Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:46

Vrachtwagentje Haha!

Groetjes

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:51

ufetty schreef:
maar als je geld heb voor een veewagen kan je toch ook je e rijbewijs en trailer halen. dit is niet banketstaaf bedoeld maar veewagens zijn toch best prijzig vind ik


maar bij een trailer hoort dan ook weer een flinke auto die de trailer moet trekken... dat kost ook een boel.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:02

juval schreef:
ufetty schreef:
maar als je geld heb voor een veewagen kan je toch ook je e rijbewijs en trailer halen. dit is niet banketstaaf bedoeld maar veewagens zijn toch best prijzig vind ik


maar bij een trailer hoort dan ook weer een flinke auto die de trailer moet trekken... dat kost ook een boel.

Zo blijf je natuurlijk een beetje steken in dooddoeners. Het veilig transporteren van paarden kost gewoon geld, hoe je het ook aanpakt.
De degelijke oplossingen zijn:
Vrachtwagen met minimaal 2500kg laadvermogen, dus groot rijbewijs.
Dikke auto (grote bus of 4x4) voor een degelijke trailer, vaak E-rijbewijs.
Wat minder degelijke oplossingen zijn:
stevige auto voor (1,5-paards)trailer, kan soms zonder E-rijbewijs, zolang de wet niet veranderd wordt.
Goed (vracht)wagentje op B-rijbewijs, minimaal 1200kg laadvermogen.
Maar zelfs de wannabee-oplossingen zijn niet goedkoop, immers een grote KWPN-er achter een Golf is veelal niet toegestaan, omdat de gewichten domweg niet kloppen, ongeacht het rijbewijs van de bestuurder. Veel paardenwagentjes op klein rijbewijs zijn of veel te duur, of te rot om zelfs maar naar de sloop te rijden en niet zelden beide. Om over het beschikbare laadvermogen en rijcomfort maar helemaal te zwijgen.
Al met al moet je zo hoog mogeljk op dit lijstje gaan zitten, binnen je beschikbare budget en laat je daarbij niet tegenhouden door gebrek aan rose papiertjes, dat zijn eenmalige kosten.......

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 19:50

ik begrijp je ikke, het gaat mij ook niet om de kosten van de aanschaf. Maar puur wat een goede keus zou zijn. Ik heb me zelf nog niet verdiept in een vrachtwagentje voor een B rijbewijs maar hoor nu al dat dit qua rij comfort geen goede oplossing is. Ik hoef de aanschaf niet zelf te betalen, en een auto om de trailer te trekken is er ook (niet van mij zelf). En mocht ik een E of een groot rijbewijs willen halen, dan zal ik toch echt eerst moeten sparen. Daarom mijn vraag ook. Het gaat niet om de kosten, maar om de degelijkheid en de veiligheid qua rijgedrag van een vrachtwagentje of een auto en trailer.

In ieder geval bedankt.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:38

loutjuh schreef:
ik begrijp je ikke, het gaat mij ook niet om de kosten van de aanschaf. Maar puur wat een goede keus zou zijn. Ik heb me zelf nog niet verdiept in een vrachtwagentje voor een B rijbewijs maar hoor nu al dat dit qua rij comfort geen goede oplossing is. Ik hoef de aanschaf niet zelf te betalen, en een auto om de trailer te trekken is er ook (niet van mij zelf). En mocht ik een E of een groot rijbewijs willen halen, dan zal ik toch echt eerst moeten sparen. Daarom mijn vraag ook. Het gaat niet om de kosten, maar om de degelijkheid en de veiligheid qua rijgedrag van een vrachtwagentje of een auto en trailer.

In ieder geval bedankt.

Nou ja, het was niet direkt op jou persoonlijk bedoeld.
Vrachtwagentjes op B-rijbewijs zijn wel goed, indien je de juiste versie koopt en daar hangen prijskaartjes aan van rond de 60.000 euro nieuw of 40.000 euro tweedehands. Indien je er geen probleem mee hebt om dergelijke bedragen voor zo'n auto neer te tellen, dan zijn het verder geen verkeerde auto's.
De enig juiste keuze die je kunt maken, indien je een auto-trailer combi wilt, is de grootste, zwaarste auto met de dikste motor die je je kunt permiteren en daar een zo zwaar mogelijke trailer achter, die nog wel binnen je mogelijkheden past (juiste rijbewijs en zo).

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:39

Citaat:
Vrachtwagentjes op B-rijbewijs zijn wel goed, indien je de juiste versie koopt en daar hangen prijskaartjes aan van rond de 60.000 euro nieuw of 40.000 euro tweedehands.


wat is de juiste versie volgens jou?

