Meningen gevraagd; dierenarts rekening betalen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:41

noviceh schreef:
@meggiemeg, dat is toch appels met peren vergelijken? Jouw paard was niet goed, alleen was de oorzaak onbekend. TS haar paard werd gezond verklaard, wat achteraf niet het geval bleek te zijn.
ja en nee, bij de eerste foto en echo was er geen diagnose, was die de eerste keer wel goed uitgevoerd had ik ook direct een diagnose gehad en dus minder kosten hoeven maken.

mavantos

Berichten: 3602
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:47

meggiemeg schreef:
noviceh schreef:
@meggiemeg, dat is toch appels met peren vergelijken? Jouw paard was niet goed, alleen was de oorzaak onbekend. TS haar paard werd gezond verklaard, wat achteraf niet het geval bleek te zijn.
ja en nee, bij de eerste foto en echo was er geen diagnose, was die de eerste keer wel goed uitgevoerd had ik ook direct een diagnose gehad en dus minder kosten hoeven maken.


Volgens mij hoor je wel vaker dat als iets heel acuut is je het nog niet (duidelijk) kunt zien, of juist door de zwelling niet.

Misschien was zoiets mede de oorzaak dat jouw dierenarts het de eerste keer niet heeft gezien.

WillemijnL
Berichten: 47
Geregistreerd: 12-11-22

Re: Meningen gevraagd; dierenarts rekening betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:07

Ik ben wel benieuwd of je nog contact met de dierenarts hebt gehad TO?

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:30

noviceh schreef:
@meggiemeg, dat is toch appels met peren vergelijken? Jouw paard was niet goed, alleen was de oorzaak onbekend. TS haar paard werd gezond verklaard, wat achteraf niet het geval bleek te zijn.


Precies.. ik verbaas mij over hoe men de zaken verdraait

meggiemeg

Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:51

Anomien schreef:
noviceh schreef:
@meggiemeg, dat is toch appels met peren vergelijken? Jouw paard was niet goed, alleen was de oorzaak onbekend. TS haar paard werd gezond verklaard, wat achteraf niet het geval bleek te zijn.


Precies.. ik verbaas mij over hoe men de zaken verdraait

De uitkomst is hetzelfde, was het onderzoek na een aantal dagen juist gedaan, had ik geen meerdere visites gehad en een bezoek aan de praktijk voor nog een keer dezelfde onderzoeken. Dat was het hele punt wat ik wilde maken, niet meer en niet minder.
Bij TS ging het uiteindelijk over het wel of niet aankopen van het paard, dat was inderdaad niet bij mij aan de orde. De dierenarts heeft een fout gemaakt, gebeurt vaker, ook in andere situaties.

meggiemeg

Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:53

mavantos schreef:
Volgens mij hoor je wel vaker dat als iets heel acuut is je het nog niet (duidelijk) kunt zien, of juist door de zwelling niet.
Misschien was zoiets mede de oorzaak dat jouw dierenarts het de eerste keer niet heeft gezien.

Daarom is ook niet direct het onderzoek uitgevoerd maar pas na een x aantal dagen omdat de zwelling toen was afgenomen, daar kwam niets uit en is daarom weer later nog een keer uitgevoerd op de praktijk. Maar je hebt gelijk, door zwelling kan je vaak geen echo of foto maken.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Meningen gevraagd; dierenarts rekening betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:38

Is er soms een update? Want ben nu wel benieuwd naar wat de kliniek te zeggen hadden. :)

Ladygiroc

Berichten: 5079
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Meningen gevraagd; dierenarts rekening betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:02

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Alja

Berichten: 25607
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Meningen gevraagd; dierenarts rekening betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 20:31

Er is idd een update :)

Babootje

Berichten: 26307
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:49

Alja schreef:
Er is idd een update :)


Houd ons in spanning :D :D :D :D

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:47

Alja schreef:
Er is idd een update :)

*\o/*