paspoort kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daisviola
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: Amsterdam

paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 12:24

hallo,
helaas ben ik mijn paspoort kwijt van mijn pony weet iemand hoe dat werkt om een nieuwe aan te vragen?
gr

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:44

ED > TAO

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:47

Ai dat is een duur grapje.
Nog een keertje zoeken is misschien wel even handig. Vergeet ook niet in de auto te kijken.

Maar een kopie-paspoort aanvragen kan altijd. Dan moet je zijn bij het stamboek waar je pony staat ingeschreven. Even bellen om te vragen wat je moet aanleveren is handig. Het gebeurt heel vaak hoor, dat een paspoort verloren gaat en een kopie moet worden aangevraagd. Dus je stamboek zal je zeker weten makkelijk kunnen helpen. Omdat het echter wel volledig geregistreerd moet worden, kun je maar beter wel alvast rekening houden met een forse prijs.

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:50

Ik heb ooit een nieuw paspoort moeten aanvragen omdat het vernietigd was door een brand.
Het desbetreffende stamboek heeft toen een duplicaat gemaakt en dat naar ons verzonden.
Ging vrij simpel toen, ik heb het aan telefoon uitgelegd en erna de gegevens nog eens bevestigd via briefwisseling.
We stonden wel als eigenaar vermeld in het paspoort, dus ook in het register van het stamboek.
Moest je nog niet als eigenaar vermeld staan, weet ik niet of het zo simpel gaat.
Kostte wel wat om het duplicaat te verkrijgen, maar we hadden natuurlijk een paspoort nodig.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:27

Als het paspoort op jouw naam staat gaat hetvrij simpel en kun je een duplicaat aanvragen. Kost wel een paar centen.

Sta je niet als eigenaar geregistreerd is het lastiger want ze sturen het duplicaat naar de laatst bekende eigenaar. Dat is ook logisch want anders zou zomaar iedereen een duplicaat aan kunnen vragen.
Het loont zich om toch nog even goed te gaan zoeken of je m niet alsnog vindt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 01:18

Ik heb laatst een nieuw paspoort aangevraagd. Ik heb een quarter en was daarbij ongeveer 200 euro kwijt. Je moet namelijk een duplicaat paspoort aanvragen en dat is erg prijzig.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 01:42

Ik ben hem ook eens kwijt geraakt en heb toen voor info gebeld naar het stamboek. Ik moest dan eerst aangifte doen en daarna had ik pas recht op een nieuw paspoort; een hoop gedoe en geld.

Ik ben nog maar eens goed gaan zoeken en heb hem uiteindelijk weer gevonden dus idd als je nog eens goed kan zoeken zal ik dat eerst doen

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 01:49

Kwpn paspoort ooit kwijt geraakt. Ik weet het precieze bedrag niet meer maar rond de 250 euro. Daarbij een pluk manen met wortel om DNA vast te stellen en foto's van hoofd en op stand opsturen. Ook moest de dierenarts opnieuw haar kenmerken (bles, wit voetje etc.) opstellen en opsturen. Was een behoorlijk gedoe helaas.

1 jaar later het originele paspoort terug gevonden.. te goed opgeborgen ;)

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 01:53

noortje schreef:
Kwpn paspoort ooit kwijt geraakt. Ik weet het precieze bedrag niet meer maar rond de 250 euro. Daarbij een pluk manen met wortel om DNA vast te stellen en foto's van hoofd en op stand opsturen. Ook moest de dierenarts opnieuw haar kenmerken (bles, wit voetje etc.) opstellen en opsturen. Was een behoorlijk gedoe helaas.

1 jaar later het originele paspoort terug gevonden.. te goed opgeborgen ;)



Oooohhh dat is pas balen zeg! Nu heb je er wel 1 reserve hahaha