De wetten zijn hetzelfde
Drie paarden ga je niet geladen krijgen met een B-rijbewijs, zelfs twee is al moeilijk vanwege het hoge eigen gewicht van de vrachtwagen zelf.
Verder vond ik het wel ideaal, ik heb een oud Mercedesje gehad en reed daarnaast een klein licht autootje. Dat vrachtwagentje liep als een trein, verbruikte bijna niks (zware auto verbruikte zeker meer!) en ik kon kwartaalbelasting aanvragen waardoor het niet zo duur was. Het grote nadeel was het onderhoud dat wel erg duur is, dus je moet er wel op letten dat het wagentje goed in orde is en liefst zorgen voor een overdekte stalling tegen roest. De paarden stapten er stuk voor stuk erg makkelijk op, stonden schuin geladen ipv rechtuit, stonden stabieler dan op de trailer en de zadelkamer zat in de laadruimte zodat ik niet net als met een trailer steeds naar buiten moest. Bij regenweer kun je lekker bij de paarden gaan zitten
Reden dat ik nu voor een trailer ga is omdat de aanschafprijs van een goed klein vrachtwagentje enorm hoog is. Er staan er veel te koop hoor, voor een redelijke prijs, maar het is bijna allemaal rotzooi wat er te koop staat helaas.
EDIT: wou nog even zeggen: de wetten voor het rijbewijs zijn hetzelfde maar de eisen aan de wagen niet, voor het geval je er een in Nederland koopt Dan moet je de wagen op bepaalde punten aanpassen en vergeet hem niet officieel in te voeren