paard gaat tekeer op trailer..tips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:40

Wij hadden een radio en een videocamera ingebouwd in onze trailer.Daar werden ze ook rustiger van en we konden ze tegelijkertijd in de gaten houden.

CD28
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:57

Misschien kun je proberen je paard te kluisteren. Dan kan hij van voren niet meer trappen. Ik heb ook een zeer onrustig paard op de trailer, hij heeft de gaten in mijn trailer getrapt. Voor zijn eigen veiligheid kluister ik hem nu. Als hij zo blijft trappen is het risico groot dat hij zichzelf een losse wand o.i.d. trapt. Wel zorgen dat je een rustige rijstijl hebt!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:00

Kluisteren zou ik never nooit doen! Véél te link, ook als je een rustige rijstijl hebt, je hebt het verkeer om je heen namelijk niet onder controle!!!

CD28
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:38

Kluisteren is helemaal niet zo heel link. Maar jij hebt dus liever een paard dat zich een losse wand trapt dan dat je hem vast zet? Dan zet ik hem liever vast, weet ik tenminste zeker dat ik hem ook kan blijven rijden!

tienus63

Berichten: 12118
Geregistreerd: 09-08-05

Re: paard gaat tekeer op trailer..tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:22

Helemaal vergeten te melden in dit topic, aan de voorstang hebben wij een rubber mat gehangen.
De eerste mat had hij zo aan gort; dat was een rubber soort die ze voor de aanleg van vijvers gebruiken.

Nu hangt er een dikke rubber mat onder de stang. Ongeveer krap 2 cm dik, dit soort rubber wordt vaak gebruikt in de ligboxen voor koeien.
Het rubber reikt bijne helemaal tot aan de bodem en fungeert dus eigenlijk als een soort muurtje zodat hij minder makkelijk met de voorbenen kan klauwen.

Hij heeft er nog maar een keer of drie sinds deze constructie ingestaan en het leek toen beter te gaan.
Toekomst zal uitwijzen of dit (gedeeltelijk) helpt.

tienus63

Berichten: 12118
Geregistreerd: 09-08-05

Re: paard gaat tekeer op trailer..tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:58

Mijn merrie plast op de trailer, sinds vorige week doet het paard wat altijd stampij op de trailer staat te maken ook.
Vanavond heeft hij alleen op de trailer gestaan en geplast, de terugweg hebben we hem niet gehoord.

Het probleem lijkt voorbij, nu hij durft te plassen op de trailer.

Rubbermat aan de voorboom hielp niet tegen het stampen en bokken in de trailer.

Anoniem

Re: paard gaat tekeer op trailer..tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:38

VSW --> TAO.