De wanden. Zijn daar trucjes oid voor

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:01

ik had er 1 uit 2002 (of zo iets) en daar zat inderdaad een houten kern in de wanden.
een aantal jaar geleden de houten bodem vervangen door een aluminium
En nu recent verkocht, want over op een 2-paards. Anders had ik m nog lang gehouden, was er altijd heel blij mee (wel ooit nieuw gekocht, dus dan weet je precies wat er mee gebeurd is).

Bij mij keek de onderhoudsdealer regelmatig ook even naar de wanden. Geen idee hoe ze dat precies deden :o .

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Heja 5 sterren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:11

Doe van mij was als ik me goed herinner 2004 en had inderdaad hout tussen de wand. Je kan een dan die dopjes loshalen en dan een bout losdraaien, dan kun je het hout meestal wel zien zitten.

Overigens was die van mij toen ik hem vorig jaar inruilde nog keihard zowel op wand als bodem.