BM stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maartje_h

Berichten: 8070
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:44

waren hunniet ook eenkeer bij radar of zo soort programma met hun stal?

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:48

@Superojan, dan heb je de rest van het verhaal niet gevolgd zeker, is door de kopende partij een heleboel gelogen het paard waar het daar vooral om ging blijkt nog te leven en op een manege te lopen nu.

@SDkuiper, waarom hebben jullie het paard niet laten keuren, je hebt nl. als koper onderzoeksplicht mocht er straks iets aan je paard mankeren.

Ik heb bij Bm stage gelopen en een tijdje gereden en er zelf 3 paarden vandaan gehad. 1 werd er op de klinische keuring afgekeurd (liep niet zuiver op de harde volte) maar heb ik toch gekocht en thuis heeft het beestje nooit meer wat mankeerd.

Als je opzoek bent naar een leuke recreatiepaard in een betaalbare prijsklasse ben je daar zeker aan het goeie adres, maar ik vind dat je wel zelf goed moet opletten wát je koopt.

Anoniem

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:28

Moderatoropmerking:
Laat SVP dit topic geen herhaling worden van de eerdere topics die al tot in uitentreure zijn besproken, maar gewoon een topic over het kopen of verkopen van een paard bij BM-stables.

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:45

Waarom Maya?

Waarom moet dit weer besproken worden terwijl Melanie zelf niet mag reageren of meelezen van jullie?

Dit is echt een vorm van smaad en laster.

Dan zo'n reactie van Cassidy, die nog nooit is geweest bij ons op stal, het is toch gewoon te gek voor woorden?

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:53

ik had er een pony (indirect) leek eerst een super leuk beest maar werd steeds pittiger met rijden en zelf zo erg dat ik er niet meer mee kon rijden en haar heb moeten verkopen
of er iets gebeurt is met deze pony weet ik niet en ga ik ook niet zeggen maar wel een raar geval Boos!
veel plezier met je nieuwe paard ik heb hem ook op de site zien staan leuk paardje!

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:10

madacha schreef:
Dan zo'n reactie van Cassidy, die nog nooit is geweest bij ons op stal, het is toch gewoon te gek voor woorden?


Vind ik niet. Na de verhalen en ervaringen van anderen die daar wél een paard gekocht hebben, zou ik dat ook zeer zeker doen. Voor mezelf, zeker zijn.

Goof

Berichten: 28860
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:25

En zo stikt de wereld dus van de vooroordelen. Waarom zou je reageren alleen al na het horen van verhalen van derden zonder dat je weet waarover het gaat en met wie je van doen hebt??
Gooi die vooroordelen aan de kant, ga kijken en trek je eigen conclusie!

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:55

Ik heb inderdaad ook alleen maar slechte verhalen over de BM-stables gehoord.
Je moet je gewoon goed bedenken dat als een paard bij een handelaar staat er vaak wat mis mee kan zijn, een paard gaat meestal niet voor niets naar een handelaar.
Als het echt een goed paard is die lichamelijk en geestelijk 100% in orde is beland zo'n paard vaak niet bij een handelaar.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Er zijn echt wel goede handelaren bij, dat geloof ik wel, mensen die hart voor hun beesten hebben en het beste willen voor de paarden.
Maar er zijn ook mensen die alleen maar aan de centen denken, hun paarden als voorwerpen zien en niet als levende wezens.
Die schromen dan ook niet een paard te verdoven als hij gekeurd of bezichtigd word.

De BM-stables bestaat geloof ik al een tijdje dus dan kan je er van uit gaan dat ze ook echt wel goede paarden verkopen, als het echt alleen maar ellende was dan zou die handelaar al lang niet meer bestaan.

Eigenlijk kan je altijd een "safe" een paard kopen als je hem altijd van te voren laat keuren en het paard 2 a 3 weken op proef neemt.
Als de verkoper een keuring weigert dan weet je al dat het mis is.
Vraag ook altijd even of de verkoper er mee akkoord gaat dat hij de kosten op zich neemt als het paard word afgekeurd, als de verkoper dat niet wilt dan is het meestal ook niet goed.
Als je dan wel door zou gaan en het paard word afgekeurd, dan zou de keuring moeten betalen en dan heb je nog steeds niks....
Zou ook niet eerlijk zijn.

Maar om een lang verhaal kort te maken: heel veel plezier met je nieuwe paardje!!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:47

Bobta schreef:
Je moet je gewoon goed bedenken dat als een paard bij een handelaar staat er vaak wat mis mee kan zijn, een paard gaat meestal niet voor niets naar een handelaar.
Als het echt een goed paard is die lichamelijk en geestelijk 100% in orde is beland zo'n paard vaak niet bij een handelaar.


Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Wat denk je van mensen die bij Bm-stables een paard gezien hebben en daardoor hun gezonde(!) pony inruilen.
Of van mensen die hun paard/pony met spoed moeten verkopen door allerlei denkbare problemen.
Als je aan particulier wil verkopen gaat er meestal toch een ruime tijd overheen. Een handelaar koopt sneller en betaald contant.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:57

Ylana schreef:
Bobta schreef:
Je moet je gewoon goed bedenken dat als een paard bij een handelaar staat er vaak wat mis mee kan zijn, een paard gaat meestal niet voor niets naar een handelaar.
Als het echt een goed paard is die lichamelijk en geestelijk 100% in orde is beland zo'n paard vaak niet bij een handelaar.


Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Wat denk je van mensen die bij Bm-stables een paard gezien hebben en daardoor hun gezonde(!) pony inruilen.
Of van mensen die hun paard/pony met spoed moeten verkopen door allerlei denkbare problemen.
Als je aan particulier wil verkopen gaat er meestal toch een ruime tijd overheen. Een handelaar koopt sneller en betaald contant.


Exact!

Ik heb een perfect paardje bij BM vandaan, staat in mijn profiel.
Hij kwam van een particulier die haast had met verkopen. Ik heb zelfs contact met haar kunnen opnemen, omdat al deze gegevens netjes werden bijgeleverd.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:02

Heb er slechte ervaring mee... Zal er niet teveel over zeggen ivm Moderatoropmerking... Maar mijn paard kwam daar vandaan, heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:09

Bobta schreef:
Ik heb inderdaad ook alleen maar slechte verhalen over de BM-stables gehoord.


Daar gaan we weer: van horen zeggen.....
Ik heb trouwens al eens topics op slot zien gaan omdat degene die besproken werd zich niet kon verdedigen... waarom mag dit dan wel?

Voorbeeld: viewtopic.php?f=1&t=659153&hilit=

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:37

Citaat:
Daar gaan we weer: van horen zeggen.....

Ho ho ho ik val niemand aan hoor, ik zeg alleen dat ik ook wel is slechte verhalen over die stal heb gehoord.
En daar heb ik zelf kontakt met Melanie over gehad dus ze heeft zich wel kunnen verdedigen.
Trouwens ik val helemaal niemand aan, ik zeg niet dat de BM-stables slecht zijn.
Maar ik blijf van mening dat handelaren vaker paarden hebben die iets mankeren, maar dat is mijn mening.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:42

Bobta schreef:
Maar ik blijf van mening dat handelaren vaker paarden hebben die iets mankeren, maar dat is mijn mening.


Die paarden komen van particulieren Dromen

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:46

hoe weet je dat?

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:47

Citaat:
Die paarden komen van particulieren Dromen


Ja dat snap ik ook wel, maar ze komen SOMS niet voor niets bij een handelaar terecht.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:50

Bobta schreef:
Citaat:
Die paarden komen van particulieren Dromen


Ja dat snap ik ook wel, maar ze komen SOMS niet voor niets bij een handelaar terecht.


Dus dan is de handelaar ''slecht'' bezig en de particulier in kwestie niet?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:51

Bobta schreef:
Ja dat snap ik ook wel, maar ze komen SOMS niet voor niets bij een handelaar terecht.


Nu gebruik je het woordje soms, terwijl je net schreef: Als het echt een goed paard is die lichamelijk en geestelijk 100% in orde is beland zo'n paard vaak niet bij een handelaar.
Een héél verschil...

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:53

Vaak is niet altijd...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:53

Maar vaak is zeker niet soms...

Bobta

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-10-06

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:54

Citaat:
Dus dan is de handelaar ''slecht'' bezig en de particulier in kwestie niet?



Ik noem helemaal niemand "slecht"

Goof

Berichten: 28860
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:55

Wat een nuttige opmerkingen weer in dit topic.... Verward

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:55

Schimmelig schreef:
Bobta schreef:
Maar ik blijf van mening dat handelaren vaker paarden hebben die iets mankeren, maar dat is mijn mening.


Die paarden komen van particulieren Dromen


en waarom verkopen particulieren snel hun paard?
Als het toch zo'n goed paard is gaan ze het toch niet verkopen?
Als het wegens tijdsgebrek is hebben ze meestal niet zo'n haast bij het verkopen van hun paard omdat ze een goed baasje zoeken.
Wegens gebrekken (waardoor ze het als particulier gewoon niet verkocht krijgen)
Onhandelbaar gedrag (die bij de handelaar wel wordt opgeknapt; zo heb ik bij een handelaar wel enkele paarden getemd Lachen Was voor de rest echt een eerlijke mens, maar je leert er toch van hoor Lachen )
En van dat ruilen, wie ruilt er in godsnaam een paard? Dat lijkt me echt zeer gevoelloos, maar ik kan er wel inkomen, als er iets aan mankeert Lachen
Ik zal nooit een paard kopen bij een handelaar, alleen rechtstreeks van de fokker!
Maar BM-stables ken ik eerlijk gezegd niet dus ik kan er ook niets goeds of slechts van zeggen.
Ik wens je alleszins veel plezier met je paardje Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:59

Amina_ schreef:

en waarom verkopen particulieren snel hun paard?
Als het toch zo'n goed paard is gaan ze het toch niet verkopen?
Als het wegens tijdsgebrek is hebben ze meestal niet zo'n haast bij het verkopen van hun paard


Geen tijd meer, echtscheidingen, kinderen, etc etc. You name it.
Als ik de bovenstaande gevallen in acht neem, maakt ''Als het toch zo'n goed paard is gaan ze het toch niet verkopen?'' niet meer veel uit.
Met tijdgebrek hebben particulieren ook haast met het verkopen van hun paard.
Sommige mensen denken daar nu eenmaal makkelijker over dan anderen.

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:00

Ik heb trouwens zelf een paard bij een handelaar gekocht (mijn eerste paardje, mijn tweede komt van de fokker Knipoog )
en daar mankeerde ook iets aan!
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaars (niet via de handelaar) en die hadden hem verkocht wegens weigeren (ik heb hem als springpaard gekocht).
Gelukkig heb ik hier geen problemen mee gehad maar het is het principe!! Er scheelde wel degelijk iets aan!!
En ik probeer nu niet te zeggen dat alle particulieren zuiver zijn hé, je hebt gewoon meer kans dat je bij de handelaar op een 'niet zuiver' paardje loopt ...