Stal regelement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hellgirlie

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Brugge

Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:11

Welke regels staan er zoal in het stalregelement van jullie stallen?
In het pension waar ik sta zijn er niet overdreven veel vastgelegde regels, daardoor is er soms wat chaos, maar goede voorstellen mogen altijd voorgebracht worden in de vergaderingen. Misschien vind ik hier wel een goede.

BV: paard niet loslaten of longeren in buitenpiste,maar in de kleine piste.
Hoeven uitkrabben bij uitkomen van de binnenpiste.

....

Zietje

Berichten: 447
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:17

Dat iedereen elkaar met respect moet behandelen. Je ziet het maar weinig in stalregelementen staan, maar ik vond het wel een goede! Het is regel 1 van mijn huidige stal.

En of er iemand bij moet blijven wanneer het paard los is, hoe lang dit mag (als er een losgooikraal is en het is druk)

Daiwa

Berichten: 623
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: den haag

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:30

bij ons zit er 1 goeie bij
niet op 1 plek blijven longeren in de bak
gelukkig word er nu aan een longeer bak gewerkt dus die regel is binnekort niet meer van toepassing
voor de rest zijn het bij ons ook standaard regels al je troep opruimen in de kasten,
mest opruimen uit de rijbak, losgooibak en van het erf en in de mest put en niet ernaast
alles wat je gebruikt heb gewoon op de zelfde plaats terug leggen
poetsplaats opruimen
en ga zo maar door hhahaha

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:21

Op mijn huidige stal hebben wij geen stalregelement.
Per 1 oktober ga ik met mijn paard verhuizen en daar is in elk geval de regel dat alles netjes moet worden achter gelaten, draden van de weide goed sluiten

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:57

Destijds heb ik wel een regelement opgesteld wat niet echt werd opgevolgt. Men doet vaak maar wat en voor je het weet ruim je iedereen achter zijn kont van alles op. Of je vind je eigen spullen niet meer terug om welke reden dan ook Boos!

Die regelementen heb ik gelijk overboort gegooit, zodra men hier komt laat ik ze het bedrijf zien en waar het hier om draait. Hoe wij zelf tegen over de paarden en het werk staan. Het is niet meer dan normaal dat je spullen die je gebruikt ook netjes en schoon opruimt, na gebruik alles aanveegt en van spullen afblijft die niet van jezelf zijn. Door op deze manier het goede voorbeeld te geven wordt dit zo over genomen.

Ik run de stal samen met mijn man en goede vriendin en moet zeggen dat het ook zeer prettig werkt en het is fijn als alles netjes en schoon opgeruimd is zonder dat je iemand er op aan moet spreken. Maar goed, met die paar paarden is het andere koek dan op een stal waar er 100 staan. Haha!

elkie
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Heverlee, Belgiƫ

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:22

RUBYWHITE schreef:
Het is niet meer dan normaal dat je spullen die je gebruikt ook netjes en schoon opruimt, na gebruik alles aanveegt en van spullen afblijft die niet van jezelf zijn.


ja, dat zou je denken he, maar bij ons in de praktijk is dat niet altijd het geval.
Wij hebben ook geen reglement, binnenkort krijgen we een nieuwe stalbaas, een reglement zal er wel niet komen maar ik hoop dat er een beetje aandacht zal besteed worden aan de volgende dingen:
-geen honden in de piste (iedereen brengt zijn hond mee, die gaan dan lekker spelen en rennen door de piste, de paarden zijn er niet bang van maar het is erg vervelend als je steeds moet opletten dat je geen hond omver rijdt)
-voor kleine kinderen moet de stal geen speeltuin zijn, ik vind het super dat ze willen leren paardrijden, maar ik denk dat ze ook moeten leren hun pony met respect te behandelen, evenals de spullen van hunzelf en andere mensen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:07

Heb je ff, 2 A4tjes vol Knipoog
Vind het keurig dat er een reglement is opgesteld en dat is ook echt nodig op een grote stal als waar mijn paard staat, maakt het stukken minder chaotisch en beter geregeld.

O.a de sluitings en openingstijden
Niet longeren of losgooien in binnenbak. Paddockgebruik, longeerbakgebruik, kantinegebruik, alle zooi voor je eigen box opruimen, als je gemest hebt en er valt wat van je kruiwagen af dat opruimen, geen honden op het erf, hoe je auto te parkeren, spullen opruimen en zorgvuldig met andermans spullen omgaan, paddocks mestvrij maken nadat je je paard eruit hebt gehaald, springmateriaal opruimen, etcetcetc.

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:56

Ik zou wel willen dat er bij ons een regelement was! Sinds 2 maanden zijn er een heleboel nieuwe mensen bijgekomen en niemand vindt het normaal om zijn spullen op te ruimen. Er is zelfs een vrouw die alle spullen 'leent' die ze maar kan vinden... (shabrakken en beschermers die aan het droogrek hangen, etc).
Ik ben zeer benieuwd wat voor regels er op andere stallen zijn. Dan kan ik een lijstje maken en dat aan de stalbaas geven. Moet ik wel een aardige manier bedenken om te zeggen dat er echt regels nodig zijn. Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:12

Elkie wij houden bij huis maar max. 10 paarden. Voorheen was ik altijd heel coulant en meegaant, dat kostte mij de kop. Ik sta mensen niet op hun vingers te kijken maar als ik een voorval zou treffen zou ik men daarop wel aanspreken. Al moet ik zeggen dat ik blij ben dat mijn vriendin en ik op 1 lijn zitten qua doen en laten van de paarden en het werk er om heen. Sommige mensen zien het werk niet, zijn liever lui dan moe en zien niet in dat ze dan de sfeer verpesten. Inmiddels heb ik een hoop geleerd en schroom ik me niet meer om mensen de deur te wijzen als het uit de hand loopt. Want iemand die zich hierin niet kan vinden staat hier dan niet correct Knipoog Bang te zijn om lege boxen over te houden ben ik ook niet, we doen het gewoon goed Haha! Maar goed, met 10 paarden is het geen inkomen waarvan ik moet leven, iemand met een stal waar er 50 of 100 lopen wordt het al anders. Deste belangrijker in mijn ogen dat iedereen mee werkt

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:28

hahaha Kim, ik zie dat je mijn reglement zowat overgetikt hebt....(proest)
Nou.... ik zal ze eerdaags kopieren en bij iedereen in de handjes drukken... een reglement is leuk, maar je moet ook mensen hebben die erop toezien dat het nageleefd wordt.

Voordeel is dat het in de kantine hangt en je er mede-pensionners naar kunt verwijzen als er wat aan de hand is.... maar als de leiding zelf lak heeft aan sommige regels schiet het ook niet op...

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Stal regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:28

er zijn vele regels maar de belangrijkste is je eigen rotzooi opruimen