verzorger, welke afspraken maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

verzorger, welke afspraken maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:24

Zijn er hier mensen die een pony "fulltime" verzorgen of een verzoger voor hun pony hebben?
Dus iemand die minstens om de dag komt en de gehele of meeste verzorging op zich neemt.
Hoe hebben jullie dat geregeld? Betaal je voor het verzorgen, en dingen als entingen, wormenkuren, betaalt de verzorger die?
Hoe zit het met aansprakelijkheid? Stel nou dat de verzorger rijdt en het paard struikelt in een kuil in de wei, verzorger valt en breekt een been ofzo. Is dat dan onze schuld of niet?
Als je nou een soort contract maakt waar je allebei je handtekening onder zet, heeft dat dan enige waarde of geldt het niet als er dingen in staan die integenspraak zijn met de wet?

Ik hoop dat iemand mijn vragen enigzins kan beantwoorden. Sorry als er al zo'n topic is maar ik kon het niet vinden.

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: verzorger, welke afspraken maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:01

Ik heb hier regelmatig pony's staan die ik volledig verzorg. Op het moment zijn dat er 2.
Voor de ene betaald de eigenaar alles. Die ander betaald de eigenaar entingen en VA kosten (ontwormen, bekappen en stalling betaal ik, ze staan op mijn eigen land en ik bekap zelf).