wat kost chippen+paspoort?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 09:47

Hallo,

ik ga vandaag een pony kijken maar we zijn vergeten te vragen of hij gechipt is Bloos
ik heb gister nog wel mail gestuurd maar ik was al te laat want ze moet werken vanmorgen(dus mail niet meer gelezen)
nu kunnen we dat daar natuulijk vragen maar voor de zekerheid vraag ik het hier even.

WATKOST CHIPPEN+PASPOORT??

(als dit niet hier hoort graag verplaatsen)

gr. amazingstar

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:53

ik dacht iets van 35 euro vraagt het stamboek hiervoor, als de DA het doet weet ik helaas niet wat het kost.

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:33

als het goed is heeft die pony al een paspoort toch, of het moet een jonkie zijn?

Tmara

Berichten: 939
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Uden

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:58

sjorsie schreef:
ik dacht iets van 35 euro vraagt het stamboek hiervoor, als de DA het doet weet ik helaas niet wat het kost.


ik dacht 75 euro...In ieder geval is het iets met tee cijfers Knipoog

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:30

Het pspoort kost meestal rond de 30 - 35 euro, beetje afhankelijk van het uitgevende stamboek. Het zetten van een chip kost ongeveer hetzelfde, als je je dierenarts er speciaal voor laat komen. Doe je het gezamelijk of op een keuring/wedstrijd, dan is het soms goedkoper.
Alternatief is natuurlijk DNA-registratie Haha!

cissy schreef:
als het goed is heeft die pony al een paspoort toch, of het moet een jonkie zijn?

acht is niet meer echt piepjong, wel? Nou, mijn nieuwe paardje is zo oud en die heeft helemaal niks, alleen een entingsboekje.

amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 19:11

bedankt voor jullie reacties pony was al gechipt! (sinds kort)

topic kan op slot!

Anoniem

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:23

In principe sluiten we topics niet zomaar, gewoon niet meer reageren, dan zakt het vanzelf weg Lachen

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:57

Citaat:
acht is niet meer echt piepjong, wel? Nou, mijn nieuwe paardje is zo oud en die heeft helemaal niks, alleen een entingsboekje.


eh, niet zo bijdehand he! je bent toch verplicht om een paspoort bij je paard te hebben??

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:01

cissy schreef:
Citaat:
acht is niet meer echt piepjong, wel? Nou, mijn nieuwe paardje is zo oud en die heeft helemaal niks, alleen een entingsboekje.


eh, niet zo bijdehand he! je bent toch verplicht om een paspoort bij je paard te hebben??


ja tegenwoordig, moet elk paard en of pony verplicht gechipt zijn, anders mag hij ook niet vervoerd of afgevoerd worden, bij veulens moet dit voordat ze 7 maanden oud zijn zijn gedaan.
Je kunt overigens wel bezwaar aantekenen en dan kan er een dna profiel van je paard worden opgesteld, maar hoe dat werkt weet ik niet precies

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:14

sjorsie schreef:
ja tegenwoordig, moet elk paard en of pony verplicht gechipt zijn, anders mag hij ook niet vervoerd of afgevoerd worden, bij veulens moet dit voordat ze 7 maanden oud zijn zijn gedaan.
Je kunt overigens wel bezwaar aantekenen en dan kan er een dna profiel van je paard worden opgesteld, maar hoe dat werkt weet ik niet precies

Pardon? Verdorie, wanneer leren we nu in hemelsnaam eens het verschil tussen chippen en registreren!! De registratie is verplicht!! Chippen is EEN middel tot die registratie. DNA is OOK een middel voor registratie.
Die klootzakken bij de NHS hebben het chippen er wel goed ingeramd als registratie, merknaam is handelsnaam, net als dat malt-bier eigenlijk de merknaam van Amstel is en niet een algemene naam voor alocohol-arm bier..........

Niet blind na-blaten wat iedereen roept, maar je eens verdiepen in materie vóórdat je wat roept, zou hier een hoop minder onduidelijk geschapen hebben, niet alleen wat het registreren betreft..........

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:18

ikke schreef:
Pardon? Verdorie, wanneer leren we nu in hemelsnaam eens het verschil tussen chippen en registreren!! De registratie is verplicht!! Chippen is EEN middel tot die registratie. DNA is OOK een middel voor registratie.
Die klootzakken bij de NHS hebben het chippen er wel goed ingeramd als registratie, merknaam is handelsnaam, net als dat malt-bier eigenlijk de merknaam van Amstel is en niet een algemene naam voor alocohol-arm bier..........

Niet blind na-blaten wat iedereen roept, maar je eens verdiepen in materie vóórdat je wat roept, zou hier een hoop minder onduidelijk geschapen hebben, niet alleen wat het registreren betreft..........


Doe even normaal zeg, ik blaat niemand na, dit zegt de DA zelf en als jij problemen hebt met chippen dan doe je het toch niet, kalmeer een beetje!

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:00

sjorsie schreef:
Doe even normaal zeg, ik blaat niemand na, dit zegt de DA zelf en als jij problemen hebt met chippen dan doe je het toch niet, kalmeer een beetje!

Nee, doordat hordes mensen deze onwaarheden lopen te blaten, lopen er nu paarden met een chip rond, waarvan de eigenaar dat achteraf liever niet had gehad! En met jou opmerking draag je bij aan het beeld dat chippen moet, terwijl dat NIET WAAR is; registreren moet en dat is dus niet hetzelfde als chippen!

Tmara

Berichten: 939
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Uden

Re: wat kost chippen+paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:46

cissy schreef:
Citaat:
acht is niet meer echt piepjong, wel? Nou, mijn nieuwe paardje is zo oud en die heeft helemaal niks, alleen een entingsboekje.


eh, niet zo bijdehand he! je bent toch verplicht om een paspoort bij je paard te hebben??


officieel was het toch pas vanaf 2007 verplicht ?