Trailers - de extra opties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 10:55

Aangezien we aan het zien zijn voor een trailer: welke extra opties laat jij op een trailer zetten, en zit ik door die optie met veel extra gewicht?

* achterlichtbescherming?
* automatisch rolzeiltje?
* alu bodem?
* reservewiel op de zijkant?
* trapbescherming? en dan rubber of staal?
* tussenschot met rubber mat?
* zadelkamer?
* verlichting apart in zadelkamer?

Andere must-haves?

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:54

wij hebben een paar jaar geleden een nieuwe trailer gekocht en daar zat niks extra's op:
dus een gewoon zeiltje en alle andere standaard dingen

als ik nu weer moest kiezen nam ik denk ik wel een automatisch oprolzeiltje want, om elke keer dat zeitje op te rollen (en zeker als je niet zo groot bent ) is net echt prettig

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:52

Automatisch achterzeiltje is echt ideaal, zou niet meer zonder kunnen
Achterlichtbescherming is ook geen overbodige luxe. Tevens is een tussenschot met zeil veel en veel fijner dan een houten schot, paarden kunnen de benen tenminste kwijt, en de trailer kijk je veel lichter in.
O ja, en handige stangen, dus niet van die stangen waar je moet prutsen met haakjes en pinnetjes, maar gewoon stangen die je in 1x vast hebt.
Wij hebben een Bockmann Duo Esprit, daar is het rolzeiltje oa standaard. Maar als ik weer mocht kiezen, had ik er wel een genomen met zadelkamer. Zoveel handiger (al is je ruimte aan de voorkant wel minder geworden, omdat daar de zadelkamer zit)

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:26

Wij hebben een Mustang Country II en daar zit op:

- Zadelkast met 2 zadelophangers die je uit de zadelkast kunt schuiven.
- Kledingkast, maar die doet dienst als opslag voor hooi, emmers etc.
- Geen optrekzeiltje, maar een klep
- Kussens aan de zijkant van waar de paarden staan
- Veel ruimte tussen zadelkast en paarden". Absoluut ideaal bij 2 paarden als je bijvoorbeeld het hoofdstel wilt omdoen
- reservewiel zit niet aan een zijde van de trailer, maar binnen voldoende plaats om deze op te bergen.
- Overal in de trailer zit een lichtknop, bij de paarden, zadelkamer en kledingkast!

Voor mij is de trailer ideaal

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 17:14

Zadelkamer lijkt me ook wel handig ja, maar hoe zit het daar met het extra gewicht? Ik neem aan dat mijn trailer daardoor zwaarder wordt en daar moet ik echt wel op letten. Het gaat trouwens maar om een anderhalfpaards, anders redt mijn auto het echt niet meer

xDAANTJEE

Berichten: 402
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Sint Michielsgestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:21

wij hebben in onze trailer trapbescherming van rubber(geloof ik) van die kussens iets erboven voor als ze hun evenwicht verliezen, automatisch rolzeiltje, reserve wiel aan de zijkant (ik heb ergens gehoord dat het verplicht is) we hebben expres niet voor een zadelkamer gekozen omdat als er een paard op staat die trapt er meteen deuken in trapt en je hebt minder ruimte als je er voor staat dus als je een onrustig paard erop hebt staan moet je allemaal moeilijk gaan lopen doen, je hebt tog niet voor niks een auto ervoor;) tog lijkt me dat wel makkelijk een zadelkamer als je zeker weet dat je paard rustig is op de trailer en niet trapt, verder weet ik het ff niet;)
oja ons tussenschot zit zo rubber ding tussen geloof ik

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:40

Reservewiel is niet verplicht op de trailer.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:44

Derde remlicht~~!! Ik heb er eentje op mijn trailer en je bent echt veel beter zichtbaar als je remt bij b.v. vrachtwagens. Mijn nieuwe trailer heeft verder geen extra opties, voor mijn gevoel ook (nog) niet nodig. Ik heb een jeep op grijs kenteken dus alles gaat daar achterin, geen zadelkamer nodig

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:47

Wij hebben van de week net een nieuwe trailer besteld.
Met alle extra opties komt er geen extra gewicht bij hoor. In folder staat al het maximale gewicht aangegeven.
Onze optie waren 2 lange borst/bil stangen, zodat we ook zonder tussenschot kunnen rijden. Verder zat alles er al standaard op (mistlamp, autom. rolzeiltje ed.)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:54

#Ymke# schreef:
Derde remlicht~~!!


