verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:52

Needje schreef:
Rare opmerking Wendy! Juist daarvoor verzeker je je paard!
Kleine dingen moet je altijd kunnen betalen. Daar heb je gelijk in. Maar t gaat vaak niet om de kleine dingen. En daar is een verzekering voor. Jij bent als t goed is ook WA verzekerd. Als je iemands horloge sloopt kan je dat wel uit eigen zak betalen, maar als je iemand invalide maakt heb je toch een probleem!
Niet iedereen heeft standaard 2500 euro op z'n rekening staan.

Hhmm, een WA-verzekering is niet geheel vergelijkbaar met ziektekosten. Die WA hebben de meesten wel voor hun paard, dat zit gewoon in de AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulier). Ziektekosten is een heel ander hoofdstuk, al kun je ook daar mens en dier absoluut niet met elkaar vergelijken.

Laten we eerlijk zijn: hoeveel paarden zijn er in NL? Hoeveel van die paarden hebben torenhoge dierenartsrekeningen EN wat wordt er met die paarden gedaan? (risico-categorie) Hoe groot is dan de kans dat jouw zoiets overkomt? En ALS het je overkomt, ga je dan tot het uiterste? Ik niet per se...........

Evelienepien

Berichten: 3309
Geregistreerd: 18-03-06

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:44

Ik had mijn paard uitgebreid verzekerd en daar ben ik achteraf gezien heel blij (nou ja, als je van blij kan spreken Verdrietig ) mee geweest.
Inderdaad, is het voor iedereen een afweging om het wel of niet te doen.

Toen ik mijn paard 4 jaar geleden kocht (helemaal goedgekeurd), heb ik hem in de verzekering gedaan omdat ik er vanuit ging, als er iets met hem zou gebeuren, ik niet het geld zou hebben om een nieuwe te kunnen kopen. Misschien een rare instelling volgens sommige Bloos

En ja, in die periode heb ik ieder jaar opnieuw zitten twijfelen; haal ik hem eruit of niet want hij had nooit iets.... Dit jaar had ik de brief al klaarliggen om op te zeggen maar deze heb ik nooit op hoeven te sturen. Hij werd ziek en na kliniekonderzoek + behandeling (die niet mocht baten maar wel betaald werd), heb ik hem moeten laten inslapen Huilen .,

En dan komen we aan het begin van mijn verhaal.........

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:49

Needje schreef:
Rare opmerking Wendy! Juist daarvoor verzeker je je paard!
Kleine dingen moet je altijd kunnen betalen. Daar heb je gelijk in. Maar t gaat vaak niet om de kleine dingen. En daar is een verzekering voor. Jij bent als t goed is ook WA verzekerd. Als je iemands horloge sloopt kan je dat wel uit eigen zak betalen, maar als je iemand invalide maakt heb je toch een probleem!
Niet iedereen heeft standaard 2500 euro op z'n rekening staan.

Helemaal geen rare opmerking.
Niet iedereen kan een paard betalen, een reserve hebben voor dierenartskosten hoort imo bij die kosten.
Bovendien heb ik geen duur paard, wat nou als de dierenartskosten te hoog worden? Gaat de verzekering die dan vergoeden?
Nee, dan nemen ze het paard over.
Dat bedrag voor de verzekering spaar ik liever op.
En dat kan uit, een verzekering is er immers nog altijd op uit om winst te maken....

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:00

Maar een reserve van een paar honderd euro is wat anders als een paar duizend!
T klopt idd dat ze meestal niet meer per jaar aan ziektekosten uitkeren als dat je paard waard is. (lees: het bedrag waar ie voor verzekerd is) Maar dat wil niet zeggen dat ze m in beslag nemen als de kosten hoger zijn. Dan zal je idd de rest gewoon zelf moeten betalen.
De verzekering zal altijd winst proberen te maken. Al is ze dat bij mij helaas nog niet gelukt. En daarom ben ik heel erg blij dat mijn paard helemaal verzekerd is.
Ik ben t met je eens dat je ten alle tijden je paard moet kunnen betalen. De een kan dta rechtstreeks vanuit z'n portomonee, en die anderen nemen een verzekering.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:03

Wendy, mijn paard is ook niet in beslag genomen, die heb ik terug gekocht tegen slachtprijs.

Ik zie het bedrag wat ik voor haar terug kreeg als een start voor een nieuw paard.

Nogmaals: ze kunnen ook dood neervallen of verongelukken. Dan heb je geen hoge dierenartsenkosten. Mijn verzekering dekt ook helemaal geen dierenartskosten trouwens.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:25

Mijn paard is verzekerd voor bij overlijden en in het geval dat ze ongeschikt is om mee te rijden. Nou is ze op dit moment daadwerkelijk ongeschikt om mee te rijden en zijn we aan het kijken of we wat terug kijken van de verzekering. Maar dat is echt nog niet zo simpel Rolleyes er zijn zoveel "eisen" die ze stellen voordat je iets krijgt...

Achteraf gezien zou ik mijn paard de volgende keer niet verzekeren voor overlijden. Als je paard 20 jaar leeft kost het volgens mij meer dan dat het oplevert Clown Dan spaar ik dat liever op.. Misschien dat ik wel zou verzekeren voor ziektekosten, want het afgelopen jaar hebben we toch heel wat kosten gemaakt. Maar ik weet eigenlijk niet hoeveel zo'n verzekering kost dus ook niet of dat uiteindelijk voordeliger zou zijn.

Overigens heb ik (nou ja, mijn ouders) genoeg "reserves". Als je dat niet hebt zou ik mijn paard zeker verzekeren voor ziektekosten. Je moet er toch niet aan denken dat je paard echt een operatie nodig heeft en je het niet kan betalen Nagelbijten / Gniffelen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:37

Mijn paard is ook heel bewust niet verzekerd.
Wanneer de ziektekoste heel hoog worden zijn ze toch al boven haar waarde uit en neemt de verzekering haar dus over.

Zowel de kleine als de grote klappen kunnen we gelukkig gewoon opvangen.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: verzekeren of niet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:26

Ik val misschien in herhaling maar even voor alle duidelijkheid: niet alle verzekeringen nemen je paard is, meestal kun je hem tegen slachtprijs terug kopen. En ide is laag.
De verzekering krijgt mijn paarden never nooit levend in handen!