Pension klant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9640
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:13

tiwi1969 schreef:
Wat ik mij afvraag, heb je die vrouw al een keer gebeld? Dat is toch een stuk persoonlijker.


Ze reageert dus niet op telefoon, valt te lezen in de posts van TS.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:14

Ik denk dat je te onduidelijk bent in je communicatie en denkt dat het allemaal wel losloopt. Maar dat loslopen kan dus ook betekenen dat andere mensen dingen anders interpreteren of andere keuzes maken.
Het moment dat je een overeenkomst aangaat, is duidelijkheid nodig: wat biedt je aan, voor welke prijs, wat kan de klant verwachten, wat kan de stalhouder verwachten.
Nu ben je eigenlijk een beetje "boos" op een klant op grond van onduidelijke verwachtingen en eenzijdig opgelegde verplichtingen waar je toch eigenlijk al op voorhand van kon weten dat de klant die niet kan inlossen? Een persoon die zelfs haar eigen paard maar om de paar weken kan/wil bezoeken heeft uiteraard niet de tijd/zin om wekelijks 6 paarden op een paddock paradise te verzorgen.

De radiostilte langs haar kant is niet netjes. Was dit altijd al zo? Dat communicatie met haar moeilijk verliep?

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:17

BigOne schreef:
100 euro erbij, het meisje vragen of ze voor 100 euro minder stalgeld die klussen erbij wil doen. Of afscheid nemen.


Dat is toch niet realistisch? Neem jezelf als uitgangspunt. Je verhuist met je paard naar een pensionstal, je staat er nog geen halfjaar, er is niets veranderd buiten het feit dat de stalhouder het werk onderschat heeft en daarom zegt die dat je 100 euro meer mag gaan betalen. Zou jij het zonder blikken of blozen neerleggen? Neeje, echt niet. Dat is niet netjes zakendoen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70584
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:18

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:21

Gini schreef:
BigOne schreef:
100 euro erbij, het meisje vragen of ze voor 100 euro minder stalgeld die klussen erbij wil doen. Of afscheid nemen.


Dat is toch niet realistisch? Neem jezelf als uitgangspunt. Je verhuist met je paard naar een pensionstal, je staat er nog geen halfjaar, er is niets veranderd buiten het feit dat de stalhouder het werk onderschat heeft en daarom zegt die dat je 100 euro meer mag gaan betalen. Zou jij het zonder blikken of blozen neerleggen? Neeje, echt niet. Dat is niet netjes zakendoen.


Maar het is wel netjes om telefoontjes en appjes te negeren en niet in te gaan op verzoeken om wat meer mee te helpen. Of om de stalhouder te ontlopen en te zorgen dat je weg bent voor je aangesproken kan worden?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:37

Gini, maar daarmee is het wel opgelost.
Bovendien, TS, net zo goed komt ze ineens met een trailer voorrijden en verteld dat het dier verkocht is omdat het niet te combineren was.
Hoe lastig het ook is met dieren, je kunt dit niet met emotie oplossen.

BigOne
Berichten: 38290
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:42

Gini schreef:
BigOne schreef:
100 euro erbij, het meisje vragen of ze voor 100 euro minder stalgeld die klussen erbij wil doen. Of afscheid nemen.


Dat is toch niet realistisch? Neem jezelf als uitgangspunt. Je verhuist met je paard naar een pensionstal, je staat er nog geen halfjaar, er is niets veranderd buiten het feit dat de stalhouder het werk onderschat heeft en daarom zegt die dat je 100 euro meer mag gaan betalen. Zou jij het zonder blikken of blozen neerleggen? Neeje, echt niet. Dat is niet netjes zakendoen.

Natuurlijk wel, pensionklant is niet te bereiken, reageert alleen op leuke foto’s maar neemt geen verantwoordelijkheid voor de basiszorg voor haar paard. Dat moet dus door ts gedaan worden en dat waren niet de afspraken!

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:55

Praten met elkaar face to face, geen aannames doen.
Duidelijk alles op tafel leggen.

En bel haar voor een afspraak.
Neemt ze de eerste keer niet op, dan na 15 min weer bellen, neemt ze weer niet op nogmaals bellen enz enz
Ze neemt vanzelf op...