Waar heb je die zitten dan???

En over een zadelkamer. Wij hadden die ook in de trailer. Het deurtje van de zadelkamer ging in de trailer open. Dat was echt rottig. Als ik dat opnieuw mocht kiezen, dan liet ik het deurtje van de zadelkamer buiten open gaan (dus niet in de trailer).

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:36

#Ymke# schreef:
Derde remlicht~~!! Ik heb er eentje op mijn trailer en je bent echt veel beter zichtbaar als je remt bij b.v. vrachtwagens. Mijn nieuwe trailer heeft verder geen extra opties, voor mijn gevoel ook (nog) niet nodig. Ik heb een jeep op grijs kenteken dus alles gaat daar achterin, geen zadelkamer nodig


Die had ik sowieso idd al aangevinkt dat ik die per se wilde hebben
Fijn dat het nog eens bevestigd wordt

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:39

Vonnie84 schreef:
#Ymke# schreef:
Derde remlicht~~!!


Waar heb je die zitten dan???


Ik zal even de foto nemen van de site van Weijer:

Afbeelding

Het kost bijna niks extra's dus ik vind het zeker een must om die erop te laten zetten nu ik toch een nieuwe koop

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:41

supertammy schreef:
Wij hebben van de week net een nieuwe trailer besteld.
Met alle extra opties komt er geen extra gewicht bij hoor. In folder staat al het maximale gewicht aangegeven.
Onze optie waren 2 lange borst/bil stangen, zodat we ook zonder tussenschot kunnen rijden. Verder zat alles er al standaard op (mistlamp, autom. rolzeiltje ed.)


En welke trailer heb jullie besteld als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Zeker weten dat de extra opties de trailer niet zwaarder maken (en dan doel ik natuurlijk vooral op de zadelkamer, die lichtjes en rolzeiltjes enzo gaan wel meevallen )?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:02

Urielle schreef:
#Ymke# schreef:
Derde remlicht~~!! Ik heb er eentje op mijn trailer en je bent echt veel beter zichtbaar als je remt bij b.v. vrachtwagens. Mijn nieuwe trailer heeft verder geen extra opties, voor mijn gevoel ook (nog) niet nodig. Ik heb een jeep op grijs kenteken dus alles gaat daar achterin, geen zadelkamer nodig


Die had ik sowieso idd al aangevinkt dat ik die per se wilde hebben
Fijn dat het nog eens bevestigd wordt


Club genoot is vrachtwagenchauffeur en blijft vertellen dat het zo fijn is als hij weer een trailer met 3e remlicht ziet.. Zowieso vind ik 3e remlichten op auto's ook heel handig, waarom op een trailer dan niet...veiligheid voorop!

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:58

Volgens mij wordt derde remlicht verplicht! maar weet het niet zeker

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:49

Even offtopic, maar zou je zo'n derde remlicht ook achteraf in kunnen bouwen? En dan bij een vrachtwagen?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:07

Vonnie84 schreef:
Even offtopic, maar zou je zo'n derde remlicht ook achteraf in kunnen bouwen? En dan bij een vrachtwagen?


Bij een trailer kan het wel, achteraf inbouwen.. Van vrachtwagens heb ik geen verstand

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:18

Ik weet niet of het verplicht wordt/is in België (als ik me niet vergis, kom je uit België toch, Urielle?) maar in NL moet er een mistachterlicht op de trailer zitten.

