Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 17:48

Ik ben erg benieuwd wat jullie keuze zou zijn tussen een auto + trailer of een vrachtwagentje.
Ik zelf ben een beetje aan het orienteren wat er allemaal te koop is. Ik heb zelf geen E rijbewijs en wil deze in de toekomst nog wel een keer halen alleen voorlopig nog even niet.
Het bedrijf dat mij sponsort brengt mij als ik wedstrijden verder weg plan daarheen. Wij beschikken zelf niet over een auto die een trailer mag trekken. Momenteel hebben wij ook nog geen trailer, dus lenen wij die van iemand. Dit is altijd een hoop geregel, en het voelt toch niet altijd even prettig om met de trailer van een ander op pad te gaan.

Ik ben erg benieuwd waar jullie voorkeur naar uit zou gaan in mijn geval. Een trailer aanschaffen, waarbij ik alsnog gebracht kan worden naar de wedstrijden door hun (moet wel goed gepland worden, en dit kan ook niet ieder weekend bijwijze van...) of een klein vrachtwagentje waar ik mijn paard in kan vervoeren en hier ook zelf mee mag rijden met het B rijbewijs. (dan hebben we het wel over een algemeen wat ouder wagentje omdat je hierover geen wegenbelasting betaald, en qua verzekering ook heel laag in de premie zit).

Over de verantwoording van een ouder vrachtwagentje hoef je je geen zorgen te maken, want ik ga niet onverantwoord met een vrachtwagentje op pad wat niet deugt.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:54

Vrachtwagen, maar dan wel het échte werk, dus een wagen op groot rijbewijs. Ik heb alle denkbare kombi's gereden, van klein autootje+trailer (ken net) tot 12 ton al dan niet met trailer erbij en ik ga voor vrachtwagen. Iemand toevallig een 10-tonner met minimaal 220pk te koop? Haha!
Oh, wat je ook kiest, kies ALTIJD de zwaarste motor die leverbaar is, ongeacht de prijs.

chicolover

Berichten: 1253
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:55

vrachtwagen!! Sigaar

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:08

Ik volg dit topic ook even. Ik zit er namelijk ook over na te denken om eventueel een vrachtwagentje aan te schaffen ipv een trailer.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:10

vrachtwagentje, een voordel is ook dat al je paardenspul in de wagen kan en hoef je dus niet iedere x je auto schoon te maken. Haha!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 23:39

ikke schreef:
Vrachtwagen, maar dan wel het échte werk, dus een wagen op groot rijbewijs. Ik heb alle denkbare kombi's gereden, van klein autootje+trailer (ken net) tot 12 ton al dan niet met trailer erbij en ik ga voor vrachtwagen. Iemand toevallig een 10-tonner met minimaal 220pk te koop? Haha!
Oh, wat je ook kiest, kies ALTIJD de zwaarste motor die leverbaar is, ongeacht de prijs.


als je mijn topic goed doorleest zie je dat ik niet eens beschik over een E rijbewijs, hoe kan ik dan ooit een wagen op een groot rijbewijs besturen!!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 00:02

trailer heb er lang over nagedacht maar het nadeel van een vrachtwagentje is dat je er veel onderhoudskosten aan hebt. ik heb zelf al een auto die veel mag trekken dus mijn keus is gewoon een trailer geworden. heb je ook welonder houd aan maar geen dure kosten als apk, motoronderhoud enz. nadel wel dat je niet altijd alles bij hebt. maar anders trailer met zadelkamer. en ik heb zelf erg grote kofferbakwaar alles in gaat passen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:54

mijn voorkeur gaat uit naar een klein 2 paardsvrachtwagentje.
degene waar ik over mag gaan beschikken is een heel stuk lichter dan de meeste waardoor je zelf met alleen B rijbewijs 2 paarden mag vervoeren, wat bij de meeste niet officieel mag!

het fijne van een vrachtwagentje vind ik dat je paard over het algemeen stabieller staat. het rijdt fijner en je kunt standaard spullen er in laten liggen.

