BM stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:09

Charos schreef:
ShannaY, doe alsjeblieft niet zo kinderachtig. Ik heb hier gereageerd omdat ik ook paarden bij BM heb gekocht en er een tijd heb geholpen. Als mensen een stal afkraken zonder er eerst geweest te zijn, alleen maar omdat ze hebben GEHOORD dat...

Er worden bij BM zo ontzettend veel paarden gekocht dat er best een aantal tussen zullen zitten met gebreken, maar er zijn er ook genoeg tevreden klanten.


En wat wil je precies bereiken met dat vervelende gedram, gespuw en geklauw in de BM topics? Ieder die een opmerking maakt die niet in het voor deel van BM is, word afgekat en tegengesproken. Respecteer asjeblieft elkaars ervaringen.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:10

Bobta schreef:
De BM stables zijn zelfs besproken bij Tros Radar, dat is ook allemaal een misverstand?


De mensen die Kadoo kochten (paard in kwestie) hadden maar weinig ervaring met paarden. Verder zijn er heel wat leugens door hun verteld; het paard zou gevaarlijk zijn, etc etc. Hier is niks van waar.
Ze zouden haar ook hebben laten inslapen; ook niks van waar. Paard leeft nog en het gaat goed met haar.

Misverstand zou ik het niet noemen. Het zijn onwaarheden over BM en het paard in kwestie.

Ik begrijp overgens nog steeds niet waarom je een bedrijf waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt de grond in boort. Ik heb daar mijn paard vandaan, is netjes gekeurd door de lokale DA en raad eens wie mijn DA is!!!?? Dezelfde! Knipoog Het is een DA die niet zijn naam zomaar te grabbel zou gooien.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:18

TROS Radar is aangeklaagd door BM stables wegens laster Cool
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-10-06 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:18

Bobta schreef:
Citaat:
Er worden bij BM zo ontzettend veel paarden gekocht dat er best een aantal tussen zullen zitten met gebreken, maar er zijn er ook genoeg tevreden klanten.


Hier ben ik het ook zeker wel mee eens, maar ik heb wel het vemoeden dat er daar soms paarden worden verkocht waar van bewust verzwegen word dat ze wat hebben.
Als een paard kreupel loopt dan zou je dat toch horen te zien en niet door de telefoon moeten zeggen dat het paard helemaal gezond is.


Bewust verzwijgen is natuurlijk nooit goed, maar voorzover ik weet zet Melanie de gebreken van een paard er tegenwoordig bij op de site (dat is niet altijd zo geweest).

Mals jij je paard laat keuren en je paard heeft een verborgen gebrek (waarvan het aannemelijk is dat de verkoper er vanaf wist) dan mag je hem binnen 6 maanden terug sturen en je geld terug eisen.
Dan kan de verkoper hoog en laag springen maar dat zijn ze verplicht, zelf als ze in een verkoopcontract hebben staan dat paarden wel geruild maar niet terug gebracht mogen worden.

Vandaar dat het heeel verstandig is om je paard te laten keuren. Een koper heeft nl. ook onderzoeksplicht.

@ShannaY, iemands ervaringen respecteer ik zeker wel, maar iemand die er nog nooit geweest is en die dan een stal in kwaad daglicht zet vind ik gewoon niet eerlijk. Niets is rotter dan een paard wat tegenvalt in werkelijkheid of bij thuiskomst iets mankeert en ik zou dan ook de neiging hebben om de verkoper flink af te kraken maar soms moet je ook weleens naar jezelf kijken en toegeven dat je een paard té snel hebt gekocht of over 1 nacht ijs bent gegaan.

Bij particulieren wordt er ook een hoop gelogen of verzwegen, maar daar hoor je nooit wat over omdat het 1 persoon is. En die zaken meestal via een rechtszaak worden afgehandeld.

Naar mijn idee dram, kat of spuw ik niet hoor, komt misschien zo over via de computer. Ik spring in de verdediging voor BM stables omdat ik ze persoonlijk ken en het niet eerlijk vindt dat ze af worden gekraakt door mensen die er nooit zijn geweest.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:19

Arabesk schreef:
TROS Radar is aangeklaagd wegens laster Cool


Het was ook niks anders dan laster. Er staat een rectificatie op de website (soort van). Ze hebben hem wel goed weg weten te moffelen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:21

Jammer want de naam van een bedrijf is snel zwart gemaakt, maar omgekeerd duurt wat langer.. Boos!
Die rectificatie zullen nog maar weinig mensen lezen helaas.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:25

Schimmelig schreef:
Arabesk schreef:
TROS Radar is aangeklaagd wegens laster Cool


Het was ook niks anders dan laster. Er staat een rectificatie op de website (soort van). Ze hebben hem wel goed weg weten te moffelen.


