moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_kellyann_x
Berichten: 279
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: rotterdam-zuid

moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:20

hallo,ik heb gehoort (waar weet ik niet meer) dat je vanaf 2007 een ruiterbewijs moet hebben.
ik weel wel dat je nu al een ruiter bewijs meot hebben op in het kralingste bos te rijden of op de veluwe.
maar iemand vertelde mij dat je het vanaf 2007 ook gewoon nodig heb als je buiten ga rijden maak niet uit waar.

weten jullie daar iets van?

groetjes kelly-ann

x_kellyann_x
Berichten: 279
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: rotterdam-zuid

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:21

ik weet niet echt zeker of het hier goed staat het mag verplaatst worden

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:22

Welnee, volstrekte onzin. Ruiterbewijs wordt alleen maar minder vereist, Natuurmonumenten (Veluwezoom en Loonse en Drunense Duinen) is er ook vanaf gestapt. De rest van de Veluwe had je het sowieso al niet nodig.

x_kellyann_x
Berichten: 279
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: rotterdam-zuid

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:25

gelukkig! het is ook best duur om zo'n ding te halen. Is het in het rijterbewijs dan ook neit meer nodig als je in natuurmonumenten wilt gaan rijden? bijv. kralingse bos of de veluwe?

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:47

Waratje schreef:
Welnee, volstrekte onzin. Ruiterbewijs wordt alleen maar minder vereist, Natuurmonumenten (Veluwezoom en Loonse en Drunense Duinen) is er ook vanaf gestapt. De rest van de Veluwe had je het sowieso al niet nodig.


Zo te zien niet . Ze waren ermee bezig om het verplicht te maken, maar dat hoor je ookal jaren. Afbeelding

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:46

Gister toevallig nog over gehad ..
Het ruiterbewijs zou verplicht ingevoerd worden, maar omdat er zoveel discussie over is wordt het voorlopig uitgesteld ..
Ook omdat de ruiters als wedereis hadden gesteld dat er dan ook een "omgang met paard en ruiter in eht verkeer" in het rijexamen met de auto moest komen ..
En dat ging de meeste toch even tever

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:17

Waarom ging ze dat te ver,ik vind dat niet meer dan een gewone vereiste in het verkeer dat je om leert gaan met alle mogelijke dingen die je in het alledaagse verkeer tegen kunt en zal komen, je leert toch ook omgaan met het onvoorspelbare gedrag van kinderen ?

kapje
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-11-04

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:22

Tsja, ik vraag me ook af waarom ik mijn ruiterbewijs eigenlijk ooit gehaad heb, al helemaal omdat er elke 2 jaar weer een rekening van ruim 30 euro binnenkomt.

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:14

Spoec schreef:
Gister toevallig nog over gehad ..
Het ruiterbewijs zou verplicht ingevoerd worden, maar omdat er zoveel discussie over is wordt het voorlopig uitgesteld ..
Ook omdat de ruiters als wedereis hadden gesteld dat er dan ook een "omgang met paard en ruiter in eht verkeer" in het rijexamen met de auto moest komen ..
En dat ging de meeste toch even tever

Dat was twintig jaar geleden ook al het argument................

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:45

kapje schreef:
Tsja, ik vraag me ook af waarom ik mijn ruiterbewijs eigenlijk ooit gehaad heb, al helemaal omdat er elke 2 jaar weer een rekening van ruim 30 euro binnenkomt.


tsja, mij is er ook nooit naar gevraagd. ik heb 'm ruim 17 jaar nu.
waarom ik 'm aanhoud?? de WA verzekering! als ik die anders zelf moet afsluiten ben ik duurder uit (paardrijden valt dan onder risicosport, dure boel etc.)
heb trouwens geen idee wat het nu kost om te halen. heb 'm toen op de manege in m'n ponytijd gehaald. kan toch niet zo duur zijn? (of ben ik nou naief??)

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:01

dierfysio schreef:
heb trouwens geen idee wat het nu kost om te halen. heb 'm toen op de manege in m'n ponytijd gehaald. kan toch niet zo duur zijn? (of ben ik nou naief??)

Nou.. ik vind persoonlijk €260,- niet echt bepaald goedkoop voor een weekendje
(zo duur is de dichtbijzijnste hier iig in de buurt )

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:52

poeh, duur! toch naief dus....

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:33

dierfysio schreef:
waarom ik 'm aanhoud?? de WA verzekering! als ik die anders zelf moet afsluiten ben ik duurder uit (paardrijden valt dan onder risicosport, dure boel etc.)

Dat valt bij mijn WA verzekering dus heel erg mee. Ik heb een hogere WA verzekering dan het ruiterbewijs biedt en betaal er niets meer voor. Deze WA verzekering zou ik, zonder dat ik paard zou rijden, ook nemen omdat het ook mijn honden dekt.
Ik heb mijn ruiterbewijs dus al jaren geleden aan de wilgen gehangen.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:46

@dierfysio; ik mag toch hopen dat je sowieso een WA-verzekering hebt! Maar sinds wanneer betaal je meer WA als je een paard hebt?


Die WA van het ruiterbewijs is er voor een heel ander doel: als je een paard rijdt van een ander, en je veroorzaakt schade (bijv. aan een akker ofzo) dan betaalt die WA-verzekering dit ipv de WA van de eigenaar van het paard.
Formeel is nl. de eigenaar bijna altijd aansprakelijk en met deze extra WA voorkom je dan getouwtrek tussen de eigenaar en de ruiter.
Met een eigen paard is het dus sowieso onzin.

Omdat St. natuurmonumenten en SRR (stichting van het ruiterbewijs) hun convenant hebben verbroken, heeft de SRR minder bestaansrecht. Daarom zijn ze met CBR in overleg. Maar ik denk eerder dat het een wens is van SRR.
En laten we wel wezen; de meeste ruiters mijden de gewone wegen zoveel mogelijk en zoeken bij voorkeur zandwegen en ruiterpaden op. Dus of CBR er nu op zit te wachten is zeer de vraag...

kapje
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-11-04

Re: moet je nou echt in 2007 overal een ruiterbewijs hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:22

dierfysio schreef:
kapje schreef:
Tsja, ik vraag me ook af waarom ik mijn ruiterbewijs eigenlijk ooit gehaad heb, al helemaal omdat er elke 2 jaar weer een rekening van ruim 30 euro binnenkomt.


tsja, mij is er ook nooit naar gevraagd. ik heb 'm ruim 17 jaar nu.
waarom ik 'm aanhoud?? de WA verzekering! als ik die anders zelf moet afsluiten ben ik duurder uit (paardrijden valt dan onder risicosport, dure boel etc.)
heb trouwens geen idee wat het nu kost om te halen. heb 'm toen op de manege in m'n ponytijd gehaald. kan toch niet zo duur zijn? (of ben ik nou naief??)


Ik heb ook al een ruiterpaspoort, daar zit ook al een verzekering aan vast. Lekker dubbelop dus.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:37

Die van mij (ruiterbewijs) is al zeker 10 jaar verlopen!