Kabayo

Berichten: 14024
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:09

Sharmila schreef:
Als ik bel neemt ze uiteraard niet op.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:10

Met ander nummer bellen of anoniem?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:38

Of op haar zakelijke adres bellen, of een aangetekende brief sturen, etc.

juval

Berichten: 13215
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:54

wat lastig dat de communicatie zo stroef loopt zeg. Ik kan me voorstellen dat de frustratie die dit oplevert je nu met je ziekte en alles dat je daar totaal niet op zit te wachten. Probeer toch afstand te bewaren tot je emotionele gehechtheid aan haar paard.

Ik hoop dat je nieuwe goede afspraken met haar kunt maken en dat ze de telefoon een keer opneemt... wat als haar paard ziek zou zijn, is ze dan ook onbereikbaar??? dat is natuurlijk niet de bedoeling.

sterkte met alles!

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:55

Op zich snap ik niet waarom voor de leaser/bijrijder 'dus' dezelfde regels gelden als voor de pensionklant. Dat is niet vanzelfsprekend. Het mesten kan deel van de leaseovereenkomst zijn zonder dat dat voor een pensionklant geldt. Dat hangt er maar net vanaf wat je bij aanvang afgesproken hebt.

Dat jij ziek bent, is heel zuur. Maar dan is een pensionstal misschien niet handig. En hoe onaardig het misschien ook klinkt, het is ook niet het probleem van je pensionklant. Als een stalhouder en een pensionklant een goede band hebben, zal de pensionklant waarschijnlijk graag een keer wat extra doen als er iets is met de stalhouder (en andersom ook). Maar een pensionstal aanbieden voor een bepaald bedrag, en dan de werkzaamheden wijzigen, is gewoon niet handig.

Waarom is het trouwens niet mogelijk om haar paard de wormenkuur te geven? Die geef je toch ook aan je eigen paarden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110708
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pension klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:19

Nou ja zeg, wat een gebrek aan communicatie bij deze vrouw!
Het paard zou maar ziek worden. Hoe kun je haar dan bereiken?

Ik zou idd met een anoniem of onbekend nummer bellen en haar op die manier te pakken krijgen.
Dan meteen duidelijk communiceren dat jullie om de tafel gaan voor een gesprek, of dat ze anders een andere stalling kan gaan zoeken.
En leg dan ook meteen een datum en tijd vast, want anders duurt het weer eeuwen voor dat is geregeld.
Op deze huidige manier gaat het in ieder geval niet werken.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:41

EmptyWords schreef:
Dat is toch niet realistisch? Neem jezelf als uitgangspunt. Je verhuist met je paard naar een pensionstal, je staat er nog geen halfjaar, er is niets veranderd buiten het feit dat de stalhouder het werk onderschat heeft en daarom zegt die dat je 100 euro meer mag gaan betalen. Zou jij het zonder blikken of blozen neerleggen? Neeje, echt niet. Dat is niet netjes zakendoen.


Maar het is wel netjes om telefoontjes en appjes te negeren en niet in te gaan op verzoeken om wat meer mee te helpen. Of om de stalhouder te ontlopen en te zorgen dat je weg bent voor je aangesproken kan worden?[/quote]

De woorden 'De radiostilte langs haar kant is niet netjes' zijn letterlijk uit mijn toetsenbord gerold. ;)

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:50

Sizzle schreef:
Gini, maar daarmee is het wel opgelost.


Hoezo is het daarmee opgelost? Het enige wat op dit ogenblik wel nog goed gaat, zijn de betalingen. En dan ga je daar als stalhouder ook aan morrelen? Hoe groot acht je de kans dat de klant 350 euro gaat betalen? En stel ze betaalt het wel, lost dat de problemen van drukte en te veel werk op? Wat als het nog drukker wordt en je hebt echt extra hulp nodig? Nog eens 100 euro erbij? De problemen die TS op dit ogenblik heeft met haar klant zijn niet op financieel vlak, dus daar gaat de oplossing in eerste instantie ook niet liggen. Integendeel, ik zie het zo nog gebeuren dat het straks op dat vlak ook nog eens spaak gaat lopen als je dreigt met exuberante stalprijsverhogingen.

Anomien

Berichten: 7392
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:59

Ts… je bent te lief.
Wees lief voor jezelf en je gezin.
Kies wat je zelf het beste lijkt. En dat is minder werk op jullie schouders.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:02

Als het bedrag hoog genoeg is zodat er 4x per maand even iemand betaald de dienst kan overnemen is het toch opgelost?
Wellicht wil de leaser wel wat bijverdienen.

De staldienst was er al voor zover ik begreep, enkel is het nu naar schema omdat er anders niets van komt.

