Paard rent de trailer uit..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoVeYouH
Berichten: 295
Geregistreerd: 26-02-06

Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 10:31

mijn paard wil de trailer wel gewoon normaal in en ze blijft er ook gwn in staan enz.
maar als ik haar eruit wil halen rent ze echt achteruit eraf.
hierdoor kan ze snel een blessure krijgen maar het wil niet anders
ze blijft na vaak proberen het nogsteeds doen.
heeft iemand misschien een oplossing voor mij of tips?
Alvast bedankt..

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:35

Wij hebben ook zo'n figuur die een hoop kabaal maakt als hij eruit komt om dat hij achteruit rent. Des te meer we er ons op focussen des te erger hij het doet.

Als hij regelmatig meegaat naar dezelfde plaats dan wordt het wel beter en komt hij er langzamer af. Bij hem is het gerelateerd aan stress vanwege de nieuwe omgeving.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:40

Je moet iig met 2 personen zijn.

Eerst zorgen dat ze rustig ontspannen op de trailer staat terwijl je de klep open doet. Dan losmaken en touw eraan. Blijven praten en zorgen dat ze weer helemaal ontspannen is.
De ander haalt dan de stang erachter vandaan en doet dat alleen als ze rustig staat en niet al naar achteren begint te leunen. Hij/zij legt een hand op zijn kont en blijft een beetje duwen zodat je paard voelt dat er iemand achter staat die haar stuurt tijdens het uitladen. Zelf zorg je dat je al naast haar hoofd staat dus niet nog achter de voorstang. Je loopt heel rustig mee en blijft praten.

En dit zo iedere keer doen, en er geen scene van maken. Ik rijd nu een paard dat ook zo eraf stormde, en het wordt al veel beter.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:42

@lielle dit kan een oplossing zijn. Wij hebben het zo ook geprobeerd, maar paard liep ons werkelijk omver. Vandaar dat we er nu niet meer achter gaan staan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:52

je moet er ook niet achter gaan staan, maar aan de zijkant naast de klep. Dat had ik er niet bijgezet.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:34

@Lielle, maakt niet uit Lachen ik sta altijd naast de klep dit om te voorkomen dat hij er scheef af gaat. Hier heeft hij dan weer wel ontzag voor maar voor een handje op de billen om te voorkomen dat eruit racet niet.
We gaan al vooruit voorheen kon je met moeite de stang eraf krijgen en kwam hij er direct al uitzetten nu wacht hij eerst netjes.

Hij is erg bang geweest voor trailers dus ik ben al lang blij dat we zo goed gaan. Bij hem is het echt een uiting van stress.

Nu niet meer van het reizen, maar meer "Waar ben ik? en Wat gaan we doen?"

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:35

Ik heb bij Laquinta gemerkt dat dat ook gewoon tijd nodig heeft. We halen hem er nu altijd zo af en het gaat iedere keer wat rustiger. Het handje op de kont helpt mn tegen scheef gaan, mar bij hem wordt hij er toch ook rustiger van.

En dus heeeeel veeeeel geduld Haha!

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:38

orisse doet het ook.... dan gaat ze de eerste 2 stappen gewoon.. en de rest rent ze zowat achteruit... en gaat ze gelijk met dr hoofd in de lucht staan snuiven hahaha...

en we doen echt rustig en er staat altijd iemand naast... het lijkt wel of we niet tot haar doordringen op dat moment... nu gaan w eook niet echt vaak met de trailer, en het is niet echt dat ze gevaarlijk doet of niet te houden is... als dr hoefjes de grond aanraken staat ze alweer stil Tong uitsteken

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:06

Zorg dat je zelf altijd rustig blijft. Dat is natuurlijk logisch, maar ik bedoel als er zenuwachtig op gereageerd wordt, zal het niet verbeteren. Houdt hem aan een lang touw die je kan vieren, zodat hij niet het gevoel krijgt dat je aan hem trekt. Zet de trailer ook zo dat hij de ruimte heeft om achteruit te rennen zonder dat je in de zenuwen zit dat hij iets raakt.
Als jij rustig blijft reageren, zou het vanzelf minder moeten gaan worden.
Veel succes.

LoVeYouH
Berichten: 295
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:16

@OrissE_GipsY: dat doet die van mij dus ook ze rent eruit en dan gelijk helemaal snuiven en staart om hoog en gek doen..
heb zaterdag me eerste wedstrijd en moet ze dus voor het eerst naar een nieuwe omgeving met de trailer..

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:21

miss met een longeerlijn er strak achter, dat ie steeds maar een klein stapje kan nemen ?

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:01

misschien kanje proberen af te leiden met iets eetbaars ofzo???

en idd die longeerlijn erachter, maar dat kan ook averechts werken, dat je paard het gevoel heeft opgesloten te zitten en dalijk helemaal niet meer achteruit durft...

ik heb bij orisse ook dingen geprobeerd, en ben gewoon rustig .. maar het helpt niet veel, denk hoe vaker je iets doet, des te makkelijker ze erin gaan worden... dus gewooon veel oefenen ..

en bij elk stapje wat ze wel normaal zet, gelijk belonen... want dat is natuurlijk erg braaaaaf Haha! Vork

LoVeYouH
Berichten: 295
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:07

dat is inderdaad misschien ook wel een goed idee..al denk ik dat ze die zo meetrekt aangezien ze erg sterk is maar alles valt te proberen


en afleiden kan niet ze kijkt geen eens meer naar de brokjes en dingen die ik heb.. het enige waar ze aan denkt is rennen de kar uit.

bedankt voor jullie reacties:D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:05

succes in ieder geval, ook met je wedstrijd. Ik ben wel bang dat het voor je eerste wedstrijd nog niet opgelost zal zijn. Als hij echt iets naars heeft meegemaakt in de trailer ooit, zal het denk ik moeten slijten.

LoVeYouH
Berichten: 295
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:34

ze heeft nog nooit wat slechts mee gemaakt hoor ze heeft geen slechte ervaring...
dat was het paard van femmy als ik het goed heb..
ze staat er ook wel gewoon in hoor dus zoon heel erg groot probleem is het ook niet ben alleen bang dat ze straks nog eens een blessure erdoor krijgt doordat ze perongelijk verkeerd eraf rent..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paard rent de trailer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:45

Sorry, ik dacht dat het om jouw paard ging.
Ja, lastig zulke dingen. Hoop dat het goed gaat.