merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 22:03

nou ja de titel zegt het al .

ik ga met mijn merrie regelmatig naar de duinen ofzo .
normaal zit ik altijd in de auto die de trailer trekt.
Maar laatst ben ik er met mijn eigen auto achteraan gereden om te kijken wat mijn merrie in hemelsnaam uitspookt op de trailer .

Nou gaat ze dus de hele rit op dr gemak tegen het schot hangen en niet tegen het tussenschot maar tegen de buitenwand .
met als gevolg dat ze dus als ze links staat en links hangt en wij een bocht naar links maken ze dus telkens bijna onderuit gaat .
dat is dus dat getrappel steeds op rotondes en in bochten Bloos .

Ik ben hier dus niet blij mee en vind het ook best gevaarlijk .
nou is dit volgens mij gekomen doordat vorrig jaar zomer we ineens van 80 kilometer per uur tot stilstand moesten komen omdat een groep motorrijders ( die geen voorrang hadden ) ineens de weg afzette en wij dus 50 meter hadden om te remmen Boos! . De chaufeur moest dus echt ingrijpen en vol op de rem .
Toen is mijn paard onderuit gegaan op de trailer . en sindsdien staat ze niet meer stil .

Ze gaat nog wel graag mee op de trailer ze rent er zowat in .

Maar nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn paard weer terrug op 4 benen in de trailer . want vind dit dus maar niks.

B_Sweet
Berichten: 619
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Jelsum(Leeuwarden)

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:23

Ík zou niet weten hoe je dat zou kunnen afleren...
Maar het is duidelijk dat ze heel veel steun zoekt aan de wanden...
Sorry maar volgens mij kan je het niet eens afleren. Ach gut

smiek
Berichten: 842
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Scheerwolde

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:28

hey dat herken ik!! ik heb dat ook! precies hetzelfde, ik heb ook geen flauw benul wat het is, maar mijn pony is al een keer goed onderuit gegaan, en daar heb ik toen 4 weken niet van kunnen rijden, dus ik hoop zeker dat iemand weet wat het is!!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:04

je paard zoekt stevigheid tegen de wand van de trailer dat is stevig. weet niet of ze in een 1,5 of 2 paard trailer staat. het voordeel van een 2paards trailer is dat ze strakker opgesloten staat. en daardoor meer steun hebben. in een 1,5 paards trailer hebben veel paarde teveel ruimte. dus teveel ruimte om te gaan staan klote of ook te weinig steunen verders zou ik niet weten hoe je het kan oplossen.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:45

ze staat meestal op een 2 paards trailer .

mijn vraag is eigenlijk ook een beetje van houd die zijkant van de trailer het wel . bedoel het is toch 600 kilo wat er tegenaanhangt .
en als ie het houd vervormt de trailer dan niet .
Ik baal hier best van heb zelf geen trailer en gebruik meestal die van een vriendin of van de stal eigenaar .
dus hoop stiekem dat er toch een maniertje is om haar op 4 benen terrug te zetten .
Want vind het vervelend om andermans trailer te veruineren of om ongelukken te krijgen .

Shadow06

Berichten: 357
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Tiel en Overveen

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:56

In principe neem ik aan dat de trailer dit gewicht makkelijk moet kunnen houden, ze zijn er toch voor gemaakt.. (ja, ok niet om er tegenaante hangen..) maar garanderen kan ik je dat niet..

Verder heb ik dit verhaal 2 keer eerder meegemaakt, deze paarden hadden nogal moeite met het evenwicht houden op de trailer en dan dus vooral in bochten (1 van de twee ook alleen bij bochten naar links). Nu hebben we bij beiden het tussenschot uit de trailer gehaald, waardoor ze extra veel ruimte hebben en hun achterbenen goed breed kunnen zetten, waardoor ze het evenwicht beter kunnen bewaren. Je ziet na de rit dan ook duidelijk dat ze "wijdbeens" in de trailer staan, maar de herrie en dus het omvallen is over. Dit wil niet zeggen dat dit bij die van jou ook het probleem is, maar ik zou zeggen dat het in ieder geval het proberen waard is...

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 23:32

ik ga haar idd eens een keer alleen in de trailer zetten zonder tussenschot het is het proberen waard .

alleen mijn paard hangt niet alleen in bochten maar de hele tijd.
En hij maakt zn eigen er ook niet druk om alleen als ie dus bijna onderuit gaat in een bocht Bloos .
ze staat heerlijk met dr koppie te kijken en zie totaal geen stres .
of het nu lammigheid is dat ze het dr eigen denkt makkelijk te maken weet ik ook niet .
Ze doet het helaas wel .
Ze heeft gewoon verder ook geen probleem met trailer opgaan dat is het gekke .
ze gaat juist graag mee .