Het kan dat ze dan vertrekt, dat is dan je leergeld. Volgende keer maak je dan een beter contract.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:03

Sharmila schreef:
Ik noem haar meisje maar het gaat om een volwassen dame met een eigen bedrijf zelfs. Als ik bel neemt ze uiteraard niet op. We zijn nooit een vol pension geweest. Maar ik had eerst geen harde regel met de minimale hoeveelheid wanneer je iets deed. Waardoor het een beetje krom ging lopen. De een deed alles de ander niks.


je kunt bellen met de telefoon van iemand anders?
of zoek haar persoonlijk even thuis op?
denk toch dat je even door moet pakken nu anders blijft zij wel heel erg profiteren van jou.

Kendra

Berichten: 8734
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:08

Het gevoel dat je het eigenlijk wilt oplossen omdat je het paard zo leuk vindt ken ik.
Maar dat is je eigen valkuil, en als het niet lukt een fatsoenlijk gesprek te voeren zijn er maar 2 opties: 1/ je zet het van je af en laat het zo (inclusief het vele werk) of 2/ je zegt dat ze op zoek moet naar een andere stal.

En dan ben ik het eens met heel veel anderen hier: kies voor jezelf, kijk wat je aan kunt.
Ik denk dat je uiteindelijk afscheid gaat nemen, want deze dame al misschien wel wat meer willen betalen, maar als ik het zo lees, gaat ze vast niet helpen mesten.
Probeer wat afstand te nemen van de liefde voor het paard en kijk of er dan nog een reden is om hier genoegen mee te nemen....

grace1989
Berichten: 821
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:11

Dit levert jou teveel stress op.
Ik zou haar een soort van waarschuwing geven.
Dat ze meer stalgeld moet betalen zodat jij iemand kan inhuren of het meisje wat least het misschien een keer extra wil doen tegen vergoeding.
Wanneer ze dit niet wil zal ze een andere stalling moeten zoeken.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:53

Ik begrijp echt niet dat iedereen van mening is dat deze vrouw dit maar te doen heeft. Stel dat je zelf op deze stal zou staan en je hebt je paard hier staan juist omdat alles uit handen wordt genomen en je zelf niet meer tijd hebt bijvoorbeeld. Dan ineens wordt eenzijdig opgelegd dat je dingen moet gaan doen waarvan eerder geen sprake was (en wat dus ook niet overeengekomen was). Dan gaat iedereen dat ineens maar doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110708
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:54

Sourire schreef:
Ik begrijp echt niet dat iedereen van mening is dat deze vrouw dit maar te doen heeft. Stel dat je zelf op deze stal zou staan en je hebt je paard hier staan juist omdat alles uit handen wordt genomen en je zelf niet meer tijd hebt bijvoorbeeld. Dan ineens wordt eenzijdig opgelegd dat je dingen moet gaan doen waarvan eerder geen sprake was (en wat dus ook niet overeengekomen was). Dan gaat iedereen dat ineens maar doen?


Dat zegt toch niemand?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:57

Sourire schreef:
Ik begrijp echt niet dat iedereen van mening is dat deze vrouw dit maar te doen heeft. Stel dat je zelf op deze stal zou staan en je hebt je paard hier staan juist omdat alles uit handen wordt genomen en je zelf niet meer tijd hebt bijvoorbeeld. Dan ineens wordt eenzijdig opgelegd dat je dingen moet gaan doen waarvan eerder geen sprake was (en wat dus ook niet overeengekomen was). Dan gaat iedereen dat ineens maar doen?



Ze hoeft het ook niet te doen, maar dan moet ze dat wel COMMUNICEREN.
En daar gaat het mis.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:58

Sourire schreef:
Ik begrijp echt niet dat iedereen van mening is dat deze vrouw dit maar te doen heeft. Stel dat je zelf op deze stal zou staan en je hebt je paard hier staan juist omdat alles uit handen wordt genomen en je zelf niet meer tijd hebt bijvoorbeeld. Dan ineens wordt eenzijdig opgelegd dat je dingen moet gaan doen waarvan eerder geen sprake was (en wat dus ook niet overeengekomen was). Dan gaat iedereen dat ineens maar doen?


Maar ook al is de pensionklant er niet mee eens, kan zei dat toch gewoon netjes aangeven en rustig op zoek gaan naar een nieuwe stalling?
Dan us er in ieder geval gecommuniceerd en weet ts waar ze aan toe is.