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:01

marloezzke schreef:
Citaat:
Vrachtwagentjes op B-rijbewijs zijn wel goed, indien je de juiste versie koopt en daar hangen prijskaartjes aan van rond de 60.000 euro nieuw of 40.000 euro tweedehands.


wat is de juiste versie volgens jou?

Die wagentjes zoal Anemone en Nuyts die o.a. leveren. Er zijn ook nog anderen die het doen, maar de prijzen liggen allemaal op datzelfde niveau. Even een voorbeeld:
Afbeelding
Als je op www.trucks.nl zoekt op trucks en veetransport, dan vindt je onder andere bovenstaande wagen (foto komt daar ook vandaan)

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:05

Nou heerlijk als je niet hoeft te denken aan het geld!
toch is het wel een argument om over na te denken. Een vrachtauto is wel weer een (extra) auto, met misschien geen belasting als het een oude is, maar wel het onderhoud, de APK, de verzekering... als hij een paar week stilstaat moet je om de accu denken, enz. enz. enz.
Dus ik denk persoonlijk dat een vrachtautootje heel handig is als je hem heel vaak gebruikt, niet 1 x per week ofzo.

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:05

Een klein anemone vrachtwagentje... zilver... ben er echt verliefd op! Bloos als ik later groot ben... Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:07

wel een mooie gejatte foto btw hierboven.

dat is namelijk een vrachtwagen van nuyts Haha!
en die foto is gemaakt bij mijn vader bij het bedrijf.

nuyts vrachtwagentjes van ongeveer 20.000

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:02

marloezzke schreef:
wel een mooie gejatte foto btw hierboven.

dat is namelijk een vrachtwagen van nuyts Haha!
en die foto is gemaakt bij mijn vader bij het bedrijf.

nuyts vrachtwagentjes van ongeveer 20.000

Oh, jij dacht dat dat toeval was? Niet geheel, om niet te zeggen geheel niet, dat ik juist die foto nam. Enne, niks gejat maar gewoon MET bronvermelding, dusse...........

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:28

marloezzke schreef:
nuyts vrachtwagentjes van ongeveer 20.000


20.000 euro?
Volgens mij heb ik ook een keer geinformeerd naar deze wagentjes maar ik kreeg toch bedragen te horen als 35.000 tot 40.000 en dat was dan nog ex. btw.

Ik heb zelf ook lang gezocht naar een b-rijbewijs wagentje. Ik wilde dan ook absoluut een zijlader ongeveer zoals bovenstaande foto.
Helaas lagen de prijzen dusdanig hoog dat dit absoluut niet binnen mijn budget pastte. Bij anemone hadden ze er 1 van 1990 waarvoor je nog meer dan 20.000 euro mocht neerleggen. En dat voor een wagen van 15 jaar oud.
Op marktplaats en dergelijke zie je ook genoeg maar ik heb er geeneen gezien die niet bijna van ellende uit elkaar viel. Naar een aantal wagens ben ik toch gaan kijken maar dat viel dan zo tegen als je er was dat ik bijna niet kon geloven dat er echt paarden op hadden gestaan.
Ga je voor een b-rijbewijs vrachtwagentje, dan moet je of een grote zak geld meenemen (denk aan minimaal 20.000/30.000 euro) of je moet handig genoeg zijn om zelf veel te sleutelen aan de wagen.

Uiteindelijk heb ik besloten om toch maar een trailer te kopen. Met het budget wat ik voor een vrachtwagentje had uitgetrokken kon ik met gemak een nieuwe trailer kopen. De trekauto was al aanwezig.
Een vrachtwagentje lijkt mij op zich nog steeds fijner maar dan heb ik het wel over de wagentjes van 40.000 tot 60.000 euro, en niet over de roestbakken die je vaak op marktplaats ziet.
En aangezien deze mooie wagentjes niet binnen mijn budget liggen houd ik het nu maar bij een trailer.

Ik heb overigens zelf wel een tijdje een nissan vrachtwagentje gehad. Een omgebouwd meubelbakje zeg maar.
Was best een fijn ding alleen ik kon er niet zo lekker in rijden omdat ik gewoon te klein ben. Ik kon erg moeilijk bij de voorste versnellingen Haha! dus de twee en de vier enzo ging prima, maar de drie was toch echt even bijna van mijn stoel afkomen.
Ook hadden we op dat moment wat problemen met de parkeervergunning (wagen was 30 cm te hoog of zo) dus daarom heb ik dit wagentje toen maar weggedaan.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:56

beantsje schreef:
Nou heerlijk als je niet hoeft te denken aan het geld!

bij wijze van Nagelbijten / Gniffelen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:56

Citaat:
Oh, jij dacht dat dat toeval was? Niet geheel, om niet te zeggen geheel niet, dat ik juist die foto nam. Enne, niks gejat maar gewoon MET bronvermelding, dusse...........


sorry:D