wie heeft er trailerproblemen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 11:28

hebbe jullie weleens problemen met je paard in de trailer krijgen?
en hoe los je dat dan op? blijf je rustig , of word je boos?

wat zijn jllie ervaringen met trailerproblemen
ik ben benieuwd Haha! Knipoog

zelf heb ik nooit echt problemen gehad met trailers, behalve met een shetlander , die kreeg je met geen mogelijkheid in de trailer. dus toen hebbe we dat rustig opgebouwd.eerst ginge we gwoon rustig langs de trailer heen lopen, dat hebbe we 2 weken vol gehouden toe liep ze er rustig langs Haha! Bloos
toen ben ik zlef op de laadklep gaan zitten en heb haar eraan laten snuffelen
iedere dag ging ik een stukje hoger zitten tot ze zo de laadklep op liep duurde weer 2 weke Bloos en toen liep ze ze achter me aan de trailer in na nog 3 dagen Haha! Knipoog

hop
Berichten: 208
Geregistreerd: 22-08-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:40

Nooit problemen mee.
Jonge paarden die het nog niet kennen gaan ook gewoon de trailer in (hebben we meestal wel wat geduld (lees: tijd) voor nodig).
Meestal zetten we wat druk op de achterhand (bv. d.m.v. een longeerlijn) en we trekken zeker niet aan het hoofd. Ze krijgen rustig de tijd om alles eens in zich op te nemen en gaan zo pasje voor pasje de trailer op. Elke pas vooruit mag overigens niet meer terug, stilstaan mag wel (maar vaak lopen ze wel in één keer als ze maar eenmaal op de klep staan).

anoeska1990
Berichten: 235
Geregistreerd: 12-07-05

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:48

Met mijn pony heb ik er problemen mee gehad. Ik had het geluk dat hij gek is op eten Vingers aflikken , dus ik lokte hem er altijd in met wat biks. Nu stapt hij zo op de trailer achter me aan en krijgt wat lekkers als hij er in staat.
Om een paard met een longeerlijn achter de achterhand in de trailer te krijgen hou ik niet zo van, ik heb dan het gevoel dat het goed mis kan gaan.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:58

Ik heb grote problemen gehad, heb er heel lang mee goefent, iedere dag even de trailer op en af tot ze voor me uit de trailer in liep. Opladen was geen probleem zolang we 'thuis' waren. als ik op les was weigerde ze er op de terugweg weer in te gaan, de keer daarna was het weer geen probleem. Longeerlijn achter de kont werkt niet, gaat ze zitten, ook als mensen haar erop proberen te duwen werkt niet. trekken aan de lijn al helemaaal niet. Op een gegeven moment had ik de truc ontdekt, aan het werk zetten als ze niet ging. Dus de trailer op lopen, stopte ze moets ze meteen een heel eind achteruit, longeren, opzij gaan maakte niet uit als ze maar niet stil stond. Dan weer erop lopen, ging ze niet weer werken, en na 2 of 3 keer wandelde ze doodkalm de trailer op. Nu (6 jaar later) is het meestal geen probleem meer, maar soms krijgt ze het weer in der bol en dan staan we der weer een half uur Clown .

Als ze in de trailer staat krijgt ze altijd een hap meusli, als beloning. Als ik dat vergeet gaat ze de keer daarna ook niet. (hoezo eigenwijs Nagelbijten / Gniffelen )

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:56

Hele grote problemen hier.
De laatste keer kwam ze half uit het voorste deurtje zetten.
Helemaal in de stress en ze loopt er ook met een grote boog omheen.

Misschien dat we het ooit nog eens gaan proberen. Maar dat is aan de eigenaresse.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:02

Ja, nogal. Het gaat nu gelukkig steeds beter, laatst liep ze er ineens zomaar op om gewoon rustig hooi te gaan staan eten.

De oplossing is uiteindelijk een combinatie geweest van Natural Horsemanship, geduld en boos worden Clown

Mijn moeder geeft aan dat ze boos is door middel van een leadrope, ik zorg ondertussen dat ze haar hoofd omlaag houdt (om te zorgen dat ze niet teveel in de stres schiet). En dan is 't een kwestie van geduld hebben en steeds meer druk gaan zetten... En daarna natuurlijk uitbundig belonen!

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:41

Nope, nooit problemen mee. Bij ons gaan ze als veulen al mee met de moeder, volgens mij scheelt dat toch wel veel. Jonge beestjes helpen we meestal een beetje door wat brok te voeren en ze uitbundig te belonen als ze erop staan. Degene die mee op wedstrijd gaan, die staan er meestal al op voordat je er erg in hebt. Mijn pa rijdt ook wel uitermate rustig en beheerst, dat scheelt ook.

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:47

erop gaat nog met veel geduld maar hij durft er echt niet achteruit af.

Nynke_K
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-10-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:08

Lasig hé Die van mij wil ook niet. Ik ben er wel achter gekomen wat de oorzaak was. De banden waren te zacht geworden en daardoor begon de trailer rare geluiden te maken. Ook was hij niet meer zo stabiel. Nu geef ik mijn paard atijd wat lekkers als hij erin staat. Ik hoop dat het gaat helpen. De trailer zet mijn vader altijd tussen de deuren van de schuur zodat mijn paard niet eerst naar buiten hoeft en vluchtneigingen krijgt. Het helpt best goed.

