Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:58

Ok, ik ben dus opzoek naar een paard (ruin) voor de dressuur sport.
Het liefst zo jong mogelijk met wedstrijd ervaring geklasseerd in de L1.
Wel met potentie tot meer... lijkt me logies Knipoog

Nou ben ik al een tijdje aan het rond kijken, toch wil het me niet lukken om erachter te komen welke prijs voor zo n paard nou redelijk is.
Tuurlijk zullen de voor ouders ermee te maken hebben maar mij zegt dat weinig, ik wil gewoon een redelijk dressuur paard (wel een mooie Knipoog ) waar de Z dressuur waarschijnlijk mee te halen is.
Wat denken jullie?
Welke prijs is redelijk?

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:20

Wat heb je voor budget? Dat lijkt mij het handigst om van daar uit te gaan zoeken. Je kan wel een superpaard gezien hebben wat aan je wensen/eisen voldoet, maar meestal hangt daar een aardig prijskaartje aan. En wat je zelf ook al aangeeft: afstamming speelt ook een rol. Op het moment zijn 007's geloof ik helemaal hot, dus verkopers/fokkers maken daar handig gebruik van en schroeven vaak de prijs wat omhoog.
Ik zou dus eerst maar eens een lijstje maken van je wensen/eisen en dan gaan kijken.
Maar ik denk dat je gemiddeld voor een goed dress. paard, jong en L niveau vanaf 5500 euro moet rekenen.

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:13

dat vind ik wel heel erg veel geld, je kan ook een paard kopen die een wat minder goede afstamming heeft, daarom hoeft hij niet minder te zien !
ik vind een redelijke prijs 4000,-

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:18

Voor 4000 euro is er hendig een jong L geklasseerd paard te vinden, wil je een 'betere' die 'mee kan' in de Z dan begint het minstens bij 6000 denk ik?

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:39

Lenn schreef:
Voor 4000 euro is er hendig een jong L geklasseerd paard te vinden, wil je een 'betere' die 'mee kan' in de Z dan begint het minstens bij 6000 denk ik?


Als je er een vindt voor 8000 mag je al in je handen klappen hoor ! Want er staat een hoop zooi te koop, ai ai!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Paard +/- 6 jaar L1/L2 dressuur welke prijs is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:47

Lenn schreef:
Voor 4000 euro is er hendig een jong L geklasseerd paard te vinden, wil je een 'betere' die 'mee kan' in de Z dan begint het minstens bij 6000 denk ik?

Ja Alhoewel er niet veel zijn voor 4000.
Ik zat laatst ook paarden te kijken en man.. wat een prijzen voor een beetje paard. Scheve mond