trailer vraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

trailer vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 12:00

heej
ik heb een haflinger die altijd makkelijk de trailer (en ook de vrachtwagen) opliep, nu is mijn verzorgster vorige week voor het eerst officieel gestart dus wij alles klaar gemaakt, en hem de trailer opgezet (wat overgings net zo makkelijk als normaal ging). zij daar der proefje gereden en eenmaal uitgestapt en afgezadeld moest hij weer terug op de trailer wij dachten geen probleem hij heeft er nooit moeite mee gehad.. maar nee hij ging er niet op.. wij maar proberen en proberen hij ging wel op de plank maar dan meteen weer terug.. op een gegeven moment ook met zn voor benen helemaal de trailer in maar dan meteen weer terug. het lukte gewoon egt niet.. ze hebben toen hem met een longeerlijn erachter er opgezet wat ook nog niet heel gemakkelijk ging.. wij naar huis gereden niks aan de hand.
gister weer op wedstrijd dus ik zet hem er thuis weer op 3 keer op aan gelopen en hij stond er op.. dus wij naar de wedstrijd.. gereden, afgezadeld, en hij moest weer op de trailer. en het ging weer niet, ik heb het anderhalf uur lang geprobeerd. maar nee hij ging er egt niet op. gelukkig kwamen er toen mensen die dachten dat ze wel konden helpen, uiteindelijk hebben ze zo ongeveer zijn achterhand op getild en ging hij naar binnen. als hij eenmaal met de klep dicht er op staat is er niets aan de hand..
iemand tips..

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:10

Je zou haast denken dat hij het zo leuk vond bij die wedstrijd dat hij niet meer naar huis wilde. Ik denk dat je er niet veel mee opschiet, maar eigenlijk is dat het enige wat ik zo kan bedenken...

Ik ben wel benieud hoe dit wordt opgelost. Ik blijf dit even volgen.

StalHaffie

Berichten: 220
Geregistreerd: 24-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:40

Is er niets engs gebeurd op de heenweg

x__beauty

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: brabant

Re: trailer vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:14

iemand die ik ken heef het ook gedaan,, maar,,

ze hadden 1 longeerlijn aan de ene kant gespannen.. en 1 andere aan de andere kant..

en bij de kont met een bezem ,, ! hij liep de thrailer toen gelijk in

en miscchien helpt het ook om .. iemand .. voor te laten staan met wat lekker;) ..
maar die was vast al Bekend


Kus- Femke

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:04

het kleine deurtje vooraal de trailer open zetten als je dat nog niet had,.
paarden lopen het liefste naar het licht toe

JaSpJo

Berichten: 76
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:59

ja inderdaad lijkt wel of hij het erg leuk vind daar hihi,
maar goed wel lastig is dat hoor vooral als je staat te klungelen daar maar wel oke dat er toch nog mensen zijn die je even willen helpen.

gr

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:55

ja we hebben egt alles geprobeerd.. heel fijn dat er op het concour mensen waren die wouden helpen ik weet niet of het anders gelukt was.. (alhoewel sommige mensen wel woude helpen maar ze wouden dan egt grof geweld gaan gebruike wat ik een beetje onzin vind.) we proberen nu veel te oefenen, maar het wil niet egt lukken voorbenen willen al wel de plank op .. dus mischien lukt het naar veel oefening wel.. bedankt voor de tips (het deurtje hadden we btw al open staan.. iemand nog meer tips..?

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:27

Even de eerste paar keren tijd voor nemen en heel veel geduld hebben, dat heeft bij ons paard erg geholpen. Als hij alleen al met zijn voor benen op de trailer staat, laat hem lekker even staan, want meestal is het zo als je weer aanhaalt om naar voren te gaan ze net naar achter gaan en je weer terug bent bij af. En goed belonen natuurlijk als hij er op staat, maarja dat doe je volgens mij al zoals ik het lees.
Dit wil natuurlijk niet altijd helpen en ik snap eens is je geduld ook op

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:31

Thuis veel oefenen en bijvoorbeeld zijn avond brok voeren in de trailer met de stang er achter en klep dicht.

Je zou bijvoorbeeld Petra Vlasblom of Marijke de Jong eens kunnen mailen en vragen om tips.

Ver2006
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:47

Vaak zijn de paarden op wedstrijd zo overdonderd door alles wat ze te zien krijgen, dat de aandacht niet meer bij de eigenaar is. Met twee longes aan weerszijden, deze achter de billen kruisen en de longes zacht aantrekken is imo de meest makkelijke (werkt ook vaak heel goed) manier. Als het paard naar voren gaat, of stilstaan geen druk erop zetten, wil hij achteruit, dan wel druk zetten. Dus hem eigenlijk opsluiten, maar niet erin ´dwingen´....
Succes

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:29

goed plan die twee longes.... niet dus! wat nou als ie achteruit komt? dat hou je niet en dan heb je al gauw de brandblaren op je handen staan en het paard ook op zn billen en dan wil ie er zeker niet meer op.
niet erin dwingen zeg je, wat is dat dan met die twee lijnen?
dat is behoorlijk dwingend voor een paard.

Er is helaas geen gouden tip om je paard makkelijk te laden, zorg dat je probleem niet groter wordt door er iemand bij te halen die kan beoordelen waaróm je paard zo reageert en dat kan oplossen.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:15

Ik begrijp uit je verhaal dat hij thuis gewoon te laden valt toch raar dat hij niet wil op het wedstijd terrein.

Probeer na het uitstappen na de wedstrijd je paard een half uur stil te zetten, zodat hij even kan uitrusten van de inspanningen, en indrukken.
In de trailer staan kost veel energie van het dier. Misschien vindt hij zichzelf te moe om de reis te maken.