Heb je een link van de rectificatie?

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:26

Om het gemekker maar even te onderbreken, ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt met je nieuwe paardje Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:30

Ylana schreef:
Heb je een link van de rectificatie?


Op de site van Radar moet je zoeken naar de uitzending van 29 mei. Daar staat hij tussen de correspondentie.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-10-06 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:31

*gaat zoeken*

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:35

Jeetje! nou, k hoop iig dat je veel plezier met je paardje hebt!
zelf geen ervaring met de stal, hoor verschillende verhalen en meningen, ik weet niet wat ik ervan moet denken... Verward

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:01

Hier dan even een reactie van een tevreden klant Pling

Een jaartje geleden, op 6 oktober heb ik ook bij BM stables mijn paard gekocht. Ik heb toen een goede kennis, die zijn hele leven lang al in de paardensport zit, meegenomen. Toch voor de zekerheid.. Sommige paardjes worden daar erg goedkoop aangeprijsd, en dan ga je toch wel bij jezelf denken; Klop dit allemaal wel... (?)

Mijn paard is een prima paard, alleen erg moelijk in de omgang. Er zit een heel speciale gebruiksaanwijzing bij. Dit heeft de eigenaresse van BM toen des tijds ook eerlijk verteld. Ze heeft bij mij ook niet gelogen over zijn karakter, alles klopte over wat zij mij toen verteld heeft over hem.

En toch hoor ik nog veel negatieve reacties over BM stables. Ik geloof heus wel dat er ook paardjes rondlopen, die niet 100% zijn.
Maarja, hier dan toch even een positieve reactie over BM Knipoog

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:50

Bobta schreef:
pfoe... als ik met Google op BM stables zoek dan komen er een heleboel verschrikkelijke berichten....
Dat is toch niet voor niets?


Nee, dat heb je aan bokt te danken...... die laten de stal keer op keer weer door het slijk halen en bannen doodleuk de eigenares zodat die zich niet kan verdedigen. Erg flink!

Toen laatst een andere stal het hier te verduren kreeg en de eigenaar zich notabene niet zelf "wilde" verdedigen werd dat op slot gedaan: viewtopic.php?f=1&t=659153&hilit=

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:11

@ slimmerik niet heel de wereld zit op bokt, en niet heel de wereld weet van bokt af en deze topics over de stal.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:21

slimmerik schreef:
Nee, dat heb je aan bokt te danken...... die laten de stal keer op keer weer door het slijk halen en bannen doodleuk de eigenares zodat die zich niet kan verdedigen. Erg flink!



Dat heeft de eigenares helaas toch écht aan zichzelf te danken.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:39

Schimmelig schreef:
Bobta schreef:
De BM stables zijn zelfs besproken bij Tros Radar, dat is ook allemaal een misverstand?


De mensen die Kadoo kochten (paard in kwestie) hadden maar weinig ervaring met paarden. Verder zijn er heel wat leugens door hun verteld; het paard zou gevaarlijk zijn, etc etc. Hier is niks van waar.
Ze zouden haar ook hebben laten inslapen; ook niks van waar. Paard leeft nog en het gaat goed met haar.

Misverstand zou ik het niet noemen. Het zijn onwaarheden over BM en het paard in kwestie.

Ik begrijp overgens nog steeds niet waarom je een bedrijf waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt de grond in boort. Ik heb daar mijn paard vandaan, is netjes gekeurd door de lokale DA en raad eens wie mijn DA is!!!?? Dezelfde! Knipoog Het is een DA die niet zijn naam zomaar te grabbel zou gooien.



Vreemd dat toch het merendeel van de verhalen overeen komen met elkaar Knipoog

Slimmerik: Dan zou ik al die post maar eens lezen wat de eigenaar allemaal geschreven heeft oordeel dan opnieuw Knipoog

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:44

ik zal de discussie bm met rust laten.... iedereen weet hoe het daar aan toe gaat/ging ??? Knipoog

wel wil ik je heel veel plezier wensen met je paardje... heb je al eens gekeken op www.dravers.nl ??? dat is een hele leuke site met een nog leuker forum speciaal voor draver eigenaren !!!
al je vragen enz over dit ras kan je daar kwijt en voor een leuke gezellige tijd zijn ze daar ook te vinden Haha!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:48

MISTRAL94 schreef:
Schimmelig schreef:

De mensen die Kadoo kochten (paard in kwestie) hadden maar weinig ervaring met paarden. Verder zijn er heel wat leugens door hun verteld; het paard zou gevaarlijk zijn, etc etc. Hier is niks van waar.
Ze zouden haar ook hebben laten inslapen; ook niks van waar. Paard leeft nog en het gaat goed met haar.

