Tijdduur in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanney
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-03-05

Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 19:29

Hoi

Ik had een vraagje kunnen paarden/pony's ongever 2 uur in een trailer? Ik weet niet of er al zo'n topic is dan mag je deze verwijderen!

bedankt Knipoog

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:32

Tuurlijk, dat is geen probleem, houd je aan de maximum snelheid en rijd rustig en neem beheerst de bochten. Eventueel kun je halverwege nog een keer stoppen om te kijken of ze wat wil drinken, maar dat is niet eens nodig met zo'n rit van ongeveer 2 uur. Geef ze lekker een hooinet, dan heeft ze wat te doen!

Hanney
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 19:42

Okee bedankt voor je snelle antwoord! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:28

Twee uur is geen probleem, langere ritten ook niet, maar dan moet je wel tussendoor even stoppen, zodat het paard kan rusten. Op de momenten dat je stopt, paard niet uit de trailer halen, ook niet bij lange ritten!

ikke

Berichten: 37613
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:33

Cassidy schreef:
Twee uur is geen probleem, langere ritten ook niet, maar dan moet je wel tussendoor even stoppen, zodat het paard kan rusten. Op de momenten dat je stopt, paard niet uit de trailer halen, ook niet bij lange ritten!

Waarom stoppen? Ik zie niet in waarom iedereen altijd maar aan de kant wil gaan staan. Het dient geen enkel doel anders dan wanneer de alertheid van de chauffeur in het geding komt. De paarden maakt het niet zoveel uit, zolang je chauffeur maar kan rijden (en DAAR zit 'm de kneep....)

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:52

Wij zijn nu een aantal keren naar de Veluwe/Drenthe geweest, ruim 3 uur rijden, gaat prima, i.d.d zolang ze wat te knagen hebben, ruim hooi geven en als ze met meer staan, des te beter.
De 1e keer hebben we bij het tanken ff gekeken via het deurtje, maar gelijk weer doorgereden toen alles goed was.....

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:29

Dat gaat heel goed, 2 uur en langer ook.
Gewoon rustig doorrijden, je paard overleeft dat wel Haha! Zorg dat er een hooinet is en een paar uur zonder drinken is geen enkel probleem.

Fijne reis Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:39

ikke schreef:
Cassidy schreef:
Twee uur is geen probleem, langere ritten ook niet, maar dan moet je wel tussendoor even stoppen, zodat het paard kan rusten. Op de momenten dat je stopt, paard niet uit de trailer halen, ook niet bij lange ritten!

Waarom stoppen? Ik zie niet in waarom iedereen altijd maar aan de kant wil gaan staan. Het dient geen enkel doel anders dan wanneer de alertheid van de chauffeur in het geding komt. De paarden maakt het niet zoveel uit, zolang je chauffeur maar kan rijden (en DAAR zit 'm de kneep....)

Ik vind het toch wel belangrijk om een pauze in te lassen bij echt lange ritten veel paarden willen niet plassen in een rijdende vrachtwagen of trailer en ze moeten tussendoor ook een keer wat drinken. Ik praat dan natuurlijk niet over een ritje van 3 of 4 uur.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:37

ikke schreef:
Cassidy schreef:
Twee uur is geen probleem, langere ritten ook niet, maar dan moet je wel tussendoor even stoppen, zodat het paard kan rusten. Op de momenten dat je stopt, paard niet uit de trailer halen, ook niet bij lange ritten!

Waarom stoppen? Ik zie niet in waarom iedereen altijd maar aan de kant wil gaan staan. Het dient geen enkel doel anders dan wanneer de alertheid van de chauffeur in het geding komt. De paarden maakt het niet zoveel uit, zolang je chauffeur maar kan rijden (en DAAR zit 'm de kneep....)

katja schreef:
Ik vind het toch wel belangrijk om een pauze in te lassen bij echt lange ritten veel paarden willen niet plassen in een rijdende vrachtwagen of trailer en ze moeten tussendoor ook een keer wat drinken. Ik praat dan natuurlijk niet over een ritje van 3 of 4 uur.


Ik heb 8mnd lang om de twee weken Nederland - Denemarken (en andersom) gereden. Zowel auto & trailer als vrachtwagen, en de boodschap luidde, zorg dat je op de plaats van bestemming komt, en niet onnodig stoppen. Er werdt dus alleen gestopt om te tanken en evt van chauffeur te wisselen. De paarden hadden ook NIET de beschikking over een hooinet oid daar werden ze alleen maar onrustiger van. En dit zijn ritten van, als het een beetje tegen zit, een kleine 10 uur (enkele reis)

ikke

Berichten: 37613
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:50

Jobbeltje schreef:
Ik heb 8mnd lang om de twee weken Nederland - Denemarken (en andersom) gereden. Zowel auto & trailer als vrachtwagen, en de boodschap luidde, zorg dat je op de plaats van bestemming komt, en niet onnodig stoppen. Er werdt dus alleen gestopt om te tanken en evt van chauffeur te wisselen. De paarden hadden ook NIET de beschikking over een hooinet oid daar werden ze alleen maar onrustiger van. En dit zijn ritten van, als het een beetje tegen zit, een kleine 10 uur (enkele reis)

Now were talking.
10 uur heb ik je nog niet nagedaan, maar zes uur is me zelfs binnen NL gelukt (van Eindhoven, via A'dam naar Terschelling). Inderdaad gewoon doorrijden. In mijn geval zat er dan een stop bij A'dam in om iemand op te pikken en de trip met de boot, maar voor de paarden maakt het niks uit. Persoonlijk zou ik dergelijke afstanden liever niet met een trailer rijden, een vrachtwagen is zowel voor de paarden als de chauffeur toch comfortabeler, mits die over ruim voldoende vermogen beschikt.

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:23

ze kunnen het zat volhouden...als ze eruit komen dan wat eten geven en drinken natuurlijk...dan gaat alles goed

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:26

Jobbeltje schreef:
Ik heb 8mnd lang om de twee weken Nederland - Denemarken (en andersom) gereden. Zowel auto & trailer als vrachtwagen, en de boodschap luidde, zorg dat je op de plaats van bestemming komt, en niet onnodig stoppen. Er werdt dus alleen gestopt om te tanken en evt van chauffeur te wisselen. De paarden hadden ook NIET de beschikking over een hooinet oid daar werden ze alleen maar onrustiger van. En dit zijn ritten van, als het een beetje tegen zit, een kleine 10 uur (enkele reis)

Ik ben persoonlijk geen voorstander van hooinetten op korte ritten omdat paarden er vaak lastig van worden maar op ritten langer dan 5 uur vind ik wel dat paarden een hooinet moeten hebben om de darmwerking te stimuleren. Omdat ze al die tijd stilstaan is het erg belangrijk dat er voldoende voedsel door de darmen komt om koliek te voorkomen.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Tijdduur in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:08

Mijn pony heeft wel eens 3 uur achter elkaar in de trailer gestaan, en leeft ook nogsteeds. Knipoog