Raad bij Koop hulp gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:14

ik ben het ook met de mensen hier boven eens, 2500,- is echt teveel paard, daar kun je ook gewoon een gezond paardje voor krijgen die ook wel al wat gelopen heeft,

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:17

meestal word een paard dat artrose heeft weggeven.
omdat dit alleen maar erger word,en niet minder(het kan alleen afgeremd worden) op den duur heeft het paard er zo danig last van,dat het aleen als weide maatje gebruikt kan worden

volbloed6

Berichten: 151
Geregistreerd: 17-08-06

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 22:27

Snackie schreef:
meestal word een paard dat artrose heeft weggeven.
omdat dit alleen maar erger word,en niet minder(het kan alleen afgeremd worden) op den duur heeft het paard er zo danig last van,dat het aleen als weide maatje gebruikt kan worden



Daarom, dus we gana opzoek naar een ander paard. Ik heb zowieso niks meer van ze gehoord. Ze zijn er waarschijnlijk van overtuigd dat ze hem elders kwijt kunnen..

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:43

Volgens mij heb ik het paardje op marktplaats zien staan, is het een inferno? Ik zocht op inferno en kwam toevallig een diertje tegen wat wel erg overeen komt met wat jij beschrijft! Ja

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:43

niet doen

voor 2500 euro kun je een heel leuk recreatiepaard kopen zonder gebreken.

ik heb zelf een paard met artrose gehad en die heb ik weggegeven. snap niet dat mensen er zoveel voor durven vragen.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:39

Je koopt óf een gezond paard(keuring!) of gaat dit paard in bruikleen nemen met goede afspraken op schrift met de eigenaar, ondertekend door jullie beiden. Een paard met artrose in de nek.......dat vraagt om veel ellende, verdriet en DAkosten.
Succes met je besluit!

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Raad bij Koop hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:54

Ik vind dat iedereen hier wel erg hard van stapel loopt.

Halsarthrose is niet bewezen erfelijk, dus de merrie heeft zo wie zo nog waarde als fokmerrie. En dan zou dat meer zijn dan 2500 euro. Dus rijst een beetje de vraag of de huidige eigenaar wellicht al niet geprobeerd zou hebben haar drachtig te krijgen (ook gezien het feit dat ze toevalling ná het eind van het dekzeizoen te koop is aangeboden..).

Als recreatiepaard heeft ze wellicht waarde maar ook eventueel als leerpaard, dus voor een ruiter die b.v. het B-L-M niveau onder de knie wil krijgen, dan is die 2500 een reëel bedrag.

Als enkel recreatiepaard is 2500 euro te veel, dan kom je voor een braaf paard eerder op rond de 1500 euro uit. Maar goed, het is wat de gek ervoor geeft, en vragen staat vrij.

In het algemeen zal halsarthrose wél verergeren, en zal het paard dus erger gaan headshaken en zelfs misschien gaan kreupelen. Niemand kan je zeggen of dat over 1 of over 10 jaar is....