Misverstand zou ik het niet noemen. Het zijn onwaarheden over BM en het paard in kwestie.

Ik begrijp overgens nog steeds niet waarom je een bedrijf waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt de grond in boort. Ik heb daar mijn paard vandaan, is netjes gekeurd door de lokale DA en raad eens wie mijn DA is!!!?? Dezelfde! Knipoog Het is een DA die niet zijn naam zomaar te grabbel zou gooien.



Vreemd dat toch het merendeel van de verhalen overeen komen met elkaar Knipoog



Elke nitwit die graag een goedkoop paardje wil aanschaffen komt daar aan.
Voor een duppie zit je niet op de eerste rij (leg ze dat maar eens uit) Rolleyes

Mijn paardje ben ik heel blij mee. Hij komt ook bij BM vandaan. Echt een paard met een gouden karakter.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:49

melaniepk schreef:
ik zal de discussie bm met rust laten.... iedereen weet hoe het daar aan toe gaat/ging ??? Knipoog



Wat suggestieve opmerking. Geen onderbouwing, niks.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:56

Schimmelig schreef:
De mensen die Kadoo kochten (paard in kwestie) hadden maar weinig ervaring met paarden. Verder zijn er heel wat leugens door hun verteld; het paard zou gevaarlijk zijn, etc etc. Hier is niks van waar.
Ze zouden haar ook hebben laten inslapen; ook niks van waar. Paard leeft nog en het gaat goed met haar.

Misverstand zou ik het niet noemen. Het zijn onwaarheden over BM en het paard in kwestie.

Ik begrijp overgens nog steeds niet waarom je een bedrijf waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt de grond in boort. Ik heb daar mijn paard vandaan, is netjes gekeurd door de lokale DA en raad eens wie mijn DA is!!!?? Dezelfde! Knipoog Het is een DA die niet zijn naam zomaar te grabbel zou gooien.



Vreemd dat toch het merendeel van de verhalen overeen komen met elkaar Knipoog

[/quote]

Elke nitwit die graag een goedkoop paardje wil aanschaffen komt daar aan.
Voor een duppie zit je niet op de eerste rij (leg ze dat maar eens uit) Rolleyes

Mijn paardje ben ik heel blij mee. Hij komt ook bij BM vandaan. Echt een paard met een gouden karakter.
[/quote]


Sorry dit vind ik erg kort door de bocht Knipoog
Wij wilden een leuk paardje hebben die geschikt was voor buitenritjes, dus puur recreatief. Wij hadden dus geen verwachtingen dat het een sportpaard moest zijn dat snapt mijn neus ook wel, dat je voor dat geld geen sportpaard kunt verwachten. Maar zelfs voor 1500 euro verwacht ik wel een gezond paard waar niet een heel verhaal omheen gelogen is Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:59

MISTRAL94 schreef:
Sorry dit vind ik erg kort door de bocht Knipoog
Wij wilden een leuk paardje hebben die geschikt was voor buitenritjes, dus puur recreatief. Wij hadden dus geen verwachtingen dat het een sportpaard moest zijn dat snapt mijn neus ook wel, dat je voor dat geld geen sportpaard kunt verwachten. Maar zelfs voor 1500 euro verwacht ik wel een gezond paard waar niet een heel verhaal omheen gelogen is Knipoog



Als je achteraf niet tevreden bent, omdat er dingen 'niet zouden kloppen', of wat dan ook. Daar heb je dan die 6 maanden garantie. Waarom heb je daar dan geen gebruik van gemaakt?

Mag ook per PB hoor Lachen

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:04

inruil garantie ja.

Geld terug daar doet BM stables niet aan.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:06

Chocotof schreef:
inruil garantie ja.

Geld terug daar doet BM stables niet aan.


Dat doet geen enkele handelsstal en wel meer bedrijven niet.
Daar houd je toch rekening mee, voordat je ergens een aankoop doet?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-10-06 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:07

Toch niet wéér.... Doei, doei

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:08

Stemmingsmakerij. Houdt het dan nooit op Scheve mond