ik krijg zelf deze:http://www.nuyts.nl/
mijn vader bouwt deze erg fijne wagentjes.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:29

ik zou ook het liefst een vrachtwagentje hebben. Ik zit met hetzelfde 'probleem' geen E-rijbewijs, en geen goede trekauto, qua aanschaf is dat denk ik net zo duur (zo niet duurder) dan een vrachtwagentje op diesel die je in de oldtimerverzekering kan doen. Alleen het onderhoud van zo'n ouder wagentje gaat natuurlijk wel wat kosten, ook deze moet elk jaar gekeurd worden volgens mij.
het lijkt mij wel het prettigst rijden en parkeren.
ik blijf ook even meelezen.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:31

mooie wagentjes marloezzke! mag ik vragen wat die ongeveer kosten? (met dubbele cabine?)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:34

Als het zoals je zegt over en ouder vrachtwagentje gaan, dan zou ik toch voor een trailer kiezen met als het kan een zadelkamer.
Ik heb nu ook een zadelkamer en dat is heerlijk. Zo kan ik niks vergeten en ligt alles er ruim op tijd in.

De nieuwe vrachtwagentjes, die lekker laag zijn, dat zijn wel prettige wagens.
Die oudere ("betaalbare") vertrouw ik voor geen meter....

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:03

@ marloezzke: Ik zat gister toevallig ook al op www.nuyts.nl te kijken, omdat ik die site hoorde van iemand.
Ik vroeg me af: heb jij een vrachtwagentje op basis van een Opel, of Mercedes?
En zou jij mij willen vertellen wat jij hiervoor betaalt hebt? (evt. per pb)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:17

de mijne is nog in de maak, ik krijg de mercedes, vond de zadelkast aan de zijkant makkelijk.
ik eh betaal er niets voor omdat mijn vader ze maakt, dus m............

ik weet eerlijk gezegd de prijzen niet te vertellen, het beste kun je daar voor even contact op nemen met arther nuyts, tel zie site.

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:22

auto en trailer.
wij hebben beide gehad en ook verschillende vrachtwagens maar nu hebben we een auto en 2 paards trailer en dat bevalt prima.
beter dan vrachtwagen.
moet ik wel bij zeggen dat we nu ook wel een erg fijne trailer hebben voor de paarden.
met vrachtwagen zit je altijd met onkosten.
echt altijd zeker met een ouder wagentje.
maar ja dan moet je wel e gaan halen.

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:28

Zelf zat ik ook te twijfelen over een vrachtwagentje of een trailer, maar ik ben eruit! Voor mij is een vrachtwagentje gewoon niet rendabel. Verder wil het oog ook wel wat, dus mij zul je niet snel zien met een oldtimer!

Een trailer is is voor mij gewoon ideaal. Heb mijn E-rijbewijs als het goed is over een kleine 3weken dus dan kan ik aan de gang! (ook later handig als je met de caravan rijd;))Heb ook maar één paard, dus een twee-paardstrailer met zadelkamertje voldoet ruim aan de eisen!

In elk geval, succes met het vinden van iets wat het beste bij je past!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:21

loutjuh schreef:
ikke schreef:
Vrachtwagen, maar dan wel het échte werk, dus een wagen op groot rijbewijs. Ik heb alle denkbare kombi's gereden, van klein autootje+trailer (ken net) tot 12 ton al dan niet met trailer erbij en ik ga voor vrachtwagen. Iemand toevallig een 10-tonner met minimaal 220pk te koop? Haha!
Oh, wat je ook kiest, kies ALTIJD de zwaarste motor die leverbaar is, ongeacht de prijs.


als je mijn topic goed doorleest zie je dat ik niet eens beschik over een E rijbewijs, hoe kan ik dan ooit een wagen op een groot rijbewijs besturen!!

Je vraagt wat jullie (ikke dus o.a.) zouden doen, niet wat binnen jouw mogelijkheden past. Ik heb mijn C-rijbewijs ook niet kado gekregen bij 10 pakjes boter hoor............

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:28


SprinT_

Berichten: 660
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: in myn dorpjéé

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:31

vrachtwagen

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:31

vrachtwagentje, want als je paarden freak bent kunnen er altijd nog paarden bij komen, en is het dus makkelijker om een vrachtwagentje te hebben Haha!