Ik ga van de week is ff rondje rijden ,met dr zonder tussenschot en in dr eentje in de trailer .

Ben beniewd Bloos

Shadow06

Berichten: 357
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Tiel en Overveen

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:08

Ok, succes ermee!! Hoop dat dit een uitkomst gaat bieden..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:15

Heeft ze een deken om?
Mijn oude pony ging ook helemaal stressen in de trailer als hij een deken om had. Dan voelde hij zich niet veilig genoeg meer denk ik, als hij geen deken om had verzette hij geen stap, anders danste hij een aantal malen de gehele tango.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 23:05

op de heenweg meestal niet maar de terrugweg altijd een fleece deken .
en ze deed het allebei de keren .
Ik had het er vandaag ook met mijn hoefsmid over en die zij dat ik een bezem zonder steel erin moest maken zodat ie gekriebelt word als ie gaat hangen .
Hij zei dat dit ook gedaan werd bij 2 span paarden die tegen de stang gaan hangen .
Ik ga iig aan de slag met deze tips .

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:31

Komt me bekend voor die van mij raakt alleen helemaal in de stress. De trailer op geen probleem maar odra ze vast staat en de trailer gaat dicht. Laat ze zich vallen tegen de buitenwand. En dit blijft ze de hele rit doen. Eraf is ook geen probleem doet ze ook braaf. Ze is dan alleen zeiknat van het zweet trilt over d'r hele lichaam de adres kun je zo beet pakken. Dat ik maar besloten heb dat ze niet meer op de trailer gaat. Ik vind het doodeng.
Als iemand de geniale oplossing heeft hoor ik het graag.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:03

Wij hadden er ook eentje die dit deed, alleen was het in een vrachtwagen en stond hij in het midden, dus niet tegen een zijwand. Pony ging al 15 jaar mee op wedstrijden, bij de nieuwe vrachtwagen begon dit. Heel lang problemen mee gehad, vervelende was dat deze pony zich om liet vallen, deed zeer en begon vervolgens te timmeren. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat hij te ruim stond. We hebben hem verder terug gezet zodat ie met zijn kont dichter bij de wand stond, en op de zijwand waar hij zich tegenaan liet vallen hebben we een kussen gemaakt op het schot. Ten eerste viel hij zachter als ie zich zou laten vallen, ten tweede stond hij een stuk smaller, wat hem veel meer steun gaf. Hij heeft vanaf toen zeer rustig op de vrachtwagen gestaan.

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:58

en hoe doen jullie dan het met de voor en de achterstang als je het schot er uithaald?

Shadow06

Berichten: 357
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Tiel en Overveen

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:03

Vaak heb je ook lange stangen bij een trailer zitten, anders eventueel zelf (laten) maken (als je handig bent)..

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:01

Sorry, dit is een oud topic maar ik reageer toch even.

Er word altijd gezegd dat een paard links het beste kan staan, voor veiligheid. Bij mij is links dus juist érg gevaarlijk, aangezien mijn paard als hij lins staat met zijn voorbeen tegen het deurtje gaat trappen, en het zo kapot en dus open trapt. Hiermee is het al een aantal malen misgegaan en staat hij nu dus rechts. Het probleem is dat hij dus ook zo tegen de wand hangt, en op rechts vind ik dat dus heel eng want op rotondes enzo.. nouja je begrijpt het wel.

Uit dit topic ben ik nog niet op een duidelijke oplossing gekomen, en zou daarom het graag een schopje geven hiermee..

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: merrie hangt tegen zijkant op trailer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:38

helaas is de oplossing bij mij ook nog niet gekomen .

mijn merrie moet juist links staan ze heeft de nare gewoonte met dr linkerachterbeen uit te halen naar andere paarden dus kan haar ook niet rechts op de trailer zetten .

ik ga toch nog ff hopen op meerdere reacties .

Het zonder tussenschot in 2 paards trailer gaf geen enkel verschil helaas ging gewoon doodleuk hangen .

maar zie verder ook echt geen stress of angst bij haar .

Dus zit nog steeds een beetje met mijn handen in het haar .

als er nog mensen zijn met meerdere tips ik hoor ze graag Haha!