samen in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:31

hoi,
ik zit met een vraag . ik heb sinds een maand of 3 2 fjordendames gekocht. nu heb ik ze een tijdje geleden een aantal keren bij mijn andere paarden proberen te zetten, maar spijtig genoeg loopt dit altijd in een bloedbad af. de oudste van de 2 maigraa heeft tot haar 2 in noorwegen in het wild geleefd en is hierdoor heel dominant. dat ik ze niet samen kan zetten in de wei is zo een probleem nog niet. ik heb genoeg grond, maar nu zou ik ze eens graag meenemen op wandeling. nu moeten we om bij het bos te komen een stukje met de trailer en dus zou ze naast een ander paard komen te staan. onder het zadel is dit geen probleem, maar zou dit te risceren zijn in de trailer?

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:32

Misschien wel, maar dan moet je haar gewoon goed kort vast zetten.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:48

Als je ze kort genoeg vast zet, zodat ze met de neuzen niet bij elkaar kunnen komen en er een goed tussenschot in de trailer zit, lijkt het me niet zo'n probleem.
Zorg dan wel ook voor twee hooinetten, zodat ze daar ook niet over kunnen ruzieën.

Fnenn
Berichten: 740
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:12

Beide paarden goed vastzetten, zodat ze niet bij elkaar kunnen! Dan moet het lukken.

Mijn paard heeft ook wel eens bij het paard van een stalgenootje in de trailer gestaan, maar het paard van mijn stalgenootje vond die van mij ineens niet meer zo lief! Dit resluteerde ook in bloedende plekken Ach gut Ze hebben daarna nog wel samen gestaan, maar dan beide flink vast!

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:01

Zorg dat je een goed tussenschot hebt, waar je een hengstenrek op kan monteren. Dan kunnen ze elkaar niet meer bijten. Ieder een eigen hooinet, dan hebben ze onderweg ook wat te doen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:50

Ik ken een stel paarden die elkaar de wei uitjaagt tot bloedens toe maar die staan keurig met zijn tweeen op de trailer. Wel kort maar het gaat prima. geen geschop of gebijt. Komt vaak ook omdat ze niet in hun eigen omgeving staan maar in jou omgeving. dan gedragen ze zich vaak toch anders

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:55

Wij hebben bij Titan een speciaal rek gekocht om te voorkomen dat paarden elkaar de haren in kunnen vliegen.

Ook geschikt om twee hengsten mee te vervoeren Lachen

Anders moet je even de dealer van je trailer bellen om te vragen of zij zoiets hebben. En als je zo'n rek hebt alsnog kort vastzetten!

Anoniem

Re: samen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:56

--> TAO