Vervoeren shetlander(s) en sulky/tweewieler ~ 2-paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Vervoeren shetlander(s) en sulky/tweewieler ~ 2-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 18:54

Hi,

Ik heb al een aantal keren bokt afgezocht, en op shetlande rmen-rit hun website gekeken.
Maar nergens kan ik echt exact vinden wat ik ongeveer zoek.

Zijn er recente foto's beschikbaar hoe mensen hun shet(ten) & sulky/tweewieler in een 2-paards trailer vervoeren?

Ik wil de inrichting wat gaan aanpassen, maar liever niet boren, zodat ik eventueel ook ooit nog een paard/grote pony kan meenemen. Maar hoe en wat ik precies wil weet ik nog niet, dus kom maar op met de suggesties. Mijn dank is groot! _/-\o_

Op dit moment ben ik in het bezit van een böckman master, 2-paards trailer, polyester met houten binnenkant.

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Vervoeren shetlander(s) en sulky/tweewieler ~ 2-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:20

Ik heb wel geboord in de wand en extra sets bevestigd zodat m'n shet steun heeft aan de stangen. Ik heb alleen geen sulky, maar als ik die wel zou hebben dan zou ik die in de bus leggen.

M'n welsh stond aan de andere kant.
Afbeelding

xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Re: Vervoeren shetlander(s) en sulky/tweewieler ~ 2-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 12:20

Ja, ik twijfel nog een beetje hoe ik het wil gaan doen, heb nu wel meer een idee, aan indeling.
Maar nu nog de uitvoering ervan...

Wil inderdaad wel gaan kijken of ik op de een of andere manier stangen voor d'r kan behouden, zodat ze daar inderdaad de steun vandaan kan halen.

Als 't niet anders is zal er geboord gaan worden, maar we willen eerst even kijken of dit ook zonder kan.
Aangezien er ook nog wel 'ns een paard moet worden vervoerd in dezelfde trailer.
Dus het is even brainstormen ;)

capopjekop

Berichten: 30658
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:41

Maar wat is het probleem dan om het grote paard te vervoeren als je boort? Als je extra ophangpunten koopt kun je de stang toch gewoon verhangen.

Als ze allebei mee gaan hangen de stangen links op de originele hoogte voor m'n welsh en rechts laag voor m'n shet. Ik heb nog nooit gemerkt dat die ophangpunten m'n welsh hinderen
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 19-04-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Vervoeren shetlander(s) en sulky/tweewieler ~ 2-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:46

Ik heb een sulkydrager aan de klep hangen als ik met twee paarden op pad ga. En als ik alleen op pad ga dan zet ik de sulky op de plek van het tweede paard

xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 13:09

capopjekop schreef:
Maar wat is het probleem dan om het grote paard te vervoeren als je boort? Als je extra ophangpunten koopt kun je de stang toch gewoon verhangen.

Als ze allebei mee gaan hangen de stangen links op de originele hoogte voor m'n welsh en rechts laag voor m'n shet. Ik heb nog nooit gemerkt dat die ophangpunten m'n welsh hinderen



Klopt, maar ik wil dus gaan kijken of ik de sulky en pony tegelijkertijd in de trailer mee kan nemen.
Qua ruimte zou het prima moeten passen. Simpelweg de stangen alleen verlagen red ik het niet mee. Het tussenschot past dan namelijk niet meer op het moment dat ik de sulky mee wil gaan vervoeren.
Dat is dus wat ik me afvroeg inderdaad, als ik dus wel wat zou boren, in hoeverre gaat het paard er dan hinder van hebben bij de benen als ik de stanghouders op de maat van de shet ga maken?


Een sulkydrager achter op de klep heb ik ook nog naar gekeken, maar het idee dat de pony er niet snel genoeg af kan in een noodsituatie vindt ik akelig.

vandaar dat we het even goed aan het uitpluizen zijn.