stress onderweg!! dr.bach?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siem
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: limboland

stress onderweg!! dr.bach?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 16:37

ik ga sinds kort op concour.. we dachten wel dat het laden van de ruin een probleem zou worden omdat hij dit niet echt gewend is, en ook nog eens een zeer koppig karakter heeft.
na een aantal keer oefenen blijkt het laden wel mee te vallen, eerst werkt hij niet mee, maar zodra hij de zweep ziet (word niet aangeraakt) staat hij er binnen no-time op. nu is het grootste probleem het afladen en zijn gedrag onderweg. bij elk stoplicht dat we stilstaan begint hij te schoppen en de schrapen. zodra we op concour aankomen kunnen we hem ook niet alleen erop laten staan omdat hij compleet in paniek raakt. hij is sowieso van karakter erg stress gevoelig en als hij eenmaal in de stress raakt staat zijn verstand op nul.
afgelopen week dus ook, we kwamen aan op conour, en meneer had onderweg blijkbaar de stang achter zijn kont eraf geschopt ( konden we niet zien, omdat het donker was). zodra hij iets aan de klep achter hoort wil hij er zo snel mogelijk uit en duwt dus als een gek naar achter. op het moment dat hij voelt dat de stang er zit zal hij wel weer naar voren moeten, maar die was dus nu weg. hij denderde dus als een gek die trailer uit. natuurlijk levensgevaarlijk want als iemand achter de klep had gestaan was het wel anders afgelopen! gelukkig stond mijn vriendin die de klep open maakte aan de zijkant van de trailer. hij stond dus los op het terrein en gelukkig liet hij zich wel vangen. om zo aan een wedstrijd te beginnen is echt niet leuk, paard helemaal in de stress, daardoor ik extra nerveus, en als zoiets gebeurd slaat je hart echt wel een keer over. en het minst leuke, hij is ook totaal niet te rijden als hij zo gestressd is, hij blokkeerd helemaal!
toen ik de dag erna terug op stal was, en iedereen vroeg dus hoe het gegaan was, en ik het verhaal verteld had. kwam een mevrouw met het idee om de remedie van dr.bach te gebruiken, dit is een samenstelling van bloesems die voor mensen en voor dieren een rustgevend effect hebben. je wordt hier absoluut niet slaperig of suf van maar het helpt je om rustig te blijven. het word veel gebruikt bij mensen met examenvrees, of mensen die heel stress gevoelig zijn. ook bij honden en paarden die bijvoorbeeld heel erg snel in de stress raken in een dierenartspraktijk of kliniek word het gebruikt..
nu vraag ik me af of iemand hier al ervaring mee heeft, of het werkt?
het is 100% homeopatisch en op natuurlijke basis dus ik neem aan dat het echt geen kwaad kan, als zoveel mensen het gebruikt hebben.. maar ik ben wel echt benieuwd of er mensen zijn die dit gebruiken en weten of het helpt?

als er mensen zijn met andere tips zijn deze natuurlijk ook welkom Tong uitsteken

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: stress onderweg!! dr.bach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:43


Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: stress onderweg!! dr.bach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:15

ik heb hier ook ervaring mee en gebruik het ook bij mijn paard die zeer moeilijk te laden is.. Dit werkt zeer positief op zijn karakter. Ik zou eensk ijken naar de druppels voor
angst,
stress,
andere of rare situatie's omgevings

er is ook een boekje te koop bachremedie's voor honden en paarden, dit kan je ook bij de bibliotheek huren.

Succes ermee

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: stress onderweg!! dr.bach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:15

Een hele goede oplossing voor dit soort paarden:

Leen een trailer met een flink raam aan de voorkant! Onze merrie's waren ook altijd erg onrustig zodra we stopten voor een stoplicht bijv. Sinds ze op een trailer hebben gestaan met een groot raam aan de voorkant waardoor ze konden zien wat er gebeurde en waarom/waar we stopten zijn het engeltjes op de trailer! Super geduldig en braaf de hele weg, en nu staan ze weer in een trailer zonder raam, maar ze weten nu wat er gebeurt!

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: stress onderweg!! dr.bach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:07