Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:03

Wat betalen jullie gemiddeld voor een (BOVAG) onderhoudsbeurt aan je paardentrailer?

Ik moest laatst 225 euro betalen voor het vervangen van een paar kleine dingetjes en een neuswiel. Het uurloon was maar liefst 115 euro! Ik vind dat echt belachelijk duur.

Twee jaar geleden heb ik mijn trailer naar een ander bedrijf gebracht en toen moest ik ook 225 euro betalen. Hadden ze 4 nieuwe remhulzen erop gezet à 50 euro per stuk. En gezegd dat de bodem aan vervanging toe was, terwijl die nog helemaal goed is!

Een kleine beurt aan mijn auto bij de merkendealer is nog goekoper!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:56

VSW --> HAR.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:15

Uurloon van 115 euro??? WAAR!! Daar ga ik onmiddellijk werken! (volgens de vuistregels verdient die monteur dan ongeveer 25 euro per uur, is 200 per dag, is 4400 euro bruto per maand!!!!)
Ik doe het gewoon zelf. Een setje remblokken kost 150 euro (= 4 wielen) en neuswieltjes kosten 20 euro voor een goede. De vetspuit op de koppeling is ook niet de moeilijkste handeling. En verder, wat wil je in godsnaam onderhouden?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 14:19

Vooral zichzelf geloof ik.... de vakantie moet zeker nog betaald worden..

Het vervelende is: ik kan het niet zelf. Dus ik moet wel. Maar dus zeker niet ieder jaar...

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:25

Kom langs en ik leer je het. Dan hoef je alleen nog maar naar die idioot om een setje remblokken te laten monteren. De rest is echt zo simpel, dat leer ik een baby nog wel.

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:26

115,00 per uur, toe maar...... Wij rekenen 112,45 voor een dergelijke beurt..

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:45

Ja dat moet echt goedkoper kunnen. Tip: ga niet naar een trailerboer maar gewoon naar een universeel onderhoudsbedrijf, als je het niet zelf kunt (stelt allemaal echt niks voor). Of vraag een goeie hobbyist, die je 100% vertrouwd en geef die 75 euro. Ik zou daar best een uurtje voor sleutelen/controleren.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:28

Ik heb ook een kennis die het zou kunnen doen, maar ja, die wou ik niet belasten, want die zit middenin een verhuizing... Ik geloof idd dat ie die de volgende keer wel ga vragen, want ik heb dit nu bij twee verschillende trailerbedrijven meegemaakt en dit gaat me toch echt te ver hoor. Ik ga 'm dus ook zeker niet ieder jaar laten doen.

Volgens mij is het zelfs nog goedkoper als ik er helemaal voor naar Barneveld zou moeten rijden

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:33

Ik heb ze toch nog maar eens gebeld voor uitleg. Op de factuur staat namelijk arbeidsloon en dan aantal 1.

Blijkt dat hun uurloon 45 euro is en dat ze er 2.5 uur mee bezig zijn geweest. Neemt niet weg dat het nog steeds een dure onderhoudsbeurt is geweest, maar goed.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:29

Pava schreef:
Ik heb ze toch nog maar eens gebeld voor uitleg. Op de factuur staat namelijk arbeidsloon en dan aantal 1.

Blijkt dat hun uurloon 45 euro is en dat ze er 2.5 uur mee bezig zijn geweest. Neemt niet weg dat het nog steeds een dure onderhoudsbeurt is geweest, maar goed.

Nou vooruit, 45 euro is een net uurloon, daar hoeft niemand zich voor te schamen om dat te vragen.
Maar feit blijft inderdaad dat het veel geld is. Ook zo'n opmerking als dat de bodem aan vervanging toe is, terwijl je zeker weet dat ie goed is, strekt niet tot aanbeveling van zo'n zaak.

stephanie81

Berichten: 434
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: stompetoren

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 05:17

Pava schreef:
Ik heb ook een kennis die het zou kunnen doen, maar ja, die wou ik niet belasten, want die zit middenin een verhuizing... Ik geloof idd dat ie die de volgende keer wel ga vragen, want ik heb dit nu bij twee verschillende trailerbedrijven meegemaakt en dit gaat me toch echt te ver hoor. Ik ga 'm dus ook zeker niet ieder jaar laten doen.

Volgens mij is het zelfs nog goedkoper als ik er helemaal voor naar Barneveld zou moeten rijden




Je kan ons (chris) wel vragen hoor!!

Heeft ie ook eens wat anders te doen dan te schilderen, muurtje te zetten en naar zijn werk te gaan.....



Volgende keer gewoon vragen dus!!!!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kosten onderhoudsbeurt paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:49

Stef, dank voor je aanbod!

Ikke, dat van die bodem was weer een ander trailerbedrijf. Daar heb ik hem twee jaar geleden naartoe gebracht en toen zeiden ze dat van die bodem.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:52

ik heb bij intertrailer toen ook iets meer dan €100 betaald voor een beurt.
Op zich vind ik het nog wel meevallen, het is maar 1x per jaar en ik ga met een veilig gevoel op pad.

Heb echt geen geld over over of zo en ik verdien ook niet veel maar €100 per jaar lukt nog wel..