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:43

trailer, absoluut een trailer, vooral als je dus kiezen moet tussen een klein licht vrachtwagentje.
ik heb een vorig jaar voor het zelfde dilemma gestaan en ben bij verschillende kleine 2 - 3 paards vrachtwagentjes wezen kijken, en er in gereden. ik vind ze levensgevaarlijk , het ligt erg onstabiel op de weg, als je per ongeluk in de berm komt met je wiel weet je niet wat je meemaakt, en als je paard niet echt stilstaat wil je ook niet echt weten hoe verschrikkelijk het is, ik vond het ENG rijden en ik ben echt niet zo`n piepert.
Geef mij maar liever een sterke auto (jeep) en een goede 2 paards trailer daar rij ik veiliger en lekkerder mee dan een klein vrachtwagentje.

let wel als je natuurlijk groot rijbewijs hebt en dus de zwaardere vrachtwagens kunt en mag rijden is dat natuurlijk het fijnste want die rijden natuurlijk wel stabiel en fijn, maar we praten hier echt over die kleine 2 paards wagens.

ufetty

Berichten: 31
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:59

ligt eraan hoeveel paarden je moet vervoeren. Als je maar een paard heb zou ik gewoon een trailer nemen. veewagen moet je ook maandelijks je wegenbelasting betalen.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:02

Auto met trailer is de voorkeur. Wij hebben een aantal jaren een vrachtwagen b-rijbewijs gehad en ernaast een klein autootje. Probleem met vrachtwagen is dat je die niet overal mag parkeren, dit wordt aangegeven in de apv van je gemeente je wordt door de politie gezien als vrachtwagen.
Kan de wagen op het terrein van je stalling staan heb je dit probleem uiteraard niet.
Een vrachtwagen wordt aantrekkelijker als je er minimaal 1 tot 2 x per week mee op pad gaat.
Wij zaten als lange mensen vaker in ons kleine autootje als in de vrachtwagen.
Wij hebben de jaarlijkse kosten van de vrachtwagen en de kosten van ons kleine autootje bij elkaar opgeteld en kwamen tot de konklusie dat we voor dat geld in een goede, grote auto konden rijden waar een trailer achter kan (Pim is in het bezit van zijn e-rijbewijs). Wij hebben gekozen voor een bus met dubbele kabine (6 zitplaatsen) , de laadruimte voor de paardenspullen is afgesloten van de kabine, en hebben een 1 1/2 paards trailer zonder zadelkamer.
Ook ons paard is nu veel makkelijker in en uit te laden, een vrachtwagen heeft meestal een vrij hoge instap.
Wij hebben heel veel plezier gehad van ons vrachtwagentje, maar gaan met de bus met trailer veel relaxter op pad.
Als je wilt kan ik eventueel een pm sturen met de kosten die wij hadden aan de vrachtwagen.

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:07

Ik zou kiezen voor een trailer.
een vrachtwagentje is alleenmaar extra kosten met verzekering en alles.

trailer koppel je achter je auto en klaar en dat kan ook toe met B rijbewijs
heb je ook weinig onderhoud aan.

mijn instructrice had ook juist dr vrachtwagentje weggedaan omdat een trailer veel practischer is en veel minder onderhoud etc.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:03

ikke schreef:
Je vraagt wat jullie (ikke dus o.a.) zouden doen, niet wat binnen jouw mogelijkheden past. Ik heb mijn C-rijbewijs ook niet kado gekregen bij 10 pakjes boter hoor............


Ik wil verder niet discuseren ofzo, maar voor mij is het niet haalbaar om mijn E-rijbewijs nu te halen, laat staan C. En ik vraag niet wil jullie zoudoen doen. Maar wat jullie zouden doen als jullie in MIJN situatie staan. (dus wel ik vraag wel wat jij schrijft: wat binnen mijn mogelijkheden past) Als ik geld genoeg had, dan zou ik ook wel mijn E willen halen, maar dit zit er nu gewoon niet...vandaar dat ik wil kiezen tussen een vrachtwagentje met B (wat ik waarschijnlijk niet doe, als ik dit zo lees). Of een trailer, maar waar ik niet zelf mee op concour kan.

ufetty

Berichten: 31
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Wat zou jullie keuze zijn?? trailer/vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:41

maar als je geld heb voor een veewagen kan je toch ook je e rijbewijs en trailer halen. dit is niet banketstaaf bedoeld maar veewagens zijn toch best prijzig vind ik