Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happyness

Berichten: 1183
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Lunteren

Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:00

Sinds een week of 2 heb ik een jaarling gekocht en nu loop ik te denken of ik haar zal verzekeren of niet? Eerst dacht ik ja en dan gewoon een standaard pakket maar daar staat weer bij dat alleen kreupelheden als gevolg van een ongeval gedekt zijn. Dus als ze straks als 3 jarige een of andere kreupelheid heeft waardoor ze ongeschikt is voor de sport is het weer niet gedekt dus heb ik al die tijd voor niets verzekerd en kan ik dat geld net zo goed iedere maand opzij leggen! En om een jaarling nou helemaal uitgebreid te verzekeren vind ik ook onzin! Ik kan natuurlijk ook nu standaard verzekeren en als ik er wat mee ga doen het wat uitgebreider maken.... Pling

Vind het maar moeilijk met die verzekeringen! Wat vinden jullie?

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:03

ikheb allbei mijn paarden niet verzekerd. 1ne i een fries van 3 en andere is oudere pony hou gewoon elke mand wat appart voor het geval er iets gebeurt.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:03

ik heb niet verzekerd, het kan pas uit als je echt vor alles verzekerd omdat dan pas ook dierenarts kosten verzekerd zijn, en je hebt altijd een eigen bijdrage van 250 euro ofzo per jaar, en een maximum aan wat ze uitkeren, volgens mij de waarde van het paard, nou in mijn ogen kan dat niet uit.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:06

Mijn 9 jarige fries heb ik uitgebreid basis + uitgebreid ziektekosten verzekerd.
Met een eigen risico van € 50,- per geval.

Dit omdat mijn vorige fries een peesblessure had, die mij 4 maanden per maand € 150,- kostte.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:09

Die van mij is ook niet verzekerd.
In het begin wel, maar dat was de laagste verzekering, alleen voor als hij moet worden afgemaakt enzo, en voor als ie wordt getroffen door de bliksem, nja daar heb ik niet veel aan, daar krijg ik mn paard niet mee terug..
Met dierenartskosten erbij wordt het meteen een stuk duurder, en dat geld zet ik liever apart op een spaarrekening. Zou er iets gebeuren dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geld heb, met een verzekering zijn er altijd weer uitzonderingen enzo..

happyness

Berichten: 1183
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Lunteren

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:12

Ja het blijft moeilijk! Mijn 8 jarige is voor alles behalve ziektekosten verzekerd en die moest vorig jaar geopereerd worden aan een peesblessure en dat werd dus niet gedekt! Dus heb nu echt zoiets van ja laat maar met die verzekering! Kost je een hoop geld en gebruik maar je er niet van, kan je het beter op een spaarrekening zetten! Maar aan de andere kant als hij over een maand een ongeluk krijgt zou je wilen dat je verzekerd had..... Hmmm moet nog maar hard nadenken!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:16

Ik heb inmiddels wel spijt dat ik mijn paard alleen in de Onderlinge verzekering heb. Ik krijg nu dus een bedragje uitgekeerd bij overlijden van m'n paard.

Ik heb mijn paard nu voor het maximum bij een Onderlinge verzekerd, is geloof ik € 4500,- (en daar krijg je dus maar een errug klein deel van uitgekeerd hoor!) Anyway, het is een bedrag waar je in ieder geval een kwart/half nieuw paard mee kan kopen, afhankelijk van je eisen Knipoog

Ben ernstig aan het overwegen of ik me niet ook voor dierenartskosten moet gaan verzekeren. Heb dit jaar en vorig jaar al bijna 1500 euro aan dierenartskosten uitgegeven Huilen .

Wat betalen jullie voor een verzekering inclusief DA-kosten?

happyness

Berichten: 1183
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Lunteren

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:38

Als je je bij Interpolis voor alles verzekerd met een verzekerd bedrag van €3500,- betaal je zo'n €500,- op jaarbasis! Mijn andere paard is bij EFO verzekerd en daar betaal ik al zo'n €300,- per jaar voor en daar zitten dierenartskosten nog niet eens bij! Dus vind ik dit voor een jaarling wel een beetje veel! Kijk als je zoiets doet als je aan het trainen bent met zo'n beest en hij vermeerderd in waarde.....

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:40

Laatst bijgewerkt door rommulus op 06-10-06 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:41

--> TAO

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:28

Mijn paard is verzekerd tegen overlijden en ongeschikt worden voor de sport. Daarnaast beperkte ziektekosten, dus als er "dure" behandelingen nodig zijn wordt dit gedekt, eenvoudige dingen betaal ik zelf.
Mijn vorige paard is een aantal maal onder het mes geweest en daar loop je op leeg. Maar toen hij uiteindelijk helemaal afgekeurd werd heb ik wel uitgekeerd gekregen en daarvan heb ik mijn huidige paard kunnen kopen. Daarom heb ik nu ook besloten beperkte ziektekosten te verzekeren zodat ik niet weer voor enorme uitgaven kom te staan als hij erg ziek/kreupel mocht worden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 05:49

ja ik ben van mening om gelijk vanaf het begin te verzekeren...

Bij mijn vorige paard had ik dit dus ook gedaan en na anderhalf jaar kwamen de problemen
hij raakte kreupel en ging kliniek in en uit....de kosten rezen de pan eigenlijk uit maar de verzekering dekte netjes 75% zoals in clausule beschreven stond

ik had in die anderhalf jaar maar 900,- kunnen wegsparen (zelfde maandlast als premie)
maar ik heb duizenden euro's aan kliniekkosten gehad die dus allemaal goed vergoed werden...
toen hij eenmaal afgekeurd was kreeg ik nog zijn arbeidsongeschiktheids uitkering
dit was genoeg om mijn nieuwe merrie te kunnen kopen
anders had ik niks meer gehad..

ja ik ben dus heel blij met mijn verzekering en heb uiteraard weer gelijk mijn merrie verzekerd bij aankoop ondanks dat ze zo jong was..

ufetty

Berichten: 31
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Verzekeren of niet? Wel verzekeren waarvoor dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:48

wel uitgebreid verzekeren, ik heb met mijn vorige paard bijna maandelijks dierenarts rekeningen gehad van 400 euro. ook je jaarling kan wat krijgen.