Rijbewijs C?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Rijbewijs C?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 13:26

Ik wil graag m'n rijbewijs C gaan halen zodat ik in de toekomst m'n paarden met een vrachtwagentje kan vervoeren. Nou zit ik nogal aan te hikken tegen al die theorie-certificaten die je daarvoor moet halen. Vooral die voor de techniek. Is dat erg moeilijk voor een niet-technisch iemand? Kan ik dan beter alleen de theorie voor rijbewijs C doen of gelijk toch maar alles voor het chauffeursdiploma CCV-B? Iemand ervaring hiermee?

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Rijbewijs C?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:02

Je hebt niks meer te kiezen. De theorie voor C-rijbewijs is tevens je CCV-B. Je moet dus wel, of je wil of niet.
De techniek is niet erg moeilijk. Je moet het je eigen WILLEN maken. Je wordt geen volleert monteur van je techniek-examen, maar je moet in de basics snappen hoe een en ander technisch werkt.
Maarre, laat je vooral niet tegenhouden hierdoor. Neem van mij aan, heb je eenmaal een leuke vrachtwagen voor je paarden, dan is al het andere voor de sukkels! Ik heb al 15 jaar een kleine vrachtwagen (5600kg MTM, 2200kg laadvermogen), ik heb daar 50.000km mee gereden en het is echt de ultieme vorm van relaxed en luxe paardenvervoer. Zelfs een dikke Land Rover Discovery met V8 en grote Westfalia erachter is niet zo comfortabel en relaxed als een vrachtwagen (die combi heb ik ook, dus ik kan vergelijken)

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Rijbewijs C?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:53

Oh, ik dacht dat je dan bepaalde stukken van de theorie mocht overslaan. Maar dat zal dan wel niet... Ja, het lijkt me ook heerlijk om met een vrachtwagen rond te tuffen. Ik denk dat ik dan maar als eerste met het certificaat Techniek ga beginnen, dan heb ik het ergste tenminste gehad. Bedankt voor je reactie!