Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:49

Ik zit weer eens in een rare situatie. Het gaat ineens zo snel dat ik even geen oplossing weet te verzinnen zo snel....

Mijn stalmaatje gaf aan in de winter haar twee paarden aan huis te halen. Ze kon steeds maar geen datum geven, maar ik zou ruim de tijd krijgen om een tweede paardje te kunnen vinden of een ander stalmaatje. (dat laatste is hier heel moeilijk, iedereen heeft zelf plaats op hun boerderij)

Nu zei ze, op aandringen van de staleigenaar, dat ze aanstaande zondag al weg is met de paarden. Er komt wel een tweede, maar omdat ze me ruim de tijd zou geven heb ik een leuke gevonden die ik eind Oktober op kan halen (dit kan ook echt niet eerder).

Leuk, staat mijn paard opeens alleen op het land tot eind Oktober... dat wil ik niet, die gaat natuurlijk als een gek tekeer om te beginnen, of wordt eenzaam. Ze heeft nooit alleen gestaan, dat hoort ook niet, het zijn kuddedieren.

Ik weet even niet hoe ik dit op kan lossen, een shettie erbij (wat ik best zou willen) is geen optie, die kan onder het hek door. Als er mensen zijn met ideeen, die zijn hartstikke welkom!

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:51

Misschien een wat oudere pony die zijn oude dag kan slijten bij jou paard?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:53

Als het tijdelijk is, ken je dan niet toevallig een handelaar in de buurt die jouw een pony/paard kan lenen? Heeft ie weer een mond minder te voeren, hij blij, jij blij.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:02

Aan een gezelschapspaardje heb ik ook al gedacht, heb ook met mijn tweede paardje erbij een stal over. Ik gun een ouwetje of een geblesseerd paard ook zeker een goed pensioen bij mij op het land.

Maar mensen die zo'n paardje aanbieden, of een tehuis zoeken, willen natuurlijk zekerheid, eerst komen kijken, praten etc. En ik zit komend weekend al in de knoop!

Dat van die handelaar klinkt als een goed idee, we hebben alleen geen handelaren in de buurt (zit erg afgelegen in een verdwaald dorpje hier). En ik denk niet dat een handelaar een eind gaat rijden om een paard te brengen.

Ik dacht er nog aan een gezelschapspaardje te gaan kopen, die worden wel aangeboden hier. Maar echt waar, paarden waar niets meer mee gedaan kan worden, wat alleen maar geld kost aan voer en ook nog eens dierenartskosten erbij, daar durven ze gerust 1000 euro voor te vragen! Dat vind ik een beetje teveel. Zo'n diertje gaat me toch al geld kosten voor onderhoud, ik bied ze een mooie pensioenplaats aan voor het leven, voor niets. Daar heb ik geen 1000 euro voor als mijn tweede paardje eind oktober hierheen komt.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:27

Oproepje op bokt plaatsen dat je plek hebt voor een (gratis?) gezelschappaard? Dikke kans dat er hier wel iemand een paard heeft staan die dolgraag een beetje wil rondsjokken bij jou. Alleen zit je er dan wel 'voor altijd' aan vast. Ik weet niet of dat geen probleem is?

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:30

Nee, dat zou geen probleem zijn. Zat er zelf ook al aan te denken, zelfs aan zo'n adoptiepaard die nog een goede plaats verdiend.

Maar ook dan ziet het er natuurlijk erg raar uit, ik in volle haast, breng morgen maar gelijk ofzo... Bloos

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:51

Er staan ook regelmatig paarden op bokt die met spoed weg moeten, maar wel naar een goed tehuis, dus ik zou het gewoon proberen. Als je het probleem er kort bij vermeldt, moet dat genoeg zijn toch? Als iemand graag wil dat zijn paard goed terecht komt, lukt het wellicht nog wel om voor het weekend een kijkje te komen nemen.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:32

Ik probeer een paardje te "lenen" bij de buren. Die hebben er meerdere in het land staan. Ga er straks maar even langs, al is het natuurlijk wel een beetje rare vraag! Haha!

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:40

Het was helemaal geen probleem, ik ga zaterdag een pony van hun ophalen die 4 weekjes bij mij blijft logeren om mijn Hannoveraan gezelschap te houden!

Bedankt voor het mee-denken in ieder geval, als je onverwacht voor zoiets komt te staan, sta je toch even met je mond vol tanden en raak je lichtjes in paniek! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Paard 4 weken alleen? Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:09

Oh dat is ook echt een mooie oplossing! Lachen.
Heel veel plezier met de leenpony!