trailer probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:24

Ik zoek zo snel mogelijk iemand die mijn paard van dat probleem af kan helpen.

Heeft iemand goede ervaringen met iemand die dat probleem kan verhelpen?
Of iemand die een stal kent waar ze dat doen?

Alvast bedankt

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:35

Daar je zo in het noorden zit, zou ik zeggen: 't Balingehof.

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:40

Staat die op het internet? of weet je anders waar die zit?

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:17


Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:26

Dank je Haha!

d0rien1988
Berichten: 58
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:11

wat is precies het probleem bij je paardje?

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 13:42

Nou ze gaat er wel op maar ze gaat zo hard weer achteruit er weer af dat je de stang er niet achter kunt doen. en dan de2e x erweer in vertikt ze en gaat steil omhoog...

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:26

ehm..volgende week komt www.2moons.nl bij mij langs, mijn paard wilt er ook niet op.

Volgens mij komt ze door heel NL

l_cindy
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: sappemeer

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:29

zet je trailer in de wei met zijn eten daarin als hij honger heeft dat gaat ij er wel in Knipoog

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:20

@Kangaroo_Syl, je hebt mij blijkbaar niet meer nodig?

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 12:50

lisa96 schreef:
zet je trailer in de wei met zijn eten daarin als hij honger heeft dat gaat ij er wel in Knipoog


Hebben wegeprobeerd ging heel goed, tot dat de auto dr voor stond.
Toen vertikte ze het.

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 12:51

Heb het Balingehof gebeld die hebben instructies gegeven en dat ga ik eerst proberen. Werkt dat nietdan komen ze langs.

En ik kreeg net een pm van iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en die wildeook wel helpen.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:54

Ik heb ook erg goede ervaringen met Petra Vlasblom van www.2moons.nl. Nooit meer een probleem gehad na haar training (niet dat die van ons er nou met plezier inrent, maar ze is nu wel altijd binnen 3 minuten te laden en ze komt er superbraaf weer uit).

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:33

www.montyroberts.nl Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Dit gaat via annemarie van den toorn. Zij is instructeur voor monty in nederland en doet het ook op de normale vriendelijke manier net zoiets als petra. Volgens mij werk petra met het zelfde halster als zij. Ik heb ook een paard die absoluut heel moeilijk laad maar annemarie heeft hele goede resultaten geboekt. zij heeft er 600 probleem paarden nu trailer mak gemaakt.. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, die van mij was echt heel moeilijk, de moeilijkste tot nu toe van de 600 heeft ze gezegd, maar je kan haar altijd nog keer mailen. Ze werkt op basis van no cure no pay.. je kan me ook altijd pb'en voor meer info over haar

cyntt
Berichten: 110
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: In the middle of nowhere in Zeeland.

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:33

Het lijkt mij dat als je paard wordt afgeleid in de trailer, met bijvoorbeeld slobber, dat hij dan aan het eten is en dat je dan snel de stang er achter kunt doen. Ik ken iemand die een methode van monty gebruikt: je laat je paard met je meelopen, met je rug naar het paard toe en als hij meeloopt, draai je je om en laat je hem achteruit lopen, dit herhaal je dan meerdere keren en als je dan voor de trailer bent, dan zeg je dus dat het paard niet in de trailer mag, en laat je hem dus achteruit lopen, dit herhaal je ook weer meerdere keren en als hij genoeg gehoorzaamt, kun je hem in de trailer laten lopen. Bij diegene die ik ken, werkt de methode goed en het gaat steeds beter. Mijn paar liep er eerst zelf ook niet goed in en ik ging hem dus iedere dag in de trailer voeren, wat steeds beter ging. Het wilt ook weleens helpen als je je paard in draf de trailer in laat gaan, omdat ze dan minder tijd hebben om na te denken. Bij mij hielp dat ook met een wedstrijd toen ik het probeerde:)

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:28

cyntt schreef:
Het lijkt mij dat als je paard wordt afgeleid in de trailer, met bijvoorbeeld slobber, dat hij dan aan het eten is en dat je dan snel de stang er achter kunt doen. Ik ken iemand die een methode van monty gebruikt: je laat je paard met je meelopen, met je rug naar het paard toe en als hij meeloopt, draai je je om en laat je hem achteruit lopen, dit herhaal je dan meerdere keren en als je dan voor de trailer bent, dan zeg je dus dat het paard niet in de trailer mag, en laat je hem dus achteruit lopen, dit herhaal je ook weer meerdere keren en als hij genoeg gehoorzaamt, kun je hem in de trailer laten lopen. Bij diegene die ik ken, werkt de methode goed en het gaat steeds beter. Mijn paar liep er eerst zelf ook niet goed in en ik ging hem dus iedere dag in de trailer voeren, wat steeds beter ging. Het wilt ook weleens helpen als je je paard in draf de trailer in laat gaan, omdat ze dan minder tijd hebben om na te denken. Bij mij hielp dat ook met een wedstrijd toen ik het probeerde:)



eten en de stang snel.. da's leuk als je paard niet te slim is.. Bij die van mij gaat dat dus ook niet want ik krijg hem niet eens dan erin.. In draf erin.. jah als ie ook niet te slim is.. maar wat doe je dan als ie stil blijft staan?

cyntt
Berichten: 110
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: In the middle of nowhere in Zeeland.

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:04

Ja het ligt eraan of je paard bang is voor de trailer, of juist heel eigenwijs is...en helemaal niet bang, maar er gewoon niet in wil. Een paard van mij was eigenwijs en ging hij stilstaan..wij zetten dan de trailer langs de muur en ik gebruik dan me stem met voorwaarts! en dan moet iemand met de longeerzweep erachter blijven en diegene moet hem dan rechtdoor de trailer indrijven. Als hij dan die zweep ziet, lukt het altijd bij mij. Is jou paard bang voor de trailer..of is ie eigenwijs?

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:15

was bang maar is ook eigenwijs.. hij vind zodra die trailer beweegt als ie erin loopt, dus beetje wiebelt dan gaat ie beetje trillen.. maar als ie staat is t goed.. onderweg ook niet bezweet of gestresst..

cyntt
Berichten: 110
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: In the middle of nowhere in Zeeland.

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:29

hmm en wat doet hij als je de zweep erachter houdt?