Mag het klepje van de voorlader open?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 12:09

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een ifor williams trailer gekocht. Mijn paard had angst voor trailers maar de afgelopen maanden hebben we heel veel geoefend met trailer laden. De afgelopen weken zijn we bezig met telkens zo’n 10 meter vooruit rijden en dan weer afladen.
Nu heb ik dus een trailer met een voorlader, en daarboven is een klep/raam wat ik nu nog altijd open heb. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar dan vindt mijn paard het super spannend terwijl dit met het raampje open heel erg meevalt. Mijn vraag is of ik met dit klepje open over de weg mag of niet? Aangezien ze het duidelijk veel fijner vindt als het raampje open is, maar ik kan me voorstellen dat ze dan op de autoweg wel meer last kan hebben van het verkeer.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:15

Nou zou ik dus echt niet doen, het geluid is veel en veel harder naast alle dingen die naar binnen kunnen waaien zo ook regen enz, als afval. Zou dit nooit doen, beter even door oefenen er mee...echt levensgevaarlijk...

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:16

Het waait echt ontzettend als hij openstaat tijdens het rijden.
Alle wind gaat over het hoofd van je paard.

3heathcliff5
Berichten: 460
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:39

Wat denk je van steenslag onderweg? Als dat al een dikke ster in je voorruit kan geven, wat denk je dat er in zo’n geval met je paard gebeurd? Of wat onschuldiger bladeren die met 80km/u in z’n gezicht waaien? Meer geluid van ander verkeer is echt het minste van het probleem. Ik denk dat je paard zich nooit meer laat laden na een ritje snelweg.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:54

ik heb hem altijd dicht. 1x vergeten gelukkig gaf mijn paard daar niks om. Maar hij had wel de wind door zn manen haha..

dus ik heb dicht

Jet

Berichten: 12008
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:56

En zet je autoramen eens open als je door een tunnel rijdt. Het maakt gigantisch veel herrie. En ik zou zelf ook angst hebben dat ze ineens besluiten dat ze daar wel door naar buiten kunnen, dan heb je pas echt een heel groot probleem. Buiten alle problemen ervan die al genoemd zijn...
Nee, laat haar maar wennen aan een dicht of bijna dicht raam, als ze eenmaal weet dat het goed is, dan gaat dat vast wel.

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 14:00

Bedankt voor de reacties! Ik weet genoeg :)

criollo_yess

Berichten: 1075
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:04

Op warme zomerdagen rij ik wel eens korte stukken (kwartiertje) met het luik van de voorlader open. Maar dan ook alleen wegen tot max 60km/u. Snelweg zou ik er nooit mee op gaan. Heb nog nooit last gehad van angst bij de paarden, geloof zelfs dat ze het heerlijk vinden, neusje steekt regelmatig over de rand.

Rex_Rolfo

Berichten: 5381
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:30

criollo_yess schreef:
geloof zelfs dat ze het heerlijk vinden, neusje steekt regelmatig over de rand.


Afbeelding

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Mag het klepje van de voorlader open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:43

Is niet mogelijk om het Luik op een kiertje te zetten?