Wat ik ook heel mooi bij een trailer vind is dat de 'steunen' van de achterkant dichtgewerkt zijn zodat het paard er niet met z'n benen tussen kan komen. Heb gezocht naar een plaatje ervan, maar kon het zo gauw niet vinden. Wat is bedoel is het driehoekige deel aan weerskanten van de trailer, waar onderaan die reflectoren zitten bevestigd. En bij onderstaande afbeelding de verlichting.
Afbeelding

[Edit] Bij mijn trailer heeft mijn pa aan de achterkant aan weerskanten (ter hoogte van de overgang kap/wand) soort van markeringslichten gemonteerd. Naar achteren schijnen ze rood en naar voren schijnen ze wit. Vooral bij regen is dat zeer handig.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:17

Ik woon idd in Belgie, maar ik rij mijn concoursen in Nederland straks, dus ook daar moet ik in orde zijn Ik neem aan dat het gewoon Europese regelgeving is dan?

Die markeringslichten, zijn die toegestaan? Ik had een soort van zulke lichten op mijn vrachtwagen zitten en die moest ik er voor de keuring elke keer af halen anders kwam hij er niet door, mocht alleen bij bredere wagens

Weet iemand hoe dat heet, dat die 'steunen' dichtgemaakt zijn? Dan kan ik eens naar de kosten informeren.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:57

Ik heb geen idee of dat Europese regelgeving is, daar durf ik niks over te zeggen. Misschien staat er wat over op de site van de RDW.

Mijn vader had die 'markeringslichten' gezien bij kennissen die een tweepaards Brenderup Imperial hebben. Hij vond het wel mooi dus heeft hij ze er ook opgeschroefd. Nu heb ik even gezocht, maar die lichtjes schijnen ook op anderhalfpaards trailers te zitten. Klik en klik.

Sommige luxere modelle trailers hebben die 'steunen' niet eens. Maar dan heb je dus wel een duurdere trailer.
Dit is een trailer waarbij de 'steunen' zijn dichtgewerkt, maar zoals je kunt zien is dit een zeer luxe model.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:14

Phew, een Brenderup ga ik niet mogen kopen van mijn vriend denk ik Wel een schitterende trailer om te zien, die laatste!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:03

Een aluminium vloer zou ik zeker kiezen. Veel Bockmanns hebben dat volgens mij al standaard. Onze trailer heeft dat helaas nog niet.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:12

Urielle schreef:
Aangezien we aan het zien zijn voor een trailer: welke extra opties laat jij op een trailer zetten, en zit ik door die optie met veel extra gewicht?

* achterlichtbescherming?
* automatisch rolzeiltje?
* alu bodem?
* reservewiel op de zijkant?
* trapbescherming? en dan rubber of staal?
* tussenschot met rubber mat?
* zadelkamer?
* verlichting apart in zadelkamer?

Andere must-haves?


Van deze opties heb ik alleen het rolozeiltje, het reservewiel en rubberen tussenschot. Verder heb ik nog gekozen voor kussens aan de zijkanten. Lijkt me fijner voor de paarden. En ook voor een beveiliging aan de buitenkant van de trailer. Daar zit een schroef. Als je paard ooit over de stang mocht raken, dan kan ik met die schroef aan de buitenkant de stang losmaken.

Achterlichtbescherming lijkt me overbodig. Alu bodem was niet aan te raden (ik kan me echt niet meer herinneren waarom, maar er zat een groot nadeel aan, volgens mij ging het eerder slijten). De trapbescherming aan de zijkant valt wel te overwegen. Die heb ik nu niet. Ik wilde het even aankijken of het echt nodig is en bovendien levert het wel wat extra kilo's aan gewicht op. Zal heel erg aan je paard liggen. Een zadelkamer hoef ik ook niet. Wij hebben een hele grote auto en daarin kunnen we de zadels ophangen. Spaart ook weer extra gewicht van de trailer uit.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Re: Trailers - de extra opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:28

Ik heb laatst achteruitrijsensoren op mijn trailer laten zetten, ideaal. Ik kan altijd slecht inschatten hoever ik nog achteruit kan rijden voordat ik op auto of muur zit en heb daar nu helemaal geen problemen meer mee

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:29

Dat gaat ook een hele goede zijn voor mij Irene Zou je mij per PB de kosten eens van willen sturen?