Waarop letten bij aanschaf 2de hands trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grobo
Berichten: 233
Geregistreerd: 03-06-06

Waarop letten bij aanschaf 2de hands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 22:56

Waar moet je op letten als je 2de hands 1 1/2 trailer van rond het bouwjaar 2000 wilt aanschaffen?
(totaalgewicht 1300 tot 1350 kg, hoogte rond de 230 cm)

- Volgens vorige topics is een gietvloer beter ivm doorrotten dan andere type vloeren.
- Geen scheuren in de kap.
- Dat de onderste 20 cm van de wanden niet verrot is.

Waar let jij nog meer op?

Voor welke merk + type trailer zou je dan kiezen als je in mijn rijlaarzen zou staan?
.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:57

Met name idd het onderstel !!!!

Ook wel de stabiliteit van de ombouw en de kap. Maar ik denk dat de meeste trailers uit 200 niet zo snel bouwvallen zullen zijn..

Ik heb trouwens een Weijer en ben er erg tevreden over !!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:04

Bodem en onderstel.. en of de zijkanten aan de onderkant niet verrot zijn.. vaak achter waar de mest beland.. paarden komen hoe dan ook wel met hun hoeven tegen de zijkant.. als het dan beschadigd kan het vocht makkelijker het hout binnen gaan....

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:54

en ook de banden, bij onze tweedehands trailer zaten scheuren in en is er zelf 1 kapot gegaan.. ook de remmen en het licht zou wel erg handig zijn.

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:00

schokbrekers !!! Een keer onhandig een rand opbutsen is genoeg. Kijk ook of de as krom is ( schuin afslijten banden)
Verder checken of de oplooprem werkt ( goed hard remmem achter je auto) en of de boel niet versleten is...
Uiterlijke beschadigingen zie je vaak wel maar het gaat om de dingwen die je niet ziet

Allerbeste is gewoon met je mogelijke nieuwe trailer even naar een BOVAG trailerboer oid te rijden en hem te laten checken.
kost je ongeveer €100 maar dan weet je wel wat.

grobo
Berichten: 233
Geregistreerd: 03-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 23:18

ElCamino, Sjuulie, Stacy S en Ludora bedankt voor de tips...

Bij het bekijken van een potentieele aanwinst zal ik een buurjongen mee nemen... die werkt n.l. als "chef" in een autogarage.

(Helaas worden op de populaire 2de handssite's vaak de hoogte maat niet vermeld.)

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Waarop letten bij aanschaf 2de hands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:14

graag gedaan, inderdaad slim om zo iemand mee te nemen! heb je er al een gekocht?