advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ivan

Berichten: 2177
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: utrecht

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:45

ikke schreef:
russel schreef:
Ikke, ook niet meer in Schijndel?? Ik heb de mijne verkocht dus weet het niet, maar wij gingen voor alles naar hem. Overigens hadden wij een keigoede motor en werd onderhouden door mijn man, das geluk hebben, maar onderdelen deden wij bij die ouwe man met zoon in Schijndel.

Jawel, die man ken ik wel, die zit bij de achteruitgang van De Wit camping, aan de st Oedenrodeseweg. Die kerel zal best het een en ander hebben, maar nieuw is niks meer te krijgen, het wordt domweg niet meer gemaakt. Die motor ligt in meer, ook latere, modellen, dus dat lukt wel, maar plaatwerk kun je echt vergeten, dat is gewoon op.........
Enne, deze heeft dus ook dat chronische gebrek aan motorvermogen. Als ik 4000kg wagen maar net op gang houdt met een 80pk, hoe ver denk je dan te komen met een 70pk???


We zijn natuurlijk niet helemaal uit een ei en hebben wel de nodige
informatie gewonnen voordat we hem kochten, we zullen er zeker niet hard mee
kunnen nee Knipoog inderdaad 90/100 km per uur maar is genoeg hoor zal inderdaad misschien
wel eens irritatie opleveren bij andere automobilisten,maar jammer dan
Je zit toch met een levend dier in je auto....hebben ze gewoon pech wachten ze maar even.

En russel dat invoegen lijkt me wel inderdaad lastig als het druk is Rolleyes
maar ik denk ook dat het wagentje hooguit 2 keer per maand gebruikt gaat worden
en voor kortere stukjes dus nu maar hopen dat het dan niet zo druk is

Deze mail kreeg ik van de site van Oltimers van Mercedes

de onderdelen voorziening van de motor is totaal geen probleem omdat hij ook in heel veel engelse sportauto's zit(Austin A70)
en wat betreft de andere onderdelen, is er sowiezo een club( www.nomade.nl) met onderdelenmagazijn

Ivan

Berichten: 2177
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: utrecht

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:50

Anoukie schreef:
Zo, ik wilde er een nieuw topic voor openen, maar misschien kunnen jullie mijn vraag ook wel beantwoorden.

Hoeveel is nu de wegenbelasting voor zo'n wagen met het kwarttarief?


Wij betalen geen wegenbelasting omdat dit een Oldtimer is
Deze gaat in een Oltimer wa verzekering van ongeveer 65 euro per jaar

weet het allemaal niet precies dat regelt mijn dochter

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:53

Welk bouwjaar dan? Ik dacht dat de belastingdienst de leeftijd van Oldtimers op ging schroeven van 25 naar 30 jaar...

Ivan

Berichten: 2177
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: utrecht

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:13

Hoi
Deze is van 1975
Bij de anwb heb je een oldtimer verzekering vanaf 20 jaar oud Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:26

Ja oke, dat is wel een heeeele oude zeg Haha!.

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:32

Ivan schreef:
Hoi
Deze is van 1975
Bij de anwb heb je een oldtimer verzekering vanaf 20 jaar oud Knipoog

Hhhmm, daar moet je dus kennelijk ook al niet zijn, mijn old-timer verzekering doet dat al vanaf 15 jaar.
Let ook even op de km-beperking, dat je nog wel ergens komt.........

Anoniem

Re: advies nodig!! vrachtwagentje B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:01

ikke schreef:
russel schreef:
Ikke, ook niet meer in Schijndel?? Ik heb de mijne verkocht dus weet het niet, maar wij gingen voor alles naar hem. Overigens hadden wij een keigoede motor en werd onderhouden door mijn man, das geluk hebben, maar onderdelen deden wij bij die ouwe man met zoon in Schijndel.

Jawel, die man ken ik wel, die zit bij de achteruitgang van De Wit camping, aan de st Oedenrodeseweg. Die kerel zal best het een en ander hebben, maar nieuw is niks meer te krijgen, het wordt domweg niet meer gemaakt. Die motor ligt in meer, ook latere, modellen, dus dat lukt wel, maar plaatwerk kun je echt vergeten, dat is gewoon op.........
Enne, deze heeft dus ook dat chronische gebrek aan motorvermogen. Als ik 4000kg wagen maar net op gang houdt met een 80pk, hoe ver denk je dan te komen met een 70pk???


We zijn natuurlijk niet helemaal uit een ei en hebben wel de nodige
informatie gewonnen voordat we hem kochten, we zullen er zeker niet hard mee
kunnen nee Knipoog inderdaad 90/100 km per uur maar is genoeg hoor zal inderdaad misschien
wel eens irritatie opleveren bij andere automobilisten,maar jammer dan
Je zit toch met een levend dier in je auto....hebben ze gewoon pech wachten ze maar even.

En russel dat invoegen lijkt me wel inderdaad lastig als het druk is Rolleyes
maar ik denk ook dat het wagentje hooguit 2 keer per maand gebruikt gaat worden
en voor kortere stukjes dus nu maar hopen dat het dan niet zo druk is

Deze mail kreeg ik van de site van Oltimers van Mercedes

de onderdelen voorziening van de motor is totaal geen probleem omdat hij ook in heel veel engelse sportauto's zit(Austin A70)
en wat betreft de andere onderdelen, is er sowiezo een club( www.nomade.nl) met onderdelenmagazijn
[/quote]




Ja, was maar een idee, wij wonen vlak bij een oprit naar de snelweg, helaas moeten we dan een hele scherpe bocht maken en dat gaat echt heel langzaam, maar wie slim is.... Wij gaan dan op de vluchtstrook rijden en geven met hand aan dat ze ons mogen inhalen, je hebt nl drukkers die niet snappen dat je gewoon niet de power hebt. Eenmaal op pad gaat het best wel, je mag toch maar 80km. Als je motor goed onderhoud heeft gehad, de cardanas nieuwe olie en met magneet alle oude metaalresten eruit, slik gebruikt (ben niet technisch dus is even zo uit lekenhandje, maar heb je idee) dan wordt alles een stuk rustiger. Toen we hem pas hadden, gingen we kapot van de herrie en konden we niet eens met schreeuwvolume met elkaar praten, na goed onderhoud reed hij ruim 100, ervoor volgas maar 70km Haha! en na onderhoud konden we normaal met elkaar praten.