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:41

meld zich, maar ik hoop over 2 weken een groot deel van ons probleem te hebben overwonnen. Dan ga ik samen met megantjuh naar Annemarie van der Toorn op trailer training

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:06

ik hebn ook veel problemen gehad met mijn paard.. kreeg haar er echt niet in.. uiteindelijk hebben we haar in stal gezet.. de trailer ervoor.. ze moest of in stal blijven staan.. of de trailer in..ik ben in de trailer gaan zitten.. en zodra ze er inkwam., gelijk beloond.. 1 keer zo vanuit stal gedaan, en nu loopt ze er zo in.. af en toe nog uit proberen, maar dat valt met de stem enz (beloningen) op te lossen!!

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:49

Ons paard gaat altijd links langs de trailer. En ze is zo sterk dat je haar niet houdt Knipoog Ze rent echt weg dan.

Dus heel simpel: wagen met linkerkant langs een bak oid. Weer proberen. Maar nog wil ze af en toe niet. Dus meestal doen we hoofdstel in, met hengstenketting door haar bit heen en halster eroverheen.Als ze dan vervelend en vroegtijdig gaat staken, dan kan je even een ruk geven en loopt ze zo met je mee Lachen

Wij nemen dus altijd het zekere voor het onzekere Knipoog

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:53

Een complete ramp! Bij het woord trailer krijg ik al de kriebels... Die van mij krijg je er NIET in. Wat je ook probeert, alle mogelijkheden al gehad. Met tussenpozen, zonder. Met of zonder geduld, eten, alles.

Nu hebben we hem gewoon er aan vast gezet, voorin gaan zitten en wachten todat hij erin gaat. Als hij gaat steigeren, jammer dan. Na 2 uur stond hij erin. Volgende dag weer... nu loopt hij er in 1 keer in. (thuis in ieder geval...)

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:55

Ik heb ook trailerproblemen gehad. Paard ging de ene keer er zo in, andere keer stond ik 20 min. te prutsen. Aangezien dat niet de bedoeling was heb ik hulp gehad van Cissy hier op bokt en dat oefen ik nog steeds 1x per week. Gaat erg goed, ik kan nu naast de klep blijven staan, paard gaat erin, stang er achter en klaar.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:03

Ja, hier nog iemand die problemen gehad heeft met trailerladen. Mij fjord stond voor de trailerklep maar erop was hij absoluut niet van plan.
Om stress bij mij en hem te voorkomen heb ik hulp gevraagd aan Conrad van Pruijssen. In ongeveer 8 sessies van 75 minuten is op een hele rustige maar duidelijke manier Joery zo trailermak geworden dat hij er zonder twijfel inloopt.
Geen stress en geen woede.

Conrad is ook bij bokt te vinden. Hij heeft mij super geholpen!!

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:13

Ja mijn merrie vertikte het ook om de trailer in te gaan maar nu hebben we het trucje. Zolang beide kanten om naast de trailer te komen zijn afgesloten (dmv van strobalen of een muur) komt ze zo naar binnen aan een los touwtje. Hiervoor (voordat we dit door hadden) hebben we een keer 2u lang geprobeerd om haar erin te krijgen dmv voer, druk van voren, druk van achter met longeertouw en uiteindelijk blinddoeken maar verder dan op de klep kwam ze niet. Uiteindelijk toch gelukt om haar in te laden om naar het dekstation te gaan maar ja ze moest natuurlijk ook weer terug na 2weken...en daar heeft ze het voor elkaar gekregen om 2 halstertouwen te doen laten springen op de sluiting (waarvan 1 een hengstentouw was) met het gevolg dat mevrouw los over het erf liep. Het ging toen ook nog eens regenen en dat heeft ons geholpen want mevrouw heeft daar een hekel aan en met wat pushen ging ze eruiteindelijk toch in. Maar sinds we het trucje hebben doen we het zo en bevalt ons veel beter en mijn merrie ook.

Cishashka

Berichten: 744
Geregistreerd: 14-10-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:59

Mijn paard is ook nog niet helemala gewent aan de trailer, maar dat komt omdat ze bij de vorige eigennaar altijd met vrachtwagen vervoert werd. We zijn nu aan het trainen, en het gaat nog wat ongemakkelijk, maar eerste gewoon zonder dingen haar erin proberen te krijgen, en dan gewoon steeds iets meer en strenger, maar dat duurt een paar keer, dan zijn ze het gewent en doet die van mij het wel denk ik Tong uitsteken Ik vind het nooit echt een 'probleem' ( tot nu toe )

Cishashka

Berichten: 744
Geregistreerd: 14-10-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:05

wennen met jonge paarden, lijkt miij verstandig om een ander mak paardje al in de trailer staan hebben, dan voelt het vertrouwt. Ja

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:09

die van mij vind het niet zo'n succes, al doet hij het er ook gewoon om. Hij gaat midden op de klep op rust staan en gaat dan hooi eten, dan verzet hij geen stap meer.. Maar met veel geduld en steeds maar opnieuw proberen gaat hij er toch in. Uitladen gaat dan weer veel sneller, dan springt hij er zo ongeveer uit Haha!

jacQ2203

Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:14

pfff..
ik was het na een tijd helemaal zat dat we een regenjas over zijn hoofd hebben gedaan. (wel dat hij kon ademen hoor! Bloos ) en toen moest hij me wel vertrouwen, dus toen had ik hem! Pling

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:23

hahah, die shet pak je dan toch gewoon met 2mensen op en zet je erin Clown Haha! Koe Vork

nee, even serieus Bloos De mijne wou er laatst ook niet in. Dan word hij een ezel, en verzet gewoon geen voet meer (niet achteruit of voorruit Koe )
Vorige keer hebben we denk ik met 8 mensen hem erin gekregen..
1 met eten voor zijn neus, 1 houd hem vast, 2 met een longeertouw achter zijn kont, en dan 4 personen, elk voor één voetje op te heffen...
Hahaha Clown De hele manege stond ons uit te lachen Clown
Was echt een "Blooper"!
Schaam me eigenlijk best wel Haha!
Maar ik bleef toch(na 45min) nog kalm, en heb er geen zweep bij gehaald.
Hij leert het wel, het was dan ook pas de 2de keer (1ste keer ging heeeel gemakkelijk).
Sinds kort heb ik op mijn nieuwe stal een trailer ter beschikking om elke week eens te oefenen Vork

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:24

die van mij is op het moment ook weer een ramp. we moesten altijd al haar begeleiden met een longeerlijn. Je hoefde hem maar aan de trailer te klikken of ze liep er al op. Maar afgelopen dindag was het een ramp. We hebben er 20 minuten over gedaan om haar erop te krijgen. Ze had er al op gestaan maar beviel haar niet en toen we nog naar voren aan het lopen waren besloot ze om rasendsnel achteruit te gaan. Met het gevolg mijn schouder goed verrekt.
Tja hoe het dinsdag gaat is nog maar af te wachten. We hebben een aantal tips gekregen dus die maar even uit proberen!

jabadabadoe
Berichten: 85
Geregistreerd: 28-09-06

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:26

mijn vorige pony wilde wel de trailer in, maar als ze er eenmaal in stond en we gingen rijden dan begon ze te trappen tegen de achterklep en als er geen tussen wand in zat draaide ze zich zelfs een keer helemaal om. Mijn paardje die ik nu heb die wil er vaak in eerste instantie niet in, maar met veel geduld en iets van biks lukt het uiteindelijk wel.

groetjes

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:52

Mijn pony heeft naar mijn idee niets tegen de trailer.
De ene keer loopt ze er zo in, de andere keer gaat ze ervoor staan, lekker op rust en kijkt om zich heen, ze heeft dan echt geen zin om de trailer op te gaan.
We blijven rustig en belonen haar als ze op de klep staat zo gaan we steeds een stapje verder.
De afgelopen keer hebben we de trailer voor de openening van het stallencomplex neergezet, lampje in de trailer aan. Aan beide kanten een longeerlijn gehangen zodat ze daar in ieder geval niet langs kon. Ze stond even te miepen en te twijfelen, mijn vriend heeft met de bezem een kleine por gegeven van achteren en daar liep ze de trailer in.
Op de terugweg was er niets aan de hand en liep ze er weer gewoon in.
Ik ontdek geen angst bij haar, wel koppigheid.

Dat is anders bij mijn paard, bij haar zie ik angst en daar gaan we dan ook anders mee om. Lachen
De ene keer loopt ze er met 20 minuten in en de andere keer met 1,5 uur.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: wie heeft er trailerproblemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:06

Die van mij dus ook soms. We gaan niet vaak met de trailer dus ik blijf ook niet standaard oefenen wel als ik weet dat we nog eens moeten laden. Maar het werkt bij hem het beste om als hij niet de trailer op wilt om hem dan te laten werken. Dat hij dus rust heeft op de trailer. Maar goed de ene keer loopt hij er goed in en de andere keer duurt het wat langer.

Ik had hem aangeleerd om voor me uit de trailer in te lopen zodat ik de stang erop kon doen en dan voor kon gaan vastzetten. Maar helaas. Doe ik hem voor vastzetten zonder stang achter hem dan gaat hij achteruit lopen en raakt in paniek omdat hij dan voor vasthangt. En doe ik de stang vast en hij staat niet vast dan draait hij zich om op de trailer. pony van 1.47 in een anderhalfpaardstrailer. Dus we zijn altijd met twee eentje loopt erop houdt hem vast, ander doet snel de stang laat hem dan eerst tegen de stang aanlopen en pas als hij rustig is vastzetten. Longeerlijnen werken bij hem niet om die achter de kont te doen want dan loopt hij des te harder achterwaarts. En slaan vindt ik ook niks want de trailer moet niet worden geassocieerd met pijn. of ik moet al merken dat het uitproberen is.