paard heel onrustig in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: paard heel onrustig in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:50

kettinkjes kun je wel losmaken als er wat is: de paniekhaak Pling

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re: paard heel onrustig in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:22

sammie_44 schreef:
kettinkjes kun je wel losmaken als er wat is: de paniekhaak Pling

Als je daar bij kunt... touw blijft hoe dan ook veiliger (ook advies van de politie) die kan je ten alle tijde doorsnijden.

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Re: paard heel onrustig in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:38

Hij staat momenteel wel aan 2 touwen gebonden, maar die zijn wel niet zo heel strak, ik kan eventueel nog eens proberen om ze wat steviger vast te maken...
Hij komt eigenlijk niet nat uit de trailer, dat vind ik er ook een beetje raar aan, daarmee dat ik ook zekerder word dat hij niet bang is ofzo in de trailer, en erin gaan gaat ook steeds vlotter, soms nog heel eventje twijfelen maar dan stapt hij er zo in!
Allemaal bedankt om met mij te denken!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: paard heel onrustig in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:31

Ik denk dat je paard het allemaal dan heel interessant buiten vind en dan erg onrustig van al die verschillende omgevingen wordt? Ik denk dat het dan gewoon alleen om ervaring gaat Haha!

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: paard heel onrustig in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:03

Je moet dit soort problemen op lossen en zeker niet mee leren leven. Voor paarden die bewegen in de trailer zijn er diverse dingen die kunnen helpen, wat je moet doen hangt een beetje af van het paard zijn gedrag en manier van laden. Wij krijgen hier heel veel "bewegers" en die zijn toch allemaal relatief eenvoudig te trainen. Voor sommige dieren werkt een smallere ruimte erg goed, dus bijvoorbeeld de verandering van een anderhalf paardstrailer naar tweepaardstrailer, maar voor veel dieren is dit niet de oplossing. Die moet je meer thuis maken in de trailer door gericht te oefenen met plaatsen, belonen etc. Als mensen hebben we vaak een doel: laat dat los en laad je paard eens in de trailer, laat het minuten staan met een bak brokken voor zijn neus en er weer uit, naar de stal. Voor andere dieren werken meer ingewikkelde methodes, die ik hier niet even kan uitleggen (wel kan laten zien op de themamiddagen). Zet een paard dat onrustig is ook niet zomaar IN de trailer. Het voortraject van plaatsen op de centimeter is belangrijker, ook niet zomaar opsluiten, maar laten staan bij jou in de trailer, rust nemen etc.