Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyvsteene
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-03-06

Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 13:43

Meld je dan hier bij mij aan. Ik ben een dossier aan het aanleggen van mensen die ervaringen hebben met EUROMERENS. Goede maar ook vooral slechte ervaringen met deze "merens"verkopers komen onder de aandacht.

Ken je iemand die een merens bij ze heeft gekocht of heb je er zelf een kijk dan eens goed in alle papieren van het paardje want vaak klopt daar iets niet van.

Ik zelf heb een (te dure) merens-merrie bij ze gekocht namelijk en nu blijkt dat ze helemaal geen echte merens is dat, terwijl ik bij aankoop duidelijk heb gevraagd om een echte merensmerrie, en dan blijkt nu dus dat ze alleen geregistreerd is als O.I. Dat wil zeggen : Afstamming onbekend. En dus geen echte merens!!!!!!! Boos! Dit hebben ze zelf naar mij toe toegegeven inmiddels na ontzettend boos te zijn geworden.
Hoe kwam ik hier achter? Gewoon een naambordje op de staldeur maken en in de papieren zoeken naar naam van de vader en van de moeder. En de geboorte datum. Die staan dus beide niet op het document dat bij aankoop bij het paard waren meegegeven. Lijst
Ik heb contact met het stamboek opgenomen en daar werd me keihard gezegd dat we waren geflest. Dat deze merrie geen merens was maar gewoon een zwarte pony.

Nu zijn ze merens aan het verkopen die uit duitsland komen. Pas op, die hebben geen officiele franse papieren en mogen dus niet als merens verkocht worden. Stoom uit je oren Bovendien zijn hun "merens" veel te duur.

Laat hier weten wat je van dit soort praktijken vind en laat ook even weten hoe jouw ervaringen zijn met dit soort handelaren en vooral die van EUROMERENS.

Bij twijfel over echtheid van je merens raad ik je aan om bij het merensstamboek na te vragen!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:03

Ehh, je kijkt toch vóór je een paard koopt naar de papieren, helemaal als die in jouw geval erg belangrijk zijn Nagelbijten / Gniffelen
Tuurlijk is die handelaar absoluut niet netjes bezig. Maar je moet zelf ook niet helemaal in een slachtofferrol gaan kruipen, je hebt ook ogen en zelfs op een buitenlands papier kan je echt wel zien of de ouders erop staan of niet.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:11

Ik zou ook eerst alle papieren van voor naar achter doorspitten hoor.
Je kan tegewoordig mensen niet meer alleen op hun woord geloven.
Jammer maar waar...
Spijtig dat je opgelicht bent,maar je had ook van te voren naar deze gegevens kunnen kijken..
Hoe ben je aan dit adres gekomen? via via,of doorverwezen door het merens stamboek?
Of heb je gereageerd op een advertentie?
En heb je al meer mensen gevonden die opgelicht zijn?
Misschien kan je de koop nog ontbinden,want jij dacht een merens te kopen,terwijl je dat niet deed...

kuss

Berichten: 143
Geregistreerd: 07-09-04

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:13

Ik ben het helemaal eens met Concorde. Het lijkt mij ook dat je naar de papieren kijkt voordat je een paard koopt en niet alles aanneemt van een handelaar. Daarnaast zeg je zelf dat het wel een Merens is, alleen geen officiele Franse Merens. Ze heeft wel papieren waar alleen de ouders niet op vermeld staan. Wellicht is hier gewoon sprake van een misverstand tussen jou en de handelaar.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:16

Hmm. Normaal gezien kijk je toch eerst de papieren na vooraleer je een paard koopt ? En wil je de pony nu niet meer hebben, nu hij geen papieren blijkt te hebben ? Je rijdt immers niet met de papieren, maar met het PAARD toch ? Lachen

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:20

Ik vind het nogal wat om een bedrijf hier zwart te maken op internet.
Als jij een echte Merens merrie wilt, zul je toch echt eerst in de papieren moeten kijken voor je tot aankoop over gaat.
En over het feit dat ze te duur was, heeft iemand jou gedwongen om die merrie te kopen? Lijkt me niet, je hebt het geld er ws vrijwillig voor neergeteld.
Dus persoonlijk vind ik, dat je jezelf nog maar eens achter je oren moet krabben, voor je in deze slachtofferrol blijft hangen..

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:51

Erger nog, je heb je niet aan je verplichtingen gehouden! De wet EIST van jouw als koper dat je ONDERZOEKT! Wat is er nou simpeler te onderzoeken dan papieren.
Feitelijk ben je dus nu een slachtoffer van je eigen stommiteit. Daarvoor een handelaar aan de schandpaal nagelen is op z'n minst deubieus............

wendyvsteene
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-03-06

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:44

De papieren zagen er als echt uit en waren in het frans.
2 jaar geleden toen ik ze kocht hadden we nog geen toegang tot internet en was datgene wat nu wel mogelijk is namelijk het verifieren van de papieren minder makkelijk en wist ik gewoon niet beter. Alles is nu veel meer toegankelijk en iedereen weet nu wat je wel en niet moet.
Ze is geen merens dat hebben ze me inmiddels toegegeven.
Ik heb de vraag om een of meerdere merens destijds via de vondst geplaatst met eventuele meer-koop om het ras in Denemarken bekendheid te gaan geven. Hun kwamen als enigen naar voren dat ze wat te koop hadden voor me. Daar het gerenomeerde fokkers/importeurs waren en vanwege het feit dat ik gemeld had er in de toekomst meer te willen gaan kopen bij hun ging ik er vanuit dat ze slim genoeg zouden zijn om me goede echte merens te verkopen.
Nu is ze inmiddels dragend en ingereden. Natuurlijk is ze me er niet minder om maar het blijft goed vervelend als ik het zo mag zeggen.

Ik weet dat het stom is geweest en dat me dit nooit meer gebeurd snap je zelf natuurlijk ook wel maar ik wil via deze weg iedereen op de gevaren wijzen die ik door schade en schande zelf heb ondervonden.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:40

Maar dan nog vind ik het not-done om een bedrijf hierom in een kwaad daglicht te stellen, want zoals je zelf al aangeeft, internet is heel toegankelijk.
Dus wie nu googled op de bedrijfsnaam komt ook in dit topic terecht en dat vind ik niet kunnen.
Jij had zelf na moeten gaan hoe het zat met de ouderdieren die op de papieren stonden vermeld, zeker als het je te doen was om met "echte" Merens te gaan fokken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:59

Toch, of ze het nu nakijkt of niet, ze mogen zo'n paard gewoon niet als echte merens verkopen.

Neemt niet weg dat je in deze wereld alles kan verwachten en dus inderdaad dit soort zaken allemaal zelf zal moeten checken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Een merens gekocht bij EUROMERENS? Of van plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:20