Aan wie zal ik betalen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:12

Sjongejonge het klinkt allemaal niet zo kosjer...
Ik zou zeker niet zelf rechtstreeks de advokaat van de huurders benaderen. Die behartigt immers het belang van de huurder. Je bent geen partij tegenover een prof, dan ben je veel te kwetsbaar!

Misschien kan je iets met de volgende constructie:
Natuurlijk zeg je zo snel mogelijk de overeenkomst op, zodat die 3 maanden beginnen te lopen. (idioot lang, overigens. 1 maand is gebruikelijk)
Je stelt de huurders schriftelijk in gebreke dat ze je paard niet goed verzorgen. Dan heb je wel het recht om de betaling op te schorten (totdat ze de verzorging weer goed doen).
Daarmee zijn de huurders nog steeds verplicht om goed voor je paard te zorgen. het is goed om ze daar in je brief op te wijzen.

Dreigen ze je paard iets aan te doen, dan doe je keihard aangifte van bedreiging bij de politie of als je het iets minder hard wilt spelen, een mutatie van bedreiging.

Het lijkt me goed om in een open gesprek jouw juridische positie met de eigenaar te bespreken. Misschien zou je ondertussen (dus deze 3 maanden) zou je in overleg met de eigenaar bij hem 'aanvullende verzorging' kunnen inkopen. Op die manier sluit je een deal om de opzegtermijn heen en kan de eigenaar nog een deel van zijn centen krijgen.

Als ik je nog een tip mag geven: pak dit met alle stallingsklanten aan die in deze situatie zitten. Beleg een vergadering en spreek een aanpak af. Schrijf gezamenlijk de brieven. Met elkaar staan jullie een stuk sterker. Als 1 van jullie een rechtsbijstandsverzekering heeft, kunnen jullie een advokaat inschakelen; het wordt langzamerhand wel tijd om een prof in te huren, lijkt me.

morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:36

Ik heb geen 3 maanden opzeg termijn hoor.Gewoon 1 maand. De huurders hebben 3 maanden opzegtermijn in het contract met de eigenaar. Over 3 maanden moeten ze dus eruit.Opzich vind ik dat niet zo erg gezien ze zo vaak dingen vergeten en iedereen dingen toezeggen en nooit uitvoeren. Met z'n allen bij elkaar komen is ook een goede tip. Bedankt voor het meedenken!

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:48

Met zijn allen bij elkaar komen gaat toch nooit lukken. Iedereen voor zich is het daar. Het beste is gewoon een andere stal zoeken. Ik ben er gewoon beroerd van. Beantsje, heel erg bedankt voor je advies idd. Zoiets oplossen moet je met zijn allen doen en dat is iets wat toch niet gaat lukken. Boos! En omdat ik er nog niet zo lang sta, vind ik het moeilijk om een balletje aan het rollen te krijgen en een oplossing te vinden. *zucht*

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:59

Wat een ellende, ik heb het met jullie te doen. Niks erger dan bij je paard komen en een steen in je maag krijgen als je ziet in wat voor stal hij staat...

Weggaan? ik kan me het voorstellen maar als het met de eigenaar wel goed loopt, zou dat toch ook jammer zijn.
Zeker als je nog maar 1 maand opzegtermijn te slikken hebt.
Die zou ik zeker niet betalen als de verzorging zo slecht is, maar idd je beroepen op het opschortingsrecht. Daarvoor wel even een briefje sturen waarin je schrijft dat je paard niet goed verzorgd wordt en waarom, en dat je niet betaalt omdat je je beroept op je opschortingsrecht.
Op zich mag dat wettelijk. Je moet namelijk extra kosten maken om je paard toch goed verzorgd te krijgen:
die verzorging ga je nl. inkopen bij de eigenaar (hahaha).
Jullie zitten juridisch safe, de eigenaar tevreden en jullie paarden zijn verzorgd.

maar dan na deze maand:
't is natuurlijk wel de vraag of de eigenaar jullie wel stalling kan aanbieden terwijl hij de hele tent verhuurd heeft...
Ookal hebben de huurders een betalingsachterstand, dat betekent nog niet dat daarmee hun huurovereenkomst met de eigenaar van de baan is.
Dan heb je geen keus; je stalling bij de huurders nog maar die 3 maanden volhouden (of weggaan natuurlijk). Desnoods met bovenstaande constructie.

Maar 1 ding is duidelijk: ofwel je paard wordt correct verzorgd en je betaalt de pensionprijs aan de huurders ofwel je beroept je op je opschortingsrecht en je betaalt niks. Als ze dreigen je paard niet te voeren, doe je aangifte wegens bedreiging.

Hebben jullie jullie positie al eens overlegd met de eigenaar?

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:29

heb net het hele topic gelezen.
dit is ook wat.
hoe kan het nou allemaal zo rommelig gaan.
zijn er geen andere stalgenoten die samen met jullie wat willen ondernemen.
je moet toch met een fijn gevoel op een stal staan, je betaald er toch voor dan is het toch normaal dat je paardjes goed verzorgd worden en je er zelf een goed gevoel bij hebt.
zou mooi op zoek gaan naar een andere stal.

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 01:41

Het zit zo dat de eigenaar het recht heeft het huurcontract op te zeggen met de huurders zodra deze niet betalen het hangt er dan nog wel vanaf wat de opzegtermijn is voor de huurders. De eigenaar heeft dus het recht hun de huur op te zeggen omdat hun niet betalen. Ik zou aan de eigenaar betalen als die het toch gaat runnen en je contract met de andere opzeggen zeker als ze je paard nog is slecht verzorgen ook. Succes laat je nog weten hoe het afloopt

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 01:57

Ja hoe gaat het daar nu?

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:46

Hallo allemaal. Vriendjes zijn?
Nou, we zijn wel iets wijzer maar eigenlijk nog niet veel.
De huurders hebben weinig poten meer om op te staan en iemand anders heeft het al gedeeltelijk een beetje overgenomen.
Het is een grote warboel dat nog wel. De huurders blijven erg plakken en gaan stug verder met het uitvoeren van hun dagelijkse taken. Alleen zit iedereen nu in de andere kantine. Is ook wel beetje sneu.

Ik heb wel mijn contract opgezegd en krijg nu een andere van de eigenaar.
Ik laat het nu maar allemaal een beetje over mijn heenkomen. Maar door al dit gezeik lijden de paarden er wel onder. Ze staan rustig 12 uur op een kaal land zonder hooi. Dat is natuurlijk niet belangrijk. Daarintegen is het natuurlijk wel belangrijk de oude kantine op te knappen Boos!

Nou... hoop maar dat dit alles snel voorbij is.
Groetjes Jeannine

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:34

Welke is dan die oude kantine?? Die helemaal achter in bij die stallen daar??

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:52

Jah die ja...die gebruiekn ze nu weer!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:53

Gestoord nou daar ben je dan lekker klaar mee Boos!

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:02

Maar wie zitten er nu in die kantine dan? De oude huurders of de eigenaar?

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:19

Uhh, de eigenaar (hij had altijd die kantine dicht sinds die andere er zaten) Nu is de kantine weer open en zit de eigenaar er weer en de persoon die het over wil nemen (mijn lesmeneer). En voor de rest zit iedereen er. Niemand zit meer in die andere kantine.
Erg apart allemaal....

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:46

Ok, dus als er gereden wordt in de bak, dan kijken de oude huurders vanuit een lege kantine toe?

Erg bizar allemaal....

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:13

Ja, vreemd he en ze blijven stug zitten. De eigenaar had vande week twee volle kruiwagens met stront en stro voor de trap gedeponeerd. Er zat vlas in en dan mag het niet op de mesthoop, dat maakte hij op zijn eigen manier duidelijk.
Ow, ik wil echt graag weg daar aan een kant, maar aan de andere kant sta ik daar ook wel weer prima. Maar hooi op het land dat is een groot probleem waar we niet uitkomen *kreun*

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: Aan wie zal ik betalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:14

KiWiKo schreef:
wat ik doe in zo een situatie is beide partijen uitleggen dat ik niks betaal totdat er duidelijkheid is in de zaak Haha! Haha!



jaa